Přejít na obsah

Mřížka nárazníku


Ph0b14_II

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny.
Před časem mi pár inteligentních lidí kopalo do auta a vyrazili několik žeber prostřední mřížky předního nárazníku na mojí Fabii II (2007).
Mřížku jsem koupil novou, ale nemůžu přijít na to, jak demontovat tu původní. Nemám možnost dát to na jámu a technik za to chce víc než stojí mřížka samotná.
Neví někdo, jak na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš na mysli horní ozdobnou mřížku, tak viz dílenská příručka karoserie - motážní práce str. 59, rozložení předního nárazníku:

Demontáž:
– Pomocí vhodného přípravku vypáčit rámeček. (jak a čím musí případně poradit někdo, kdo už to dělal)
– Pomocí vhodného přípravku vypáčit ozdobnou mřížku z nárazníku.
Montáž:
– Zacvaknout ozdobnou mřížku do nárazníku.
– Zacvaknout rámeček do nárazníku.

 

Pokud máš na mysli dolní větrací mřížku, tak k té v příručce žádný specifický popis není. Ale když máš novou, tak vidíš, kde jsou na ní packy nebo oka pro packy na nacvaknutí a starou můžeš při demontáži klidně rozlámat, tak by to snad neměl být problém. Pokud tedy není lepená, ale to musí opět říct někdo, kdo už to dělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem tu větrací "spodní".
Už vyřešeno, každopádně díky za odpověď.

Kdyby to někdo řešil a nechtělo se mu strkat hlavu mezi chladič a masku... Mřížka má okolo dvě vrstvy plastu- vzhledem k její konstrukci může zdání klamat, ale mřížka je upevněna za její vnitřní rám a ten vnější je tam pouze kvůli tomu, aby se to nehýbalo. Stačí po obvodu vycvaknout kousek po kousku tak, aby se nepoškrábal lak na nárazníku a pak ji vytáhnout směrem k chladiči. Já jsem to udělal ne zrovna opatrně příborovým nožem, ale podařilo se bez poškození. Nová mřížka tam jde stejně špatně jako stará ven.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Dnes som menil tú spodnú mriežku,von to šlo ľahko, pretože som ju mal rozlamanù od stretu so zajacom,no narvať tam novú už není také jednoduché, vložil som ju dňu zošikma a išla mi pekne zacvaknúť ale iba spodná časť,bol ani vrch nejde nacvaknùť,, dá sa mi to iba trochu nastrčiť na tie cuplíky,ale nejde zacvaknúť, zdá sa ako keby bola málinko tá nová väčšia a pritom som to objednával z škoda diely podľa VIN- ka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím přátelé, 

 

Chystám se vyměnit horní "ozdobnou" i spodní středovou mřížku za honeycomb a rád bych poprosil o nějaké konkrétnější informace, jak na to. Pochopil jsem, že se to dá opatrně vycvaknout i nožem - ale jak, odkud se tam dostat? Na kolika úchytech mřížky drží? Děkuji moc předem za informace :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Hezké poledne, 

Odpovím si částečně sám, pokud by to někoho zajímalo. Na jednu stranu pozitivní informace je, že výměna obou mřížek jde provést i bez nutnosti demontáže předního nárazníku, čímž si sice ušetříte čas, ale výměna je pak pochopitelně mnohem náročnější, protože je hlavně ke spodní mřížce špatný přístup, mezi chladičem a nárazníkem zase tolik prostoru není a odspodu či od mlhovek se k mřížce nedostanete, neboť tam jsou všude plastové kryty. Horní mřížka jde dolů relativně snadno, demontáž šroubů a rozpěrných nýtů pod kapotou a pak pouze vycvaknout směrem k sobě. Chce to nějakou sílu, ale zase přiměřeně, aby se příliš neohýbal nárazník. Ten je sice pružný, ale trpí tím lak. Nová mřížka pak jde poměrně snadno opačným postupem zpět. Ozdobný chromový rámeček (u většiny vozů před FL) není nutné před demontáží vycvaknout, a v případě jeho opětovného použití u nové mřížky je bezpečnější jej sundat až po vyndání mřížky, aby člověk viděl, na kterých místech je zacvaknutý. Naopak při montáži nové mřížky je možné jej zacvaknout až dodatečně. 

Spodní mřížka, to je opravdu oříšek. Původní se dá opatrně vycvaknout a následně vytlačit či opartně vybouchat směrem k chladiči, nicméně novou se mi do nárazníku po velmi dlouhé době podařilo zacvaknout pouze částečně, stále asi dva háčky po stranách zbývají. S tím budu muset počkat na vhodnější příležitost k demontáži celého nárazníku, popřípadě na vyšší venkovní teploty, až bude plast poddajnější. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...