Jump to content

Škubnutí při sešlápnutí plynového pedálu


Recommended Posts

Pozoruji u svého auta následující nepříjemné chování - když pozvolna pustím plynový pedál a pak jej opět normálně sešlápnu, tak to s autem mírně škubne.
Žádné šlapání na spojku nebo nějaká dlouhá prodleva. Prostě pustím plyn, sešlápnu plyn, a ucítím cuknutí.

Setkal se s někdo z vás s něčím podobným?

 

Hledal jsem na fóru, ale nic relevantního jsem nenašel. Napadla mne dvouhmota, ale vlastně si ani nejsem jist, jestli ji tohle auto vůbec má.
 

Edited by Zavoznik
Link to post
Share on other sites

mě to Rapid dělá taky, už si tu více lidí stěžovalo, že spojka se chová prapodivně, že se fakt člověk musí hodně snažit, aby při přeřazování auto necukalo. Stačí i stát na místě a pustit spojku, ozve se celkem rána...

Link to post
Share on other sites

Nemluvím o škubání při řazení. Se spojkou to nemá nic společného. Mluvím o tom že se mi to děje když pouze pustím plynový pedál a pak ho hned při tom samém zařazeném rychlostním stupni zase sešlápnu. Jiný auta se kterýma jezdím to nedělájí.

Link to post
Share on other sites

Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte.

 

Chtěl jsem v principu zjistit, jestli někdo neřešil něco podobného. Před tím, než s to půjdu řešit do autorizáku.

 

Taky bych chtěl případně požádat o doporučení nějakého solidnějšího SA v Praze a okolí. Chtěl bych si pokud možno ušetřít tu asertivní část rozhovoru, že žádně škubnutí nepozorují, případně že je to normální a že to mají všechny koncernové vozy (teda kromě těch pár porouchanejch co máme doma ...). Budu vděčný za jakýkoliv odkaz nebo případně za SZ.

 

Díky

Edited by Zavoznik
Link to post
Share on other sites

Chtelo by to spise se zeptat v sekci motor - diesel - http://forum.skodahome.cz/forum/347-motor-16-tdi/ (at se dotaz neplete s benzinovymi motory)

 

Tady se to neplete vůbec s ničím, motory tu přece nejsou...

 

Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte.

 

 

Téma sleduji, ale je to zatím nerozhodně. Až bude víc informací, tak ho případně ho přesunu.

Link to post
Share on other sites

mě to Rapid dělá taky, už si tu více lidí stěžovalo, že spojka se chová prapodivně, že se fakt člověk musí hodně snažit, aby při přeřazování auto necukalo. Stačí i stát na místě a pustit spojku, ozve se celkem rána...

ano přídávám se taky sice to z autem necukne ale při povolování spojky to jakoby hlasitěji cvakne a dělá mi to hlavně když řadím 4. rs někdy to udělá jen u 3. rs   

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

píčovina, škubání TSI je úplně normální, respektivě některý to dělají. U mě to dělalo vždy, když bylo auto nový, když silentblock bouchal i když byl vyměněný...

Jediná rada je fakt si hrát se spojkou... pokud si člověk nehraje, auto cuká a cvaká...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

TSI nebo TDI je fuk, celý motor i s převodovkou se hýbe dopředu a dozadu. Se spojkou to skutečně nemá nic společného.

Mám tenhle Rapid od nového, teď najeto 153.000km. Škubání začalo taky brzo, přímo ve škodovce mi měnili silentblok a hliníkový držák převodovky (byl prasklý).

Nyní měním pravidelně obojí a je klid. 

 

Stojí to za výměnu, škubání při jakémkoliv pohybu s pedálem plynu, je neuvěřitelně otravné. U rapida je to navíc okořeněné pohybem zádě nahoru a dolů :) ...

Je to stejné, jako když na jedničce oktávce nemáte v kondici reakční vzpěru motoru nebo její silentblok.

Link to post
Share on other sites

Praveze toto by som aj usudzoval podla motorizacie.

Mam OII 1.6TDI, najazdenych 170tkm a od 150t km to zacinam tiez pocitovat. Riesili sme to na inom fore a u mna to pravdepodobne robia silentbloky. To beriem, auto ma 5 rokov a aj nejake kilometre.

