Přejít na obsah

Hudba v autě - neoriginální rádio + repro


sejsr

Doporučené příspěvky

jen mi příjde, že to origo rádio je pořát jakoby zahuhňaný

Četl jsem zrovna o podobném problému "zahuhňanýho rádia" na Suzuki-fóru kde uživatel Hill (hned v druhém příspěvku odshora) obšírně vysvětluje, že na vině vůbec nemusí bejt rádio, ale vysílač - resp. kvalita jeho výstupu, jehož výkon je ze zákona limitován...

 

Může to být závada přijímače, ale nemusí. Otázkou je, která stanice ty hloubky skutečně vysílá.

 

Když totiž ztrácí kapacitu vazební kondenzátor mezi rádiem a stereodekodérem (tedy by šlo o vadu rádia), ubývají hloubky v součtovém kanálu, zatímco v rozdílovém, který nese směrovou informaci, je to neovlivní, takže tam zůstávají, ale do reproduktorů jdou s opačnou fází. Levé reproduktory tlačí, pravé táhnou, a hloubky se navzájem oslabí. Přitom by to mělo být opačně - v hloubkách je prostorová informace zbytečná, stejně se nepozná, odkud jdou. Ale z principu přenosu vyplývá, že by se o to musel někdo postarat už na vysílací straně, což by provozovatele rádií zase něco stálo, takže radši ne-e.

 

Při poslechu z jiného zdroje signálu se taková závada pochopitelně neuplatní.

 

Druhá možnost je, že posloucháš stanice, které v zájmu co největší dosažitelné hlasitosti a dosahu (výkon a zdvih mají stanice limitovaný a sleduje se, takže je nesmí překročit, ale válčí o pokrytí všemi dostupnými prostředky) komprimují dynamiku zvuku, ať je pořád maximálně hlasitý a přeslechneš většinu šumu. V tom hloubky poněkud vadí, tak je zeslabí už na vstupu do vysílače. Prostě to, čeho se v kvalitním poslechu dosáhlo před nějakými 40-50 lety a dalších 20 let se to vylepšovalo, je zase na ústupu, teď se zkouší, jak mizernou kvalitu bude zákazník ještě ochotný akceptovat, jen když je to levné.

 

A to nehovořím o prastaré fintě používané zejména v šedesátých letech s nástupem přenosných rádií, kdy se přišlo na to, že z malého chrchlodynu ten malý repráček hraje zdánlivě lépe, když se až k němu hloubky nedostanou, nakonec je stejně nedokáže vyzářit - z jejich vyšších harmonických si ucho doplní, jako by tam nějaké hloubky byly, ačkoli je ostře odřízli už při vysílání. Ovšem na čemkoli lepším, nač není třeba uplatňovat žádný z psychoakustických efektů, už to účinkuje opačně (naopak, příklad vyzvánění z mobilu - když v něm nejsou hloubky, vyzvání čistěji a hlasitěji).

 

Já na cestách poslouchám převážně ČRo a ten má zparchantělou modulaci jen na dlouhých a středních vlnách, čili AM, ale pokrytí vysílači FM je dostatečné a zásahy do kvality zvuku jsou přece jen citlivější, takže AM použiju jen občas v zahraničí.

 

Víš vůbec, že jedno soukromé Rááádio dokonce teď od prvního právě přestalo vysílat stereofonně, aby zvýšilo pokrytí? On totiž v mono stačí asi 10x slabší signál, aby to šumělo stejně... jeden krok vpřed, dva zpět...

 

Zkus porovnat nějakou veřejnoprávní stanici třeba s CD, jestli ten rozdíl bude také tak znát.

Více na: http://www.suzukiclub.cz/forum-tema/suzuki-swift-je-plecka-a-strep-36134?kols=3

 

takže jestlivá to není (i) tím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hraje mi to nahovno, takže jsem nasranej, že jsem se nechal ukecat a neobjednal za blbý 2 litry 4 repro navíc.

 

Jak jsem se právě dověděl z etky, 2-repráková verze má 2 širokopásmový reproduktory vpředu.

 

6-ti repráková verze má vpředu 2 basový, ve sloupku 2 vejškový a vzadu 2 širokopásmový - ale s jinym kódem, než vpředu.

