Publikováno Červenec 10, 201510 r Ahojte pár měsíců řeším náhlé propady vysokého tlaku paliva při velké zátěži motoru. Příští týden to jde do škodováckýho servisu, tak to ještě dávám sem, jestli k tomu někoho něco napadne. Projevy: Vše funguje normálně, až do okamžiku kdy je požadován max výkon ve vyšších otáčkách, například akcelerace na šestku, rychlost je kolem 130km/h. V ten okamžik plynový pedál zmrtví, otáčky motoru klesají až třeba na volnoběh (při vyřazení) a pak po několika vteřinách to zase jede, jako by nic. Zdá se že tu existuje závislost na teplotě, čím víc dostává motor zabrat, tím dříve k těm poklesům dochází, takže při extrémním vytáčení do otáček se později už nedá jet rychleji jak 80km/h. Závady (VCDS): nízký tlak paliva - vysokotlaký senzor do nouzového režimu motor nepadá, kontrolka motoru nesvítí Stav téhle závady je trvalý a neměnný a kdykoli ji lze vyvolat za okolností vysokých otáček a velkého výkonu. To trvá již několik měsíců, jel jsem s tím i do Itálie, naložený auto až po střechu... když jsem jel s citem a nešlapal tomu na krk, jelo to ok, nezlepšilo se to ani nezhoršilo. Když je tlak v pohodě, jede to jak z praku. Je vyměněn: palivový filtr, čidlo tlaku paliva, čidlo otáček motoru (to bylo opravdu vadné) a pojistný přepouštěcí ventil na vysokotlaku, svíčky. Podezření dle automechanika: vysokotlaké čerpadlo, případně vadný přidřený vstřik, který propouští plus různé další exotičtější teorie... v příloze graf průběhu vysokého tlaku (VCDS) s popisem, který jsem dnes natočil. Nějaké postřehy, rady, nápady, zkušenosti? Dík. ------------- Octavia FSI 2.0 BLX 4x4
Červenec 26, 201510 r Ahoj, tak snad to budeš mít ok. Já mám tento motor ve Scoutu. Mám to udělané s plynem. Kolik máš průměrnou spotřebu ? :-)
Září 4, 201510 r Autor Opraveno, pro všechny FSIčkáře možná zajímavé info: Pokles tlaku ve vysoké zátěži byl způsobený probroušením dvojvačky na vačkové hřídeli. Následkem toho probroušení měl pístek v čerpadlu menší rozkmit a tím čerpadlo nebylo mechanicky schopné udržet jmenovitý tlak 110bar při plné zátěži. Jak k tomu došlo. Na tu dvojvačku dosedá trn z čerpadla na kterém je pružina a na tom trnu je takový jakoby "náprstek", který klouže po té vačce. během času se ten náprstek úplně opotřeboval skrz, takže po dvojvačce pak jezdil přímo ten trn z palivového čerpadla. Tento pak do ní "vyfrézoval" skoro půl centimetru hlubokou drážku. Oprava: obě vačkové hřídele, zdvihátka, všechny hydroštely, gufera, řetěz, napínák... cena 65tis (z toho práce 8) Motor se ztišil, ožil a na volnoběh má krásný pravidelný zvuk. Jo a ještě - ten napínák měl od toho řetězu už v sobě taky slušnou drážku. To se už někde na internetu řešilo že je dobrý to vyměnit. Najeto 300tis a opotřebení motoru bylo dle automechanika "přiměřené". Takže vřele doporučuju - pokud máte najeto 200 a víc, co nejdříve si nechat v servisu sundat tohle čerpadlo (není to taková práce) a pořádně prozkoumat ten "náprstek". Po této zkušenosti ho vřele doporučuju preventivně vyměnit, stojí tisícovku. zdar
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.