Lenze ked som kupoval rapida, tak som robil skusobne jazdy na 1.2TSI, 1.6TDI a fabiu III 1.2TSI. Boli to rocne vozy s najazdom do 15t km, cize nove. Dizlak ani necukol a to myslim absolutne vobec, ale rapid aj fabka TSI cukali, resp po ubrati plynu a zoslapnuti plynu tam je nejaka vola.

Najpr som myslel, ze su to silentbloky, ale nie je mozne, aby mali 3 rozne auta, rovnakej motorizacie, s rovnakymi km vybuchane silentbloky:blink:

Podla mna je to vlastnost motorizacie 1.2TSI.

 

P.S: este doplnim, ze kolega ma Golf VII variant 1.2TSI, najazdenych 30t km a jemu to cuka tiez. Sice on to vobec neciti, ale ja ano :)

Edited by Kyselinka
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
V 29. 9. 2016 at 12:50, miklisek napsal:

To chápu. Ale máš najeto 153000km, což jen tak někdo z nás nemá. Takže to podruhé prasklo po kolika km - po 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 tkm? Jde o to, jestli je to únavový lom nebo zas nějaká konstrukční vada. 

Miklisek: první praskl hned během prvních 30 tisíc km, další vydržel cca 40 tisíc km. Řekl bych, že je to konstrukčně slabé místo a poté co se provozem "vychodí" silentblok jako takový, začne být namáhán více celý držák. Rozuměno, tvrdšími rázy a praskne.

Link to post
Share on other sites

TSI mají slušně dimenzovaný ocelový držák, uchycený do dvou patek, které jsou součástí převodovky.

sq-6q0199111k-konzola-prevodovky-original_i81627.jpg

Diesely mají tento odlitek.

5755318322.jpg  

 

Takže resumé je že nám, TSI-čkářům, cvaká maximálně tak ten silenblok a prasknutí držáku silentbloku se bát asi nemusíme. TDI-čkáři se mohou zaměřit navíc ještě na ten držák. 

Edited by miklisek
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Marius2696
      Ahoj, neví prosím někdo jak vyřešit můj problém se sacím potrubím?
      Svítí mi kontrolka motoru, auto cuká při studeném startu a diagnostika ukazuje chyby P2015 a P2014.
      Před časem jsem udělal výměnu sacího potrubí, které jsem koupil z ebay. Bohužel se stav vozu nezlepšil, ba naopak zhoršil (nejspíš hodně špatná koupě).
      Auto má teď při studeném startu několik vteřin kolísavé otáčky a cuká při studeném rozjezdu výrazně více... Kontrolka motoru svítí neustále, se starým potrubím cca za 3 dny zhasla...
      Děkuji za případné rady a odpovědi.

    • By Sense
      Zdravím odborníky na dvojkové Octavie.
       
      Mám Octavii II Combi 1.8 TSI 118kW, r.v. 11/2007 (modelový rok: 2008).
       
      Auto začalo na volnoběhu pocukávat, otáčky lehce lítají nahoru a dolů. Nejdříve bez kontrolky chyby motoru, dnes už i s kontrolkou.
       
      Diagnostika ukazuje následující chyby: 
      001669 - ECM Power Relay Control Circuit 
      P0685 - 000 - Open Circuit - Intermittent
       
      000369 - Fuel Trim; Bank 1 
      P0171 - 000 - System Too Lean - Intermittent
       
      Auto startuje na první dobrou a jezdí normálně (až na občasné cuknutí v zátěži kdy zabírá turbo - ale tento příznak mám již delší dobu a podezříval jsem z toho turbo).
       
      Myslíte, že by to mohlo být multifunkční relé?
      Pojistková skříň u motoru je čistá. Jedno z těch relé je ale lehce nakřápnuté, resp. jeho kryt, což mi přijde divné, ale budiž, nevím, kdo s tím co dělal předemnou. Bylo také lehce povysunuté. Vyndání a zandání nepomohlo.
       

