Publikováno Říjen 17, 20159 r Pozoruji u svého auta následující nepříjemné chování - když pozvolna pustím plynový pedál a pak jej opět normálně sešlápnu, tak to s autem mírně škubne.Žádné šlapání na spojku nebo nějaká dlouhá prodleva. Prostě pustím plyn, sešlápnu plyn, a ucítím cuknutí.Setkal se s někdo z vás s něčím podobným? Hledal jsem na fóru, ale nic relevantního jsem nenašel. Napadla mne dvouhmota, ale vlastně si ani nejsem jist, jestli ji tohle auto vůbec má. Upraveno Říjen 18, 20159 r od Zavoznik
Říjen 18, 20159 r mě to Rapid dělá taky, už si tu více lidí stěžovalo, že spojka se chová prapodivně, že se fakt člověk musí hodně snažit, aby při přeřazování auto necukalo. Stačí i stát na místě a pustit spojku, ozve se celkem rána...
Říjen 18, 20159 r Autor Nemluvím o škubání při řazení. Se spojkou to nemá nic společného. Mluvím o tom že se mi to děje když pouze pustím plynový pedál a pak ho hned při tom samém zařazeném rychlostním stupni zase sešlápnu. Jiný auta se kterýma jezdím to nedělájí.
Říjen 18, 20159 r Taky pozoruji. Co jsem zjistil tak to nejvíc dělalo, když jsem natakoval naftu u Shellu. Teďkom takuji optimal diesel nebo vervu a nedělá to vůbec. Taky nevím co to může dělat
Říjen 20, 20159 r Chtelo by to spise se zeptat v sekci motor - diesel - http://forum.skodahome.cz/forum/347-motor-16-tdi/ (at se dotaz neplete s benzinovymi motory)
Říjen 20, 20159 r Autor Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte. Chtěl jsem v principu zjistit, jestli někdo neřešil něco podobného. Před tím, než s to půjdu řešit do autorizáku. Taky bych chtěl případně požádat o doporučení nějakého solidnějšího SA v Praze a okolí. Chtěl bych si pokud možno ušetřít tu asertivní část rozhovoru, že žádně škubnutí nepozorují, případně že je to normální a že to mají všechny koncernové vozy (teda kromě těch pár porouchanejch co máme doma ...). Budu vděčný za jakýkoliv odkaz nebo případně za SZ. Díky Upraveno Říjen 20, 20159 r od Zavoznik
Říjen 20, 20159 r Chtelo by to spise se zeptat v sekci motor - diesel - http://forum.skodahome.cz/forum/347-motor-16-tdi/ (at se dotaz neplete s benzinovymi motory) Tady se to neplete vůbec s ničím, motory tu přece nejsou... Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte. Téma sleduji, ale je to zatím nerozhodně. Až bude víc informací, tak ho případně ho přesunu.
Říjen 21, 20159 r mě to Rapid dělá taky, už si tu více lidí stěžovalo, že spojka se chová prapodivně, že se fakt člověk musí hodně snažit, aby při přeřazování auto necukalo. Stačí i stát na místě a pustit spojku, ozve se celkem rána... ano přídávám se taky sice to z autem necukne ale při povolování spojky to jakoby hlasitěji cvakne a dělá mi to hlavně když řadím 4. rs někdy to udělá jen u 3. rs
Srpen 18, 20169 r To škubání způsobuje vadný silentblok převodovky. Nic víc. Motoricky se nic neděje, jen se celý motor a převodovka, při ubrání/přidání plynu, pohybuje v silentblocích. Po výměně bez problému.
Srpen 18, 20169 r taky mi to cuká a to mám najeto jen necelý 3tis km knopis-říkáš,že je to silenblokem převodovky?
Srpen 18, 20169 r píčovina, škubání TSI je úplně normální, respektivě některý to dělají. U mě to dělalo vždy, když bylo auto nový, když silentblock bouchal i když byl vyměněný... Jediná rada je fakt si hrát se spojkou... pokud si člověk nehraje, auto cuká a cvaká...
