FraZi Vloženo 21. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2015 Jasně, ale ta odpověď byla hodně marketingová. Poptal jsem 2 soudní znalce, nechám auto prohlédnout a vyrazím do servisu na reklamaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 26. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2015 Já bych z toho nedělal takovou tragédii. Je to na obou stranách stejně, ostatní hodnoty jsou luxusní, tak houby zle. Pokud to funguje dobře, tj. jede to tak jak má, tak bych v duchu hesla "neopraovat to co funguje" do toho moc nešťoural. Aby to neudělali horší než to je, jako ve smyslu, že hodnoty budou v tolerancích, ale bude se např. třepat volant a nikdo nebude vědět proč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FraZi Vloženo 26. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 26. Červenec 2015 no, být to starý Favorit, asi bych nad tím mávl rukou, ale teď si pořád myslím, že bych chtěl hodnoty v normě. Uvidíme co garanční technik, snad se již po návratu z dovolené zapracoval a soudní znalec je objednaný, tak uvidíme. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 30. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2015 Já bych z toho nedělal takovou tragédii. Je to na obou stranách stejně, ostatní hodnoty jsou luxusní, tak houby zle. To nemyslíš vážně, že ne? Je to nové auto a předepsané hodnoty geometrie podvozku( mj. ty hodnoty jsou předepsané výrobcem) neodpovídají. Tak buď to mechanik ošidil, předpokládám já :-), a nebo je to auto postavené špatně. a třeba při ev. nehodě se utrhne nápravnice, nebo cokoliv jiného .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2015 hodnot předepsaných pro nové auto jsou desetitisíce. Některé jsou kritické, na jiných zase naopak v praxi vůbec nezáleží. Zdaleka ne u všech je také požadováno jejich dodržení i v průběhu provozu vozu. Po 45 tisících už to nové auto není a určitě už nesedí mnoho dalších parametrů. Teď by se jen měl vyjádřit někdo kompetentní, jestli tato odchylka vadí, či nevadí. A pokud vadí, tak jak k ní došlo, potažmo zda majitel má či nemá právo na náhradu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 30. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2015 Souhlasím.Geometrie děláme a u vozů,co mají 50.000 třebas záklony rejdových čepů nejsou v toleranci a nikdo nic nepoznává oproti tomu,když auto vyjelo ze salónu. Přesně jak říkáš,pokud to ničemu nevadí...... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 30. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2015 Chlapi, zkusme rozlišit dvě věci: Jako mechanik, u staršího auta, proč ne. Pokud jsem dodržel předepsaný postup měření, tak bych vytiskl černobílý protokol a hotovo. Spousta mechaniků jej nedodržuje, neseřizují zadek na víceprvcích, světlé výšky střílí od boku, kompenzace je sprosté slovo a S křivka asi něco z vesmíru. Jako majitel auta, které stálo spoustu peněz, kupoval jsem ho nové, a vím že jsem nic neproletěl tak prostě ne! Kvůli tomu si přece kupuju nové auto, se zárukou dva roky, nebo x tis. km. A pokud mi předepsané hodnoty geometrie, mmj. Mercedes je má pro celou životnost auta a proto chce měření sklonu náprav, a znova opakuju předepsané hodnoty výrobcem nejdou nastavit, tak je to oprávněná reklamace. Jinak ať si fabrika upraví hodnoty záklonu, nebo nastaví větší tolerance, ale prostě se tam auto minimálně v záruce, pokud nedošlo k mechanickému poškození, musí vejít. Přirovnání k čemukoliv jinému si najděte sami. :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FraZi Vloženo 31. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2015 Ahoj, asi chápu všechny názory, ale nejblíž je mi myšlenka Krenstika. Auto nebylo levné, chci si jej od firmy koupit, tak se snažím o něj starat tak, aby mi vydrželo déle než ty 4,5 roky. Ze servisu zatím žádné zprávy o reakci garančního technika nedorazily, tak jsem se řídil podle doporučení. Soudní znalec, abych měl 100% jistotu, že je náprava nepoškozená používání, v pondělí/úterý nové měření geometrie u vyzkoušené firmy a pak reklamace v servisu. Když výrobce tiskne směrné hodnoty na protokol o geometrii, pak já jako zákazník musím trvat na tom, aby je servis nastavil, vždyť za to firma zaplatila. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 31. