Pavel PS Vloženo 24. leden 2016 Sdílet Vloženo 24. leden 2016 (editace) Ahoj, dovolím si poprosit o radu, protože už jsem v koncích nejen já, jakožto zvědavý amatér, ale i můj mechanik. Fórum i net jsem pročítal, ale zatím bez odhalení chyby Auto Fabia combi 1,4 MPi 50 kW E4 (AQW), najeto cca 130 000 km, svíčky byly nové na jaře 2015 Všechno začalo loni v létě, kdy odešlo těsnění pod hlavou. Takže se udělalo: - srovnání hlavy, zabroušení ventilů, tlaková zkouška - podložky pod vložky válců - nový termostat + čidlo teploty chl. kapaliny - čištění klapky + expanzky - "drobnosti:" těsnění pod hlavu, šrouby, na svody výfuku olej (10-W40) + filtr, chl, kap. ... Po tom všem auto jezdilo hezky, jen studené starty byly horší - bylo potřeba dlouho točit startérem, pak to chytlo, ale klepalo se to, lítaly otáčky, někdy se to vzpamatovalo za pár sekund, jindy to chcíplo a na podruhé to nastartovalo vždy ok. Diagnostika nic. Spotřeba a jízdní projev ok, teplé starty ok. Takže jsme laborovali, postupně: - těsnění pod klapku - zapalovací lišta - škrtící klapka - palivový filtr - elektromagnetický ventil Vše bez výsledku. No a včera vyjedu, chcíplo to, nastartuju, ale motor trochu klepe, z výfuku to bafá, při přidání plynu nějaké detonace a rozsvítí se kontrolka "systém kontroly výfukových plynů", nemělo to ani sílu na rozjetí. Tak jsem to zaparkoval, půjčil si "diagnostiku" ELM327 a chyby: P0301 a P0302 - misfire detected Podle zdrojů příčin může být vícero, můj tip: podpálené ventily asi vinou hydroštelů (???). Zítra to vezu do servisu, ale chci si o tom něco zjistit, ať už se to konečně vyřeší. Nemáte někdo prosím praktickou radu, třeba by to mohlo být něco méně drahého na opravu :-( Editováno: 1. Únor 2016, autor: Pavel PS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fosgen Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 (editace) Našel jsem toto,ale je to jen nahrubo přeloženo z google a překlad podle toho vypadá.Anglicky neumím.Snad z toho něco vyčteš P0301 Code - Válec # 1 vynechání jiskry při zapalování Technický popis Válec # 1 vynechání jiskry při zapalování Zjištěno Co to znamená? P0301 kód znamená, že jeho počítač vozu zjistil, že jeden z válců motoru je nestříleli správně. V tomto případě je to válec # 1. Příznaky Příznaky mohou zahrnovat: motor může být těžší začít motor může zakopnout / klopýtnutí, a / nebo váhají jiné příznaky, může být také přítomen Příčiny Kód P0301 může znamenat, že jedna nebo více z následujících se stalo: Vadná zapalovací svíčka nebo drát Vadná cívka (balení) Senzor (y) Vadné kyslíku Vadné vstřikovače paliva Burned výfukový ventil Vadný katalyzátorem (y) Vyčerpání paliva Nedostatečné komprese Vadný počítač Možná řešení Pokud nejsou žádné příznaky, nejjednodušší věc udělat, je resetovat kód, a uvidíme, jestli to vrátí. Existují-li příznaky, jako je motor klopýtající, nebo váhá, zkontrolujte kabeláž a konektory, které vedou k válce (tj zapalovací svíčky). V závislosti na tom, jak dlouho součásti zapalování byli v autě, může to být dobrý nápad, aby je nahradili jako součást svého pravidelného plánu údržby. Navrhoval bych, zapalovací svíčky, svíček dráty, víčko rozdělovače a rotor (v případě potřeby). V opačném případě zkontrolujte cívky (aka přidružené sady cívek). V některých případech, katalyzátor je pryč špatné. Pokud cítíte zkažená vejce ve výfukových plynech, je třeba vyměnit vaše kočka převodník. Také jsem slyšel, v jiných případech jsou problémy byly vadné vstřikovače paliva. Editováno: 25. leden 2016, autor: Fosgen Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel PS Vloženo 25. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2016 Ahoj, díky za odpověď, toto jsem si našel taky, ale těch příčin je tolik. Popravdě, už to řeším hodně dlouho a tak bych rád, aby se to již vyřešilo, takže by mě zajímalo, jestli někdo nemá zkušenosti aby hledání bylo co nejkratší a neplatil jsem laborování, ale pouze opravu problému.... Jsem z toho auta už smutnej, na to jak ho mám rád, tak teď posledního půl roku mám nejvíc cest do servisu :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 Ja by som zacal tym ,ze auto do opravy jazdilo normalne? Ak ano tak potom bude problem v oprave toho motora co chlapci robili na to by som sa zameral . Ak chces laborovat tak najskor najednoduchsie je vymenit sviecku z dobreho valca na ten zly a a uvidis co ti vyhodi diagnostika keby si mal vag tak pekne vidis ktory ti vynechava na diagnostike . Mne sa konkretne stalo ze nova sviecka NGK japan bola zla. Potom tlaky vo vlacoch a este jedna moznost vstreky . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel PS Vloženo 25. leden 2016 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2016 Ano, před opravou auto jezdilo normálně, jen vnikal olej do vody... Po opravě až na ty studený starty vše ok, ale jasně, že to řeším, abych věděl přesně co se stalo a chápal souvislosti, pro případnou reklamaci. Jinak jsem si všiml, že přes tu "diagnostiku" to psalo teplotu vzduchu 2°C (asi správná teplota) a teplotu chladící kapaliny 17°C, motor byl samozřejmě studený, když nejde nastartovat, je to normální takovýto rozdíl? Čidlo tepl. chl. kap. je sice nové a orig, ale blbé může být... Zítra snad to pojede na dílnu, tlaky se zkontrolujou a při té příležitosti i svíčky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 no myslím, že by bylo rozumné to píchnout na VAG a tu teplotu čeknout tam. Rozhodně ale i nové čidlo může být vadné, četl jsem to tu už vícekrát, že to klaplo až na druhý pokus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomasch Vloženo 25. leden 2016 Sdílet Vloženo 25. leden 2016 Podobný problém jsme měli v minulosti u služební felicie (stejná koncepce a řízení motoru), Objevil se po obyčejné výměně svíček. Výměna zapalovací lišty nepomohla. Nakonec byl problém v nalomeném kabelu ve svazku vedoucím do zapalovací lišty a jak se stím pohlo tak konec. Proto zkontrolovat, proměřit kabeláž k liště, anebo lépe asi vyměnit. Tom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel PS Vloženo 1. Únor 2016 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2016 Díky všem za rady, zdá se že vyřešeno (ťuk ťuk ať to nezakřiknu). Nepojízdnost auta způsobila závada té nové zapalovací lišty, dali jsme starou a fábka normálně jezdí. Ta nová zapalovací lišta, magneti marelli, zvládla celých 200 km... A problém studených startů asi způsobilo to vadné čidlo teploty chladící kapaliny, originální díl... Tlaky ve válcích všechny 15 bar, tak snad jsme si s Fábkou tu smůlu vybrali a teď už bude jen krásně jezdit! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 2. Únor 2016 Sdílet Vloženo 2. Únor 2016 tak super ze ti do bezi . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.