 

2-repráková verze 1S0 035 710 B    reproduktor sirokopasmovy (vpředu)

6-repráková verze 1S0 035 710 C    reproduktor sirokopasmovy (vzadu)

 

Nevíte jakej je v nich rozdíl? Nebo jak to zjistit? (pochybuju, že to budou vědět v servisu)

____________________________________

 

2) vedou tam dráty? Nebo alespoň do sloupků? Podle Etky to neni zcela jasný.

 

3) ty výplně dveří se jen vypáčí - vycvaknou? Hrozně nesnášim tenhle druh práce - něco páčit (a pak čumět, že něco prasklo)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě dodělával repráky Vaša. Dopředu je potřeba koupit nové kryty A-sloupků, dále komplet kabeláž (nic tam nachystaný není), repráky dozadu středobasy, dopředu výškáče... jo a všechny výpně dveří a plastové panely v CG jsou hodně natvrdo nacvakané, je to o strach to rozdělávat, samá packa a zobáček....skoro půl palubky musí dolů, vyndat rádio je opruz, ale fakt je, že to pak hraje o něco líp, ale s ohledem na všechny ty tvrdeé plasty/výplně a na vnitřní prostor auta to rozhodně nic pro audiofily nebude, když osolím nějaké basy, tak začne drnčet nějakej plast, tu ve dveřích, tu jinde... možná ten subwoofer co ma akční model CG (jmenovalo se to sound?) tomu pomůže... co jsem se bavil s audiofilníma šílencema, tak je to o jiných reprácích, podložkách, tlumících hmotách a nejspíš i jiným rádiu... jo, od MR2017 má být k dispozici pro CG i další rádio, tak třeba bude mít trochu lepší výstup... no ale stejně, podle mě za rozumný peníz z CG pojízdnou diskotéku neuděláš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info :)

 

Takže kabely nevedou nikam... dop... v etce je instrukce, že "nezapojené kabely zaizolovat" - takže jsem doufal marně

 

Žádnej audiofil rozhodně nejsem, ale to skučení 2 repráků se fakt poslouchat nedá :kol-72: a nejvíc mě sejří, že to při objednávání auta moho bejt hotový, bez práce a za babku. Takhle sraního se všim a zadraho. Prostě jsem idiot a to totální :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak čumim do schémat, tak připojení těch výškáčů by neměl bejt větší problém - jsou spojený s vedenim k předním repro ve dveřích.

 

Ale vedení k zadním bude asi fakt vopruz - předpokládám, že svorkovnice autorádia bude prázdná - takže začít u rádia :wallbash:

 

(proto v tom ahifi neřeší zadní repro, pouze přední vejškáče a mění přední repro - nevim, jestli by tohle řešení k něčemu bylo, ale že by 2 repráky nahradily 4? - 2basový + 2 širokopásmový? - nevim, jsem touhe částí techniky naprosto nedotčenej)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tak pročítám diskusi na ahifi - hlavně u těch nabízených Gladenů, tak nabývám dojmu, že by tahle komponentní sestava 4-repro - 2x středobas + 2x výškáč - mohla hrát možná líp, než 6 repro originál (byť dva z nich mají bejt dle etky basový)... ale nevim ...rozumí tady auto-hifi každej tak málo, jako já?

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, navíc často rád poslouchám jen motor a auto celkově. Mě ale štve, že za 2 litry, který se připlácí za 6repro, a který jsou ve dvouset-tisících plivanec do stromovky, mohl být výsledek lepší... (a zvlášť po tom, co jsem jezdil s dcerky Swiftem, kterej z 6 origo repro hraje podle mě celkem sušně)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc kromě vejškáčů (v obložení sloupku) jsou v sestavě dle etky 2 basový (samozřejmě že to nejsou nějaký subwoofery, ale nižší frekvence by měly zvládat přece jen líp, než širokopásma)

 

- 1S0 035 710 C    reproduktor sirokopasmovy (vzadu) 2ks
- 1S0 035 453 A    reproduktor basovy        (vpředu) 2ks
- 1S0 867 233 D    oblozeni a-sloupku s reproduktorem (vlevo) 1ks
- 1S0 867 234 D    oblozeni a-sloupku s reproduktorem (vpravo) 1ks

 

Taky mám zato, že když se hudební výkon rádia rozdělí mezi 6 repro, bude to (snad) lepší, než když půjde jen do dvou širokopásem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tu i ceny od VW:

 