       
      Pokud je šance, že závada by mohlo být relé zkusil bych vyměnit nejdřív to, přeci jenom by to byl ten nejmenší náklad.
      Stejné relé jako tam teď mám se asi už nevyrábí, doporučili by jste nějakou adekvátní náhradu za současný díl 8D0 951 253 ?
       
       
      Děkuji za případnou pomoc.
    • By mr.coumess
      Zdravim Vas. Na dvou tematech jsem psal i vystavil nahravku, ale asi tema je jiz mrtve bez odpovedi. Sam sem hledal v tematech odpoved, lec nejsem si jisty. Mam fII 1.2 44kw 2014, 88tis km. Pri kriticke brzde s koly otocene do prava zacal tento zvuk. Vtip je v tom, ze se ztrati a 40km nic. Pak se objevy, ale nevim, co je spoustec. Pak vas otravuje xx km. Zvysil jsem rychlost nad 100 a klepajici zvuk zmizel. Dle rychlosti zvuk se zvysuje nebo snizije, kdyz brzdim motorem. Je to pri rychlosti in bez ni. Volant, saltrpaka, pedaly jsou bez absolutni vibrace. Diky za info, mozna nekomu to delalo stejne a vyresil.
      012C2847-21F6-46AC-97DE-72F517BBD668.MOV D11F794E-6F3F-4196-94DA-CDC2FF754A6D.MOV
    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By Filip V
      Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o radu,
      nedávno jsem pod autem zpozoroval mastný flek. Po otevření kapoty jsem zjistil, že je celý hlavní brzdový válec špinavý od brzdové kapaliny.
       
      Došlo k následujícímu:
      1. Kontrola nádobky zda neteče - neteče
      2. Výměna hlavního brzdového válce
      3. Výměna gumiček mezi nádobkou a hlavním brzdovým válcem
       
      Po určitě době se problém začal znovu opakovat. Podezření bylo na to, že starý válec propouštěl dovnitř, je plný posilovač brzd a spojem při vybracích na nerovných silnicích kapalina uniká (stačí i málo a vyšší rychlost to rozprská po celém motoru).
       
      Došlo k následujcímu:
      1. Kontrola vnitřku posilovače (bohužel absolutně suchý a čistý
      2. Opět kontrola nádobky
      3. Kontrola hadičky ke spojce (zda třeba špatně netěsní)
      4. Kontrola šroubení pro okruhy na brzdový válec
      5. Přidání kovové sponky na hadičku ke spojce + stažení "paciček" na nádobce na kapalinu elektrikářskou páskou
       
      Dnes po delší jízdě jsem kontroloval stav (zda uniká nebo neuniká) a k mému zděšení opět vše špinavé od brzdové kapaliny. Bohužel, hadička od spojky + šroubení pro brzdové okruhy absolutně čisté a suché, to stejné i nádobka na brzdovou kapalinu. Brzdová kapalina se nejčastěji nachází na spodku hlavního brzdového válce a poté pod spojením resp. v místě kde brzdový válec vstupuje do posilovače brz a odtud stéká dolů.
       
      Poznatky:
      1. Jedná se o 1.4 TSI r.v. 2012
      2. Brzdová kapalina na spoední straně válce je celá špinavá. Jako by byla plná šmíru
      3. Nádobka je suchá, čistá (občas se na ní objeví šmírové kapičky brzdové kapaliny jak to někde prosakuje)
      4. Šroubení z válce (rozvod brzdovky do brzd) se zdá také suchý
      5. Hadička do spojky je také suchá včetně spojů
      6. Zkoušel jsem omotat vše hadrou a koukat, kde se prosakování objeví - neúspěšně
      7. BRZDOVKA NIKDE NEMIZÍ! Je jí tam furt stejně (a ani jiné kapaliny)
       
      Dokázal by prosím někdo poradit co s tím? Neměl někdo třeba stejný problém? Prosím. Zkoušel jsem volat do servisu, ale servisní technik nevěděl. Řekl, že jediné co tak dojde k výměně válce (ten je měněný) případně posilovače (ten je v pořádku) a uvidí se. Cena výměny válce je kolem 14 000 a posilovače prý 15-17 000 + práce (zjišťováno v Brně).
       
      Děkuji moc za všechny odpovědi, Filip.
×
×
  • Create New...