Přejít na obsah

Ochrana prahů


Rados_

Doporučené příspěvky

Jde to i štětcem,ale kulatým.Nesmíš to natírat klasicky,ale jenom tak lehce ďubkat.Je to ale makačka.Nevím jestli chceš při stříkání vzít i dveře do určité výšky,ale když jsem stříkal prahy já,tak mi stačila jedna plechovka.Na druhém autě jsem stříknul i dveře do výšky 5 cm a to už jsem měl raději plechovky dvě.Pak barva auta a bylo hotovo.Potřebuješ kompresor aspoň 4 atm. a pistol na Body.Barvu si mužeš nechat namíchat a dát do spreje.

Editováno: , autor: Fosgen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš možnost, tak si spíš sežeň někoho s kompresorem a potřebným vybavením (viz příspěvek výše) a použij body v plechovce. Dosáhneš tím lepší struktury a podstatně kvalitnější ochrany než se sprejem.

Editováno: , autor: Terenius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi. Kompresor mám, ale pořádnou stříkaci pistoli ne (používám spíš na ofuk, a tlakování různých věcí). Půjdu raději do spreje, přijde mi to pohodlnější hlavně po stránce přípravy a a následného čištění. Na to lokální nastříkaní určitých míst by to snad mohlo stačit. Koupím dva spreje body 950 a k tomu barvu na auto od motipu (ta se mi celkem osvědčila).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu pistol na Body koupiš skoro všude.Podívej se na pistoli na stříkání dutin.To je ona a není drahá.Sprej nevím,nedělal jsem s ním.Tu pistol máš pak na věky a kdykoliv můžeš i něco doma stříknout.Je to pak povrch trochu podobný kladívkové barvě a je docela pěkný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dělal sprejema prahy na synovo Fávu (už nevim, jestli byly 2 asi?) a taky dobrý - dělalo to ten pomerančovej povrch, jako bejvá na spodku, ale s pravidelnější strukturou. Chce se ale vyvarovat vysokých venkovních teplot, který mi to kazily příliš rychlym zasycháním a řekl bych i větru - pokud budeš pracovat venku. A hlavně dobrej, čistej a suchej podklad!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dělal jsem pomocí Body  950 prahy s tím, že jsme to vytáhl i na bok prahu až k podběhu, následně jsem to přestříkal do barvy vozu , tedy bílou bohužel po dvou letech je to na předělání, tam kde na Body 950 svítí sluníčko to UV záření dost degradovalo, z pružné hmoty se stal nepružná, objemově viditelně ubyla a začíná to opět reznout.

 

Už nevím co s tím, původně jsem si s tím docela vyhrál, tzn. očistil na plech, stříknul zinkem, pak základnovou pak několikrát Body 950  zvenku pak přestříkal do barvy vozu a zevnitř prostříkal voskem. Po dvou letech to mohu předělat a vážně nevím co lepšího s tím udělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zastaví:

 

1) Opravit vnější lakování, případně před tím zalátat díry.

 

a teď to nezáživné, leč nejdůležitější:

2) smíchat Resistin car s vyjetým (ale klidně i novým) olejem 1:1 až 2:1 (doporučuju spíše 2:1, méně to pak kape).

3) vyčíhnout, kdy je auto pořádně vysušené - nejlépe pár dní pořádného horka, bez mytí, bez zmoknutí.

4) pečlivě prohlídnout a ucpat veškeré odtokové díry v prazích (resp. dalších ošetřovaných dutin) - osvědčily se mi staré obvazy z lékárniček - šroubovákem napěchuju do ústí otvoru tak, aby to bylo na fest, zbytek obvazu odstřihnu, pokračuju na dalším otvoru... Připravit si větší množství kelímků, "vaniček" od zmrzliny, masa apod.

5) najít nějaký otvor výše, zpravidla v A-sloupku, popř. vyvrtat vlastní (a pak ucpat zakoupenou gumovou zátkou), nalít připravený "lektvar" do prahu (2-3l), sledovat, jestli to někde neteče, podle možností "zakvedlat", přizvednout heverem vpředu pak vzadu - aby se lektvar rozlil po co největší ploše.

6) odšpuntovat, vypustit pokračovat druhým prahem, nechat odkapat.

7) nebo vystříkat, je-li čím

 

Výhody:

- SPOLEHLIVĚ ZASTAVÍ KOROZI ZEVNITŘ - a to i na zakytovaných (nebo hadrem a barvou zalepených) dílech prahů, dveří a dalších dutin - DLOUHOLETÁ OSOBNÍ ZKUŠENOST - "lektvar - sajrajt" se nasákne do rzi, a nepustí vodu ani vzduch. Samotný olej je nanic, příliš teče, s vodou je schopen vytvořit emulzi. Samotný Resistin na zrezlém plechu také na nic - zaschne dřív, než se pořádně nasákne do rzi, vytvoří se mikroskopické prasklinky, pustí vodu... Směs obojího SUPER :kol-47: Resistin obsahuje inhibitory koroze, olej způsobí, že nezachne, ale jen lehce zavadne.

 

Nevýhody:

- špinavá práce, spousta bordelu.

- zpočátku z auta odkapává poněkud déle, než u prostředků určených do dutin - u 2:1 (víc barvy) to není tak zlé. Kápnout může i později, zejména za horkého počasí.

- léta běží a auto furt nerezne. Už chcete nové, a vono furt nic :kol-32:

________________________

 

Příklad: synkův bývalý Favorit 135Le

 

červenec - srpen 2010 - oprava předního rohu PP dveří (mimo jiné):

post-88460-0-60383800-1468011941_thumb.jpost-88460-0-43869500-1468011955_thumb.jpost-88460-0-76860100-1468011982_thumb.jpost-88460-0-92589900-1468012000_thumb.j

 

únor 2015 - tedy po 4 a 1/2 letech celoročního provozu, 5 zim - to samé místo (opravoval jsem tam pouze povrchovou korozi - ty barvy ve sprejích nic moc)

post-88460-0-36405200-1468012122_thumb.j

 

Kdybych do těch dveří po zakytování nenalil výše uvedený lektvar - sajrajt, byla by tam dnes větší díra, než před tím.

 

Dnes slouží Fávo jako veterán jinému majiteli (od prodeje v březnu 2015)

post-88460-0-67286300-1468012953_thumb.j

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...