renny89 Vloženo 27. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2015 (editace) Zdravím, moc bych potřeboval poradit. Předem upozorňuji, že nejsem žádný odborník. Včera jsem si koupil ojetou FABII 1.2 HTP 12 V, 40 KW, rok výroby 2004, najeto cca122 000 km. Všiml jsem si že při jízdě mezi 2 a 3 tisíci mi motor jakoby ztrátí výkon, respektive se ten výkon nezvyšuje plynule s otáčkami, přičemž otáčky se normálně při sešlápnutí plynu zvyšují a jakmile otáčky dosáhnou 3 tisíc, tak, auto jakoby "ožije" a výkon jde nahoru (zrychluje). Moc děkuji za radu, opravdu nemám tušení, čím by to mohlo být. PS: omlouvám se, ale lépe to asi už nedokážu popsat. Editováno: 27. Srpen 2015, autor: renny89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 27. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2015 no, především mi na výše uvedené informaci něco nesedí ... buď je to 12 ventil a tudíž to bude 47kW, nebo to musí být 6 ventil, pokud je to 40kW. Pokud se ale opravdu jedná o 12V, tak pak je to normální, auto v rozmezí otáček 2-2,8t ot nejede, ožívá právě před těmi 3000 ot., je to dáno průběhem krouťáku, ketrý je tuším max. právě kousíček za 3t ot. Takže pokud je to opravdu 12V, je potřeba si zvyknout, že je nutné motor více točit, takže pokud je potřeba výkon, tak než to dusit při 60km/h na čtyřku, raději podřadit na trojáka, aby otáčky šli k těm 3000. Když jsem kdysi přecházel z Feldy 1,3MPi na tuto Fábuli, měl jsem též pocit že to vůbec nejede, ale bylo potřeba se s tím jen naučit jezdit, holt ten motor potřebuje úplně něco jiného Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 27. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 27. Srpen 2015 Omlouvám se, spletl jsem se, je to ten 6 V. Myslíte že by to sedělo i na tento typ motoru? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 27. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2015 nevím, s touto motorizací jsem nikdy nejel, ale asi jo (myslím že má max.krouťák posazen níže než 12V - někde tu dokonce byly křivky zveřejněny, ale už nevím kde)... možná ještě pro doplnění ... z jakého auta se přesedalo na F I ? ... protože tam asi primárně vidím kámen úrazu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 27. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2015 (editace) Ano, i u 40kw to mezi 2 a cca 2,7tis ot. zrychluje vlažně (ale zas ne že by to bylo líné (s ohledem na max výkon) ale i v tomto pásmu se dá zrychlovat při výjezdu z obce a nezdržovat provoz) a pak se to probouzí, až někde kousek za 4tis. ot. Pokud je auto vybaveno klimatizaci tak ta ubírá dost na výkonu a hlavně chuti motoru jít do otáček. Edit: Ale aby jsme si rozuměli, nejedná se o propad, výkon akorát roste pozvolna a okolo těch 3tis to zabere "živěji". Editováno: 27. Srpen 2015, autor: Martab Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 To malta: S tříválvovými Fabiemi už nějakou zkušenost mám, byť se jednalo o II. řadu Fabie 1.2 44 kw (cca jsem na ní jezdil 7 let, není ale moje :-D ). S tím problémem se to od včerejška malinko pohnulo jiným směrem, motor kolem 3000 otáček začne cukat, ten chlápek co mi to pordával tvrdí, že ventily jsou udělaný a že navíc hlava je přebroušená. Navrhoval, že by se mohlo jednat o špatnou cívku na válci. Proto jsem taky volal do autorizovanýho servisu, kde to jako jednu z možností nevyloučily, ale že prej mě objednají na diagnostiku, asi mě už nic jiného nezbyde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 cívka to být může, ale určitě si nech přeměřit i tlaky ... ono říkat může co chce, je otázka zda vůbec byly dělané, jak a taky kdy ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 (editace) mě tvrdil, že to dělal asi před měsícem... Možná by ještě stálo za zmínku, že když motor běží na volnoběh tak to nic nedělá... Editováno: 28. Srpen 2015, autor: renny89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 přesto bych si to nechal změřit ... znáš to, důvěřuj, ale prověřuj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 (editace) přesně tak, nechám! ;-) Editováno: 28. Srpen 2015, autor: renny89 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 jinak velice výstižně to je popsáno v tomto vtipu http://forum.skodahome.cz/topic/31-vtipy-vtipné-obrázky-videa/?p=2081778 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Jo ten vtip je dobrej , ale upadl jsem z něj do deprese Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 (editace) To muselo být za půl darma,jinak si nedovedu vysvětlit proč jsi to koupil.. Editováno: 28. Srpen 2015, autor: standavfr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 za padíka... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaveloSK Vloženo 28. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Priebehy krutiacich momentov pre motory FI sa daju najst tu - http://www.railweb.sk/Skoda/Mot_Fabb.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
renny89 Vloženo 28. Srpen 2015 Autor Sdílet Vloženo 28. Srpen 2015 Díky moc za ten graf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.