Rados_ Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Zdravím, máte někdo zkušenosti s nějakou ochranou hmotou, která by se dala použít na ochranu prahů? Aby to mělo podobné vlastnosti jako ten origoš nástřik. Jde mi spíš o lokální obnovení origoš gumového nástřiku na prazích, který se mi začíná trochu odlupovat, tak ať to potom nezačně hnít. Následně by se to stříklo origoš odstínem barvy, který se dá použít na plechařinu. Na internetu jsem našel nějaké přípravky ve spreji viz např. odkaz a odkaz. Co vy na to? Bylo by to aspoň lokálně použitelné? Případně nějaké vaše další tipy. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Ahoj použij Body spray 950. Dělá stejnou strukturu jakou máš na prahu. Je k dostání v barvě bílá,šedá,černá. výborně se sním pracuje a je samozřejmě plně přelakovatelný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 8. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 A chytne se to na stávající povrch? Myslím tím, že tam je původní nátěr (hmota) a jen místy chybí. Tak když to aplikuju jen na to místo (malé rozhraní původí nátěr / chybějící), aby se mi to pak rychle neodlouplo apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 8. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2015 Neboj se. dobře umyj,něčím odmasti a stříkej. PS: drží to na všem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 10. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2015 Díky teda. Vyzkouším. Akorát jak to pak člověk stříkne barvou co má na auto, tak to asi bude v tom místě svítit co? Plošně celé to dělat tou hmotou + barvou zase nechci. Jen určitá místa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2015 když budeš mít stejný odstín, tak to svítit nebude. Pšouknout s difuzním přechodem a ten pak přeleštit, což se na tý krupici dělá hodně blbě, nadruhou stranu ono se tam ledacos ztratí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 10. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 10. Listopad 2015 Ještě se musí leštit?. Mám za to, že se to stříkne tou hmotou, pak barvou a tím to hasne. Stejně je to de facto na podvozku a tudíž hrubší to bude asi vždycky. Mno uvidíme jak to půjde. Jo a dělali jste při aplikaci nějaký maskování okolí páskou? Nejspíš asi jo... aby to nebylo tam, kde to nemá být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 10. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2015 Tak linku páskou udělat musíš! Vždyt když se mrkneš na druhou stranu,tak ti to musí být jasné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2015 záleží jaké místo opravuješ, určitě musí být ostrý přechod (tedy maskovací páska) mezi tou krupicí a vrchem prahu. V místě napojení "krupice na krupici" a "barva na barvu" však ostrý přechod pomocí pásky nedělej - zůstane tam hrana a bude vidět odlišná barva. Rozhraní musí být difusní - použij nějakou šablonu, která bude cca 1 cm nad povrchem a nesmíš jí podstříknout. Jsou na to takové samolepící nudle - tou se obkrouží dané místo a na ní se pak nalepí maskovací páska, zbytek okolí se zakryje igelitem. Právě ten difusní okraj se pak musí doleštit, protože matovatí - pak laik přechod nepozná ani s lupou. Nejlepší bude, když sem dáš fotku, ono totiž není úplně normální - pokud to někde neodrbeš - aby se ten nástřik odlupoval. Možná je ten problém trochu složitější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 11. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2015 Wittmann já osobně bych to tak do detailu u prahu neřešil,pokud nemá nedávno celé auto v novém laku. A člověk znalý to pozná vždy. Můžeš se snažit udělat přechodové hrany jak chceš. Ono totíž už i to bodýčko má malinko jemnější strukturu než originál. Nesměl by použít sprey,ale pak body v plechovce a pak samozřejmě stříkací pistoli z odpovídajicí tryskou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2015 spíš si říkám, jestli mu to nehnije, to je pak už úplně jedno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Mno naposled jsem na to koukal, když jsem měnil kola a nepřišlo mi, že by to hnilo. Spíš, ten nástřik gumovej je jen narušený... nejspíš od zvedáku (auto mám rok). A jak píše Mirek 835, zas tak prožívat to nehodlám... je to stará fábka Spíš, aby ta kastle ještě trochu vydržela pokud se to dá nějeký defekt podchytit než se to dostane přímo na plech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 jestli ti jde o výdrž a ne estetiku, tak to klidně neřeš - plechy reznou zevnitř ven. Z vrchu dovnitř to neprorezne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Jako přes dutiny apod.? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Pokud je to nějak vydět,nebo tam jsou rýhy na plech,tak to musíš určitě stříknout-opravit. Sůl udělá své. Jo od zvedáku to může být poškozené. má to každá druhá fabka. Pokud nějaké místo té gumové ochrany se má snahu odlupovat,tak to odstran.Použij nůž,špachtle. Pak znovu stříkni. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Mno rozhodně, ale mám to v plánu až příští rok... nejdřív na jaře. Teďka je brzo tma, počasí nic moc, kde dělat to mám, ale vytápěné a zastřené to není, takže tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 12. