Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den,rád bych se podělil o zkušenost s odpojením EGR ventilu.

Motor 1,6 CR,rok výroby 2010, přes 70 000km. Začala svítit kontrolka a motor padal do nouzáku. Ve dvouch servisech konstatováno: nutná EGR výměna.

Na internetu jsem našel firmu, která dokáže ventil mechanicky a softw. odpojit.Cena asi 4tis. Kč.

Na téma odpojení EGR ventilu jsem našel v různych recenzích pouze pozitiva, takže jsem si to nechal provést.

A nyní mé zkušenosti.

 

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

 

Budu velmi rád, pokud se někdo v této problematice vyzná, že napíše svůj názor k těmto 4.bodům.

 

Děkuji předem

 

Vloženo

1. spotřeba nafty se měla snížit min. o 0,5 litru. I když jsem tomu moc nevěřil,netušil jsem,že se mi spotřeba zvedne o 0,3 l (měřeno dlouhodobě po dobu 10 měsíců od odpojení)

-->> tohle je divné, ale za sebe bych si dojel za někým kdo se zabývá chiptunningem

 

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

-->> nedělá tohle spíš dvouhmota? mezi motorem a plynovým pedálem není mechanická vazba...

 

3. po dobu 4,5 roku od zakoupení auta se mi nikdy nestalo,že by svítila kontrolka nutnosti regenerace DPF. A to jsem jezdil ze 70% krátké trasy do 15km.

    Po odpojení EGR pokaždé když jedu delší trasu (ca 150 km a více), tak druhý nebo třetí den se rozsvítí kontrolka DPF. Podotýkám,že ty delší trasy jedu po dálnici, přes 130km/h,

    přes 2.tis.ot. Celá trasa bez zastavení nebo zpomalení. Takže pak musím znovu na dálnici a auto 15 min. "protáhnout",aby kontrolka zhasla.

    Při tak dlouhé jízdě (1,5 hod.) by se přeci měly splodiny dokonale spálit ! Tak proč mi to další den ukazuje,že je nutná regenerace DPF ?

-->> odpojením EGR se výrazně snižuje kouřivost motoru

 

4. údajně se s odpojením EGR ventilu snižuje podstatně životnost DPF.

    Takže začínám vážně uvažovat o tom, že ten ventil nechám znovu zapojit a pak vyměnit za nový (cena přes 20tisic Kč).

-->> viz předchozí odpověď.

Vloženo

2. při jízdě do 15 tis.ot. na 4. a 5.převodový stupěň, cítím lehké vibrace,přenášející se z motoru na plyn.pedál (diagnostika vstřikování OK)

Co bys nechtěl, když motor točíš na 15 tisíc otáček.

Vloženo

Luďa: ...A kolik točíš ty, přes obec 50km/h ?

Supr:  9100,-Kč stoji pouze nový díl. Práce na půl dne (musíš vyházet půlku motoru). Tzn. celková cena přes 20.tisíc. A jak jsem uvedl, rozhodnul jsem se pro tuto variantu,protože jsem se dočetl pouze o pozitivech odpojení EGR. Kdybych měl dnešní zkušenost, rozhodnul bych se asi jinak....

Vloženo

Nevím kolik stojí opětovné zapojení, ale výměna mě přišla na cca 12 500,- při 157 000km

 

Já bych řekl že točí 1 500 otáček a ne 15 000 otáček

 

Pokud mám otáčky pod 1 500 a to myslím více jak 200 tak motor duní a začíná se dusit

Vloženo

Ja podradujem skor, cize aj tak tych 1500 nevidim :)

Jedine mozno vo vynimocnych pripadoch, v nejakej kolone, ked 2jka je uz vela a 3jka toci nieco cez 1500.

Ale k veci, odpojenie egr je hlupost a clovek to zisti az ked posle do hrobu dpf.

Inak by ma zaujimalo ci si si pred vyradenim egr zapisal zanesenie dpf a ako ho mas zaneseny teraz, po tych km.

  • o 8 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...