Srpen 18, 20169 r Autor @rypicong: sorry, toto téma není ani o TSI ani o spojce (a btw ani o sprostých výrazech ...)
Září 27, 20168 r TSI nebo TDI je fuk, celý motor i s převodovkou se hýbe dopředu a dozadu. Se spojkou to skutečně nemá nic společného. Mám tenhle Rapid od nového, teď najeto 153.000km. Škubání začalo taky brzo, přímo ve škodovce mi měnili silentblok a hliníkový držák převodovky (byl prasklý). Nyní měním pravidelně obojí a je klid. Stojí to za výměnu, škubání při jakémkoliv pohybu s pedálem plynu, je neuvěřitelně otravné. U rapida je to navíc okořeněné pohybem zádě nahoru a dolů ... Je to stejné, jako když na jedničce oktávce nemáte v kondici reakční vzpěru motoru nebo její silentblok.
Září 29, 20168 r Praskl 2x s určitým km odstupem, pak jsem začal měnit pravidelně, abych tomu předešel.
Září 29, 20168 r A kde to prasklo? A po kolika km ti to prasklo? Nemáš nějakou fotku? Jako to že klepe silentblok ještě ŠA může uhádat jako ne nebezpečnou závadu. Ale prasklé uložení agregátů 2x za sebou je docela vážná věc!
Září 29, 20168 r Bohužel, foto nemám, zase tolik to neřeším. Vyměnit a jet. Není čas ztrácet čas dohadováním
Září 29, 20168 r To chápu. Ale máš najeto 153000km, což jen tak někdo z nás nemá. Takže to podruhé prasklo po kolika km - po 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 tkm? Jde o to, jestli je to únavový lom nebo zas nějaká konstrukční vada.
Září 30, 20168 r Praveze toto by som aj usudzoval podla motorizacie. Mam OII 1.6TDI, najazdenych 170tkm a od 150t km to zacinam tiez pocitovat. Riesili sme to na inom fore a u mna to pravdepodobne robia silentbloky. To beriem, auto ma 5 rokov a aj nejake kilometre. Lenze ked som kupoval rapida, tak som robil skusobne jazdy na 1.2TSI, 1.6TDI a fabiu III 1.2TSI. Boli to rocne vozy s najazdom do 15t km, cize nove. Dizlak ani necukol a to myslim absolutne vobec, ale rapid aj fabka TSI cukali, resp po ubrati plynu a zoslapnuti plynu tam je nejaka vola. Najpr som myslel, ze su to silentbloky, ale nie je mozne, aby mali 3 rozne auta, rovnakej motorizacie, s rovnakymi km vybuchane silentbloky Podla mna je to vlastnost motorizacie 1.2TSI. P.S: este doplnim, ze kolega ma Golf VII variant 1.2TSI, najazdenych 30t km a jemu to cuka tiez. Sice on to vobec neciti, ale ja ano Upraveno Září 30, 20168 r od Kyselinka
Říjen 10, 20168 r V 29. 9. 2016 at 12:50, miklisek napsal: To chápu. Ale máš najeto 153000km, což jen tak někdo z nás nemá. Takže to podruhé prasklo po kolika km - po 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 tkm? Jde o to, jestli je to únavový lom nebo zas nějaká konstrukční vada. Miklisek: první praskl hned během prvních 30 tisíc km, další vydržel cca 40 tisíc km. Řekl bych, že je to konstrukčně slabé místo a poté co se provozem "vychodí" silentblok jako takový, začne být namáhán více celý držák. Rozuměno, tvrdšími rázy a praskne.
Říjen 10, 20168 r TSI mají slušně dimenzovaný ocelový držák, uchycený do dvou patek, které jsou součástí převodovky. Diesely mají tento odlitek. Takže resumé je že nám, TSI-čkářům, cvaká maximálně tak ten silenblok a prasknutí držáku silentbloku se bát asi nemusíme. TDI-čkáři se mohou zaměřit navíc ještě na ten držák. Upraveno Říjen 10, 20168 r od miklisek
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.