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 Aha a já myslel,že je to aktuální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 12. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 12. Listopad 2015 A tak info se hodí... sbírat po večerech rady apod Každopádně díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sir_Jarek Vloženo 13. Listopad 2015 Sdílet Vloženo 13. Listopad 2015 (editace) Jestli je to jen malého rozsahu a není otřískaná nebo odřená velká část prahu, vůbec bych na to sprejem nesahal - ale raději štětečkem - i jím se dá při troše šikovnosti a pár pokusech (když se to nepovede, jde to uřít - za čerstva nebo hadříkem namočeným v ředidle C6000 - ale "nemáchat" to tím ředidlem dlouho) - klidně tím Body 950 (pokud to není v pixle, dá se trocha odstříknout - nejlépe do ozavíratelné nádobky, třeba do co nejmenší zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem - co zbyde, můžeš použít jindy). A přesto pak eventuálně lakovou tužkou. Samozřejmě pokud je to větší, tak může být lepší sprej. Celej práh bych nestříkal - jestli je většina v pořádku a hlevně ne tu hladkou pohledovou část - pokud není odrbaná (úplně nejhorší je, když někdo začne drobné vady laku od kaménků nebo od dveří na parkovišti obcházet se sprejem - to pak "bučí" na 100metrů, lakové tužky si naopak nikdo bez zkoumání nevšimne). U Fabie navíc ta hrana původního nástřiku plastizolu (té "krupičky", je to vlastně nastříkaná umělá hmota, opravé spreje na spodek a prahy jsou naopak většinou bitumenové - "asfaltové") je na hraně kde se lomí plech prahu směrem dospodu, takže plastizol vlastně ani není vidět. Takže já osobně bych to opravoval jako spodek - jak už bylo výše řečeno - opatrně odstranit co se odlupuje, očistit, odmastit a natřít/stříknout - snažil bych se udělat přibližně stejně tlustou vrstvu jako okolí - třeba i několikrát, bude-li potřeba. Poškození od heveru jsem taky opravoval, neměl jsem to na prahu zvenku, ale až za tím lemem z druhé strany - stojí zato to také prohlédnout. Plastizol se poškodil i přesto, že jsem hever vkládal velice opatrně tam, kam dle výrobce patří a ještě místo před tím očistil (abych tam neskřípl kamínek apod.)**. Opravil jsem to dvojím nátěrem - vodovkovým štětečkem z papírnictví (hodí se mít různé velikosti) - starým známým TLUMEXEM SPECIÁL (stříbrný - nezaměňovat s černým Tlumexem PLAST). Ten má schopnost proniknout pod kousky narušeného plastizolu (nejde-li o velký kus) a znovu je "přilepit" a "zelejt" - u téhle barvy bývá lepší více vrstev (většinou stačí 2), než se snažit "napatlat" velkou. Nevýhoda téhle barvy je, že nejde přelakovat (nebo to dělá strašnej bordel), výhoda že na ní špatně drží i bláto a neni vidět špína - mít poškozený plastizol zespodu na prahu - tak s ní klidně natřu celý spodek prahu. Krom toho jde nátěr kdykoli tou samou barvou snadno obnovit - "oživit" bez předchozího smirkování, protože sama na sebe chytá dobře i po několika letech a to přesto, že vytváří hladký povrch. Prodává se ve velké pixle (asi 2,5kg?) a vzhledem k velikosti je relativně levná. Já jsem s tím na naší Fábce natřel zespodu i ta místa, kde z výroby "zapomněli" (šetřili) nastříkat plastizol - hlavně tu bouli na rezervu a také plochy pod podlahovými plasty - tam je také jen základovka - v místě středového tunelu se už v bodových svárech objevovala povrchová koroze. Vzal jsem to nakonec i přes plastizol - by na tom co nejmíň drželo bláto, nejhorší bylo to před nátěrem očistit. ** od té doby originál hever nepoužívám (leda bych na cestách píchnul), ale vkládám pojízdný hever s vloženým gumovým špalíkem (do té misky) pod ramena náprav, ve předu co nejblíž kolům. Editováno: 14. Listopad 2015, autor: Sir_Jarek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 14. Listopad 2015 Autor Sdílet Vloženo 14. Listopad 2015 Díky moc za vyčerpávající info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 19. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2016 Ještě bych měl dotaz. Jaké množství Body spray 950 koupit? Jak moc to kryje? Jaká je tloušťka vrsty při dodržení návodu? Např. při předpokladu, že bych tím stříkal na každém prahu tak polovinu (víc nebude třeba)...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 20. Březen 2016 Sdílet Vloženo 20. Březen 2016 Stačí na prahy jedna plechovka.Kryje to velmi dobře a dá se to pak krásně přestříkat barvou auta,tak že to není ani moc vidět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rados_ Vloženo 22. Březen 2016 Autor Sdílet Vloženo 22. Březen 2016 Spíš jsem měl v plánu koupit sprej, proto mě zajímalo to množství. Při použití štětce to asi nebude tak pravidelné (struktura)...? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Březen 2016 Sdílet Vloženo 22. Březen 2016 To se štětcovat nedá, pokud nemáš kompresor, tak jedině srej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 22. Březen 2016 Sdílet Vloženo 22. Březen 2016 Budeš potřebovat 2 , ale něco ti zůstane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.