Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den,rád bych se podělil o zkušenost s odpojením EGR ventilu.

Motor 1,6 CR,rok výroby 2010, přes 70 000km. Začala svítit kontrolka a motor padal do nouzáku. Ve dvouch servisech konstatováno: nutná EGR výměna.

Na internetu jsem našel firmu, která dokáže ventil mechanicky a softw. odpojit.Cena asi 4tis. Kč.

Na téma odpojení EGR ventilu jsem našel v různych recenzích pouze pozitiva, takže jsem si to nechal provést.

A nyní mé zkušenosti.

 

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

 

Budu velmi rád, pokud se někdo v této problematice vyzná, že napíše svůj názor k těmto 4.bodům.

 

Děkuji předem

 

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

-->> tohle je divné, ale za sebe bych si dojel za někým kdo se zabývá chiptunningem

 

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

-->> nedělá tohle spíš dvouhmota? mezi motorem a plynovým pedálem není mechanická vazba...

 

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

-->> odpojením EGR se výrazně snižuje kouřivost motoru

 

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

-->> viz předchozí odpověď.

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

Co bys nechtěl, když motor točíš na 15 tisíc otáček.

  • Autor

Luďa: ...A kolik točíš ty, přes obec 50km/h ?

Supr:  9100,-Kč stoji pouze nový díl. Práce na půl dne (musíš vyházet půlku motoru). Tzn. celková cena přes 20.tisíc. A jak jsem uvedl, rozhodnul jsem se pro tuto variantu,protože jsem se dočetl pouze o pozitivech odpojení EGR. Kdybych měl dnešní zkušenost, rozhodnul bych se asi jinak....

  • Autor

Luďa : podstata tohoto problemu je v tom,že se auto chovalo jinak před odpojením EGR jak po odpojení....

Supr: 9100,-Kč stoji pouze nový díl. Práce na půl dne (musíš vyházet půlku motoru). Tzn. celková cena přes 20.tisíc.

To nie,uber aspoň 5.000

Nevím kolik stojí opětovné zapojení, ale výměna mě přišla na cca 12 500,- při 157 000km

 

Já bych řekl že točí 1 500 otáček a ne 15 000 otáček

 

Pokud mám otáčky pod 1 500 a to myslím více jak 200 tak motor duní a začíná se dusit

Ja 1500 ot nikdy nevidim. Cez dedinu jedine na 3ojke, cca 55km/h, pri 1900-2000ot.

A to jeste nevime, jak mu pani vyradili a co povidaji readiness kody...

Dojet za nejakym motorarem a pak se uvidi, egr neni pro motor nic prinosneho, ale musi se to vyradit spravne

2Kyselinka Já též jezdím zásadně přes 1500 ale občas se stane že to klesne a pak hned podřazuji

Ja podradujem skor, cize aj tak tych 1500 nevidim :)

Jedine mozno vo vynimocnych pripadoch, v nejakej kolone, ked 2jka je uz vela a 3jka toci nieco cez 1500.

Ale k veci, odpojenie egr je hlupost a clovek to zisti az ked posle do hrobu dpf.

Inak by ma zaujimalo ci si si pred vyradenim egr zapisal zanesenie dpf a ako ho mas zaneseny teraz, po tych km.

Luďa: ...A kolik točíš ty, přes obec 50km/h ?

Rozhodně ne 15 tisíc (15000) otáček. Můj motor má max 7000.

  • 8 let později...

Já bych se jen chtěl zeptat jak je to s odpojením EGR (chiptuning) a technickou kontrolou?  Díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.