- 1S0 035 710 C    reproduktor sirokopasmovy (vzadu) 2ks - 1102,87 Kč (cena za 2ks)
- 1S0 035 453 A    reproduktor basovy        (vpředu) 2ks - 1251,65 Kč (cena za 2ks)
- 1S0 867 233 D    oblozeni a-sloupku s reproduktorem (vlevo) 1ks - 991,81 Kč
- 1S0 867 234 D    oblozeni a-sloupku s reproduktorem (vpravo) 1ks - 991,81 Kč

 

Celkem bez kabeláže a upevňovacího materiálu: 4338,14 Kč včetně DPH

 

Nářez jsou hlavně ty vejškáče, páč je to s obloženim sloupku.  :( Mřížky tam nejsou, takže shánět samotný reprák je pasé

 

Upevňovací materiál:

 - WHT 005 353     nyt s trnem 16 ks 71,52 Kč (cena za 16 ks)

- 1S0 971 798     penova hmota 4 ks 112,92 Kč (cena za 4 ks) (takovej kroužek, vkládá se pod reprák před přinýtováním - prd, 2 kousky se slepí koncema k sobě, vznikne kroužek, kterej se vkládá do osazení zadní výplně dveří, vpředu už je z výroby, páč tam už reprák je (nevim, jestli existují nějaké verze bez repro a rádia)

 

Cena upevňovacího materiálu: 184,44 Kč

 

Kabeláž k zadním repro od HT car: 438,- Kč

 

Takže kdo neni vůl, jako já, a chce 6 repro, objedná si s autem za 2200,- Kč (příplatek pro UP! a Citigo stejný)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že nejsem sám, kdo si neobjednání vyčítá, nikdy bych si nemyslel, že to může hrát tak bídně. Bral jsem to tak, že nepotřebuju repro vzadu (kde vozím vzduch), a to byla chyba. Pořád jsem si myslel, že mám něco špatně nastavenýho ... Časem jsem vyladil Radiožurnál tak, že jsem si zvykl. Ale CD pak hraje jako bych pustil starej kazeťák a položil ho pod sedačku :-). Když to tady čtu, tak dodatečné bastlení je pasé, tak snad budu příště chytřejší :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě ta bídnost doslova šokovala! Nečekal jsem to až tak hrozný. Smysluplný by mohlo být výměna za lepší dvoupasmovej repro, pokud se tak mělkej dělá. S kvalitními repro to i tak musí hrát o 100% lépe protože origo jsou vzhledem k ceně to nejlevnější a nejhorší co se snad vyrábí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě ta bídnost doslova šokovala! Nečekal jsem to až tak hrozný. Smysluplný by mohlo být výměna za lepší dvoupasmovej repro, pokud se tak mělkej dělá. S kvalitními repro to i tak musí hrát o 100% lépe protože origo jsou vzhledem k ceně to nejlevnější a nejhorší co se snad vyrábí...

Original važí  asi 10dkg :-D mám je vymontované na poličce :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem třeba i tohle, ale že bych chtěl dávat do novýho auta nějakej kdovíkde vyválenej díl...

 

...ale taky se dá pěkně naletět "bazarový díl za bezkonkurenční cenu"

já na nich mám ještě nějakej nápis, tuším že Fendt nebo tak něco a jinak potvrzuju že ty potřebný díly jsou docela dooost drahý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a jinak potvrzuju že ty potřebný díly jsou docela dooost drahý...

 

Jo, ta dodělávka repráků vyjde draho jako prase :( ve srovnání s doplatkem při výrobě. Prodejci by měli aspoň upozorňovat, že 2 repro jsou tak na poslech zpráv, ale na hudbu nikoli. U ŠA mi nabídli díly o něco levněji než u VW, ale i tak je to pálka (a to nepočítám práci, kdyby si to někdo chtěl nechat dodělat v servisu).

 

Napadla mě i ekonomická varianta, kdy by se doplnily pouze basové reproduktory a to dozadu. Subjektivně vzato mi přijde, že při vytažení výšek naplno, je přiměřeně zvládnou i širokopásmové z dvoureprákové verze - nikoli však basy - i při částečném přidání začnou reproduktory "hučet" jako stará stodvacítka před generálkou, bez přidání sice nehučí basy naprosto žádné :( Teoreticky by je mohly doplnit právě ty basáky. Ale nevim, jak by to dopadlo v praxi - a víc než jednou dveře rozebírat nechci (kvůli úchytům a laku na plechu v místě úchytů).

 

Jinak - ty tam máš po dodělání repro i balanc přední/zadní repro?

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...