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2015 V každém případě pak informuj, jak se to vyvíjí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FraZi Vloženo 4. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 4. Srpen 2015 Tak mám za sebou prohlídku auta soudním znalcem a nové měření geometrie. Výsledky jsou jednoduché: 1. auto nebylo opotřebováno používáním tak, že by nešla geometrie nastavit 2. nově změřená geometrie byla bez problému doladěna ta, aby vyhovovala požadavkům výrobce 3. žádný problém v záklonu nebyl změřen Bohužel jsem měl v Auto Podbabská smůlu a narazil na unaveného technika nebo nekvalitní měřák Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tecki Vloženo 4. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 4. Srpen 2015 (editace) Chlapci, riesil uz niekto nastavenie geometrie po vymene diskov s inym ET resp. po vlozeni rozsirovacich podloziek? Ak povodne ET je zmene o cca 15mm, prejavi sa to aj na geometrii? Vidim tu na fore aj takých, co si zmenili ET podlozkami o 20 resp. 30mm... Ma niekto s tym skusenost? Editováno: 4. Srpen 2015, autor: tecki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 9. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2015 Tak jsem rád že se potvrdilo, že je to měřením.... :-) Jo, je potřeba upravit, ale je to vždy pro konkrétní kola a podložky. Některé 3D geometrie to umí dopočítat, resp. umí dopočítat podložku po změně disků. A ti co si dali podložku, pokud to zkrátím, tak ve většině případů posrali to co v Boleslavi pracně vymysleli.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tecki Vloženo 12. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2015 (editace) Tak jsem rád že se potvrdilo, že je to měřením.... :-) Jo, je potřeba upravit, ale je to vždy pro konkrétní kola a podložky. Některé 3D geometrie to umí dopočítat, resp. umí dopočítat podložku po změně disků. A ti co si dali podložku, pokud to zkrátím, tak ve většině případů posrali to co v Boleslavi pracně vymysleli.... A nevies, preco v Boleslavi urobili (pracne vymysleli) OIII ako elektricku (cesky tramvaj :-) ), ked sa to da navrnut aj krajsie? Ved sama Skoda auto to asi vie, ked na niektorých reklamných prospektoch sama Skoda auto upravuje diskami ET tak, aby to vyzeralo krajsie...A to nehovorim o sportovych upravach SkodaAuto, ked to vyzera uuuuuplne inac (jasne, ze cielom je u nich zmena jazd.vlastnosti nie len vzhlad). Preto nas to viacerych nuti vymenit disky s inym ET alebo dat podlozky. Neni to preto, ze sme "teenegeri" ktori potrebuju aby im disky vytrcali z blatnikov a cim viac tym lepsie. Proste nam zalezi na tom, aby auto aj vypadalo pekne, co pri originálnych diskoch nie je, ked su utopene do vnutra. Je vela pripadov pekneho riesenia u iných automobilov uz rovno z vyroby (napr. Honda)... Takze neodsudzujte tych, co siahnu po zmene ET...Preto som sa pytal na geometriu, lebo chcem aby som po zmene ET co najmenej ovplyvnil geometriu a jej nastavenie... Tiez mam na zimu podlozky 10mm (pri diskoch 16") a v lete disky s ET 33 (oproti ET 49-50 pri 17" resp. ET46 pri 16"), co je rozdiel 16mm. Editováno: 12. Srpen 2015, autor: tecki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majkyke Vloženo 13. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2015 A neviete ako sa k tomu postavia v autorizovanom servise pri prehliadke po zmene diskov za neoriginalne s inym ET? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ELXEL Vloženo 13. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2015 Pokud si toho všimnou, tak IMHO můžou brblat v případě opotřebení/poruchy zavěšení apod. ale jinak by to nemělo mít na nic vliv. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 18. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2015 Hele je to na dlouhé povídání, zkuste kouknout na tento obrázek, některým to dojde: V zásadě středem gumy mi jde osa, která se potkává s dalšími, třeba je nazvěme "osou" nápravy / řizení. Na tom obrázku je porovnání origo kol vůči těm které jsem dával na léto. Na autě, kde jsem geometrii mohl dohnat diky dvojtemu lichoběžníku. A stejně to nad 17° nefungovalo a šlo to do plného rejdu. Ale nežralo to gumy, koleje mi nechytaly volant, prostě tak jak to má být. Jinak k podložkám ještě rád dodávám větší zatížení podvozkových dílů, prostě najednou to závaží ( kolo ) je a pár centimetrů dál. Tak co to může dělat s tlumiči, uložením..