libor11 Vloženo 8. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2015 Zdravím, a dávám návod na výměnu vodní pumpy na motoru BFQ 1.6 75kW svépomocí. O víkendu mi začala náhle téct vodní pumpa, najeto 127 t. km, žádné příznaky problémů/ kapání, úbytek kapaliny..), prostě náhlá smrt. Voda tekla proudem, až jsem myslel, že je to spíš prasklá hadice. Zbývajících 25 km jsem dojel na 5 zastavení a dolití vždy po 3 litrech vody- červená kontrolka kapaliny se vždy rozsvítila, ale motor ještě nevařil.. Na zahradě jsem si vytvořil nouzový nájezd z fošen , abych se alespoň trochu dostal pod vůz a sousedi mi půjčili něco vercajku( gola a torx 25). V Autokelly naštěstí měli novou pumpu, kolo na cestu do obchodu mi zapůjčila tchyně...Stáhl jsem si alespoň dílenskou přírůčku , nikdy jsem se takto v motoru a rozvodech nehrabal, ale prázdniny, víkend , svátek a dovolené jsou kombinace, že jsem se do toho musel pustit sám...Po odstranění plastových krytů pod motorem jsem demontoval napínák řemene( 3 šrouby) a poté jsem odpáčil horní část krytu rozvodů, u čehož mi jeden z plastových čupliků prasknul- je to dost blbě dělaný,no. Po otočení fixačního šroubu o 90 st. jsem kryt vyndal. Poté se musí demontovat prostřední kryt rozvodů, ten je na třech šroubech, přístup zespodu. Poté jsem silnějším násilím stáhnul rozvodový řemen z vačkového kola a z ozubeného kola pumpy. Pumpa drží na třech šroubech, spodní jsem měl dost povolený, až jsem si říkal, zda to není ta závada, nicméně pumpu jsem vyměnil, řemen s téměř nadlidským úsilím se mi povedlo opět nasunout na vačkové ozubené kolo, kde jsem si při demontáži udělal rysku, v jaké je poloze, takže jsem si byl jistý, že jak jsem sundal, tak jsem nandal a tudíž rozvody nemusím přece seřizovat( byt přírůčka praví opak..) Vše jsem namontoval zpět, napnul řemen atd a šel nastartovat- a nic. Dumal jsem, proč auto nestartuje, že bych třeba předešlý den oddělal nějaký senzor, nebo snímač, který mi teď blokuje nahození motoru?Nakonec jsem šel klasicky tam, kde se pracovalo, něco měnilo, na cosi se šahalo... Vždyť přírůčka varovala, že seřízení řemene se MUSÍ udělat i při pouhém sundání a opětovném nandání řemenu.. Znovu jsem vše na zahradě( v cca 35 st. celsia) vše rozebral a hle, kliková a vačková hřídel byli proti sobě tak i 15-20 stupnů rozhozené!! Doteď nevím, jak k tomu mohlo dojít, vačková hřídel se určitě nehnula, takže musela asi sjet z úvratě ta spodní, kliková, aniž bych si toho všimnul?!. Naštěstí to motor nezničilo, vše jsem dle postupu seřídil, řemen opět " na prasáka" nasunul na ozubená kola, vše zakryl, druhý řemen jsem po úporném boji také nakonec napnul a start na první cvrnknutí . Takže pozor na postup, dodržovat, člověk si občas ušetří dost práce a nervů. Pokud mé story a návod někomu pomůže, budu rád, já nic podobného nenašel, proto to sem teď dávám pro další. Libor 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 8. Červenec 2015 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2015 neviem si predstaviť ako si to robil , ale to je problém to dať na rysky , povoliť napínaciu kladku , zhodiť remeň a opakom namontovať ? tento rozvod je tak 50 min aj s cigárom ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libor11 Vloženo 8. Červenec 2015 Autor Sdílet Vloženo 8. Červenec 2015 Ahoj, no někde v dílně s vercajkem to určitě problém nejni, ale v polních podmínkách -viz článek- , navíc ne od fochu( jsem elektrikář) a poprvé.., ani seřízení pak nebylo problém, ale nevěřil jsem, že se mi to může rozhodit.... libor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.