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 12. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2015 Zdravim, mam dotaz. Jaky je narizeny postup Skody Auto na serizovani geometrie? Tzn. Musi se provest zkusebni jizda ci nikoliv? A je to narizeno Skodou Auto? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 nikdy jsem o tom neslyšel a k čemu by to také bylo? Dritvá většina odchylek v geometrii je zkušební jízdou nezjistitelná, dá se jen naměřit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Po dopr. nehode mi meli udelat v autoriz. servise geometrii. Coz se vsak nestalo, jak jsem zjistil po mesici uzivani. Reklamoval jsem to a servis rekl, ze jsou zarezle excentricke srouby. Hlavne, ze si to nauctoval 2x na pojistovne. A zaruka 6mes / 6000km na udelanou geometrii? Servis radsi nekomunikuje. A nakonec mi jiny autoriz. servis sdelil, ze ji vubec nedelali. Pokud se dela geometrie, tak se ma provest zkusebni jizda dle jineho autoriz. servisu. A km pred a po vyzvednuti byly stejne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 V DP je u seřízení nápravy zkušební jízda jen při sundání volantu. Asi se předpokládá, že při vlastní geometrii se dodržují všechny náležitosti před {proměření vozidla, správné zatížení, zaaretovaní volantu v rovné poloze pomocí vodováhy atp.} i v průběhu seřízení. Ono opravdu kromě špatné polohy volantu se zkušební jízdou zjistí prd.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Hm,.. Tak mi rekni, ze kdyz dam volant do roviny, tak jedu do skarpy - vpravo. Musim ho parmanentne drzet doleva!! Coz me sere. A pred nehodou to bylo v poho!! A pochybuji, ze kdyz serizujes geometrii? Tak das volant do roviny a kola budou tez? Vzdy je tam nejaka odchylka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Přesně toto jsem taky jednou reklamoval po geometrii. Jsem na správnou polohu volantu trochu citlivější. Naštěstí pokud není něco špatně jinde, jde to relativně lehce odstranit pootočením řídících tyčí o stejnou hodnotu, aby se volant srovnal. Většinou se to udělá odhadem. Poctivci auto ještě projedou a pak zkontrolujou už jen sbíhavost, jestli ji nerozhodili. On je to dost častý hřích mechaniků, že nefixují polohu volantu rovně pomocí vodováhy a ještě navíc vůbec nezohledňují správné postavení auta a předepsané zatížení. Je to pro ně prostě moc práce. Máš auto po havárii, je taky možné, že ti auto nejede rovně. A zase jsme u měření a seřízení polohy zadní nápravy a celkové sbíhavosti os auta na což se taky dost kašle. Řeknou ti, že se to neseřizuje. A přitom DP hovoří o možnosti posunout lůžka uchycení nápravy. Jenže to je zase moc práce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Naraz sel zezadu. Davalo se to na ram!! Praskl ram sedacky spolujezdce, kde sedel 75kg clovek. Co ti mam rici?? Rana jak z dela. Zadek je po udajne geometrii, jakz tak v mezich, ale predek je dle mereni max. Rozhozeny. Na Stk mi rekli, ze ji mam mimo povolene tolerance a ze zakona se jedna o stredni zavadu - odstranit do 30dnu. Jinak nejezdim!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 vím, že na STK to měřící zařízení mají, ale v životě jsem nezažil, že by tím něco měřili. Navíc dost pochybuji, že vědí, jaké mají být pro dané auto hodnoty. Jestli ti to táhne na stranu, tak to bude vzhledem k okolnostem zřejmě hnutá nápravnice - do jejího štelování se opravdu nikdo moc nehrne a ne vždy to jde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin.sv Vloženo 13. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2015 Naraz byl zezadu na pravou cast. Auto muselo na ram. Bez poskozeni vany v kufru. Mi rekni, jak mohlo dojit k poskozeni napravnice? Jen se ptam. Skoda ze servisu byla cca 100tis bez dph. S tim, ze ve fakture autoservisu se doctu, ze mi nemela byt delana geometrie, ale byla merena a servis tvrdi, ze ji delal? Pojistovna uznava me tvrzeni, ale servis trva na tom, ze ji 2x serizoval a chybne je pry napsana faktura. Navic mi rekni, proc nejdou teda po mesici az 2 po reklamaci povolit excentricke srouby? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.