Přejít na obsah

Automatické dojíždění oken při zamknutí vozu


BrozikCZ

Doporučené příspěvky

Pokud máš jen přední okna v elektrice, tak u modelu Fabia 3 před FL (na rozdíl od soudobého Rapida od MR 2016) není ani okno řidiče vybaveno dojezdy. To poznáš tak, že ani spínač v LP dveřích pro okno řidiče nemá dvopolohové tlačítko pro každý směr stahování a vytahování okna. V autě pak jsou obyčejné motorky, které jsou napojeny na spínané plus, tj. bez napojení na řídící jednotku BCM. Tudíž nelze v tvém případě nic kódovat.

 

Rapidy od MR 2016 s předními el. okny už měly "chytrý" LP motorek s dojezdy a dvoupolohovým příslušným tlačítkem. Obdobně měly řešené LP okno i verze Fabie 3 před FL a Rapidy od MR 2016 se čtyřmi el. okny. U všech těchto případů s dojezdy LP okna lze s určitou pravděpodobností nakódovat další komfortní funkce (ovládání po vypnutí zapalování, občas se povede i ovládání klíčem přes DO). Ale to se týká jen LP okna.

 

Pokud bys přesto chtěl dovírat okna při zamknutí vozu, nevyhneš se přestavbě na jiné motorky. To je dosti obšírné téma a pro tvůj MR 2016 s BCM jednotkou řady 6C0 není známo, že by to někdo úspěšně realizoval. Teoretickou možností je použití motorků z modelu Polo 6C, ty jsou vybaveny dojezdy a využití dvoupolohových spínačů z FL Fabie. Musí se promyslet úprava zapojení elektroinstalace do jiných konekorů pro motorky i spínače, což je realizovatelné. Dosud nezodpovězenou klíčovou otázkou je, zda by vůbec ten motorek pasoval do dveří Fabie. Dalším otazníkem je dohledání správného datasetu pro správnou funkci dojezdů, i toto je řešitelné přes VCP. Suma sumárum to není nic jednoduchého a laciného.

 

Sám jsem toto úspěšně řešil na svém Rapidu MR 2019 spolu s mágem Ferdou25 ze Strakonic. Ale můj Rapid má už již jinou BCM řady 2Q0 totožnou s Fabiemi 3 FL. Takže já se vydal cestou motorků a spínačů za FL Fabie. Ferdovi se naštěstí povedlo najít a nahrát přes VCP odpovídající dataset a rozchodit to, za což mu dodnes smekám.

https://forum.skodahome.cz/topic/146621-automatické-zavírání-oken-škoda-rapid/?do=findComment&comment=2547077

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak to tady malinko oživím. Zkusil jsem namontovat a zapojit PP motorek z fabie FL na Fabii před face. A světe div se dojezdy šly nastavit. Ve vcds jednotku vidím. A dovírání přes kessy taky normálně funguje. Celé zapojení je prasečina, kterou jsem jen chtěl ověřit, zde má cenu shánět ostatní moturky a vypinace s konektory. Tak pro BCM 6c0937090d je toto zapojení možné.IMG_20240224_153134.thumb.jpg.4d46e5d948a098899ee69a93242c0b22.jpg

IMG_20240224_153139.jpg

IMG_20240224_170345.jpg

IMG_20240224_172804.jpg

IMG_20240224_172807.jpg

IMG_20240224_172811.jpg

IMG_20240224_172816.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve vcds se musí odkliknout že není instalováno jen ECU okna řidiče (není to přesný popisek...při dalších pokusech vyfotím).

No teď zkusím sehnat i zadní motorky a vypínače a zase to jen provizorně zapojit. A pokud se ukáže že bcm komunikuje se vším tak předělám kabeláž. Možná bych pak ocenil pomoc @wirer s některými konektory a jejich piny. Budu vás informovat o vývoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro přední motorky jsou konektory 2Q0972724. Zde ty dva velké piny jsou stejné jako u původního konektoru 5K0972708, tedy stačí vypinovat z původního. Ty malé piny od poz. 1 až 18 jsou odlišné, konkrétně 000 979 052. Ty nutno sehnat a překrimpovat. 

 

Zadní motorky mají konektory a tedy i piny stejné - konektory jsou 5K0972708.

 

Nový čtyřspínač má konektor 5C0971974, nové jednoduché spínače mají konektory 1K0972704. Piny jsou v nich stejné a pasují z původních konektorů.

 

Doma v šanonu mám poznámky k přepinování těch konektorů, ale jsem tento týden v zahraničí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak moturky jsou doma. V zadních dveřích se jen vymění, aniž by se pinovaly konektory motůrků. Pouze se přehodí nové kostky vypínačů a dva piny se neobsadí. U motůrků zůstanou nefunkční piny v konektoru, na motůrků nejsou osazeny piny, které jsou v konektoru svazku navíc.IMG_20240227_201012.thumb.jpg.31a614a4f7b4b479f3bdd9c2a265068a.jpg

IMG_20240228_202351.jpg

Editováno: , autor: Suim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sehnal jsem kabeláže(celkem 4 různé svazky), ze kterých jsem vytahal kabely s piny a kostky konektorů. Podle schémat připravil svazky na přestavbu, zbytek už na autě. Tak se uvidí jestli to bude fungovat. Provizorně se použije spínač do dveří řidiče z Octavie 3, má bílé podsvícení, ale odpory v kontaktech jsou stejně 0/100/820/270 jako na všem ostatním co jsem měl v ruce. Kostru do vypínačů pouziju z původního zapojení, tzn nepůjde z motůrků, ale přímo z původních svazků, myslím že to je jedno. Pin pro kostru na moturku do vypínače má nulový odpor proti kostře napájení motůrku. Jen u řidiče je nutno natáhnout kabel jako u FL, neboť i v původním zapojení je tažená z motůrků... Po přepojení dám vědět co to dělá...

IMG_20240229_173407.jpg

IMG_20240229_173424.jpg

IMG_20240229_173633.jpg

IMG_20240229_190809.jpg

IMG_20240229_190830.jpg

IMG_20240229_190834.jpg

IMG_20240229_190920.jpg

IMG_20240229_180813.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já celé svazky ani neměnil. Přepinoval jsem to do nových konektorů a ty malé piny do předních motorků použil z odstřižených vodičů a přiletoval. Kostru jsem také nechal. Spínače mám také s chrom proužkem, tuším z Karoqu. Bílý podsvit mám předěláný pro celý interiér místo zelené.

 

Držím ti palce, vypadá to velice nadějně 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svazky ve dveřích zůstanou původní, jen se mezi tlačítky a moturkem u řidiče a spolujezdce přidá/ubere vodiče. a když jsem zkoušel sehnat piny, tak jsem nakonec sehnal to co jsem sehnal.

Chtěl jsem omezit letování na minimum, i když vím, že se mu nevyhnu při připojení LIN.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dopracoval přesně do poloviny půlky. 😄 namontoval jsem a zapojil oba přední moturky a když jsem chtěl zapojit zadní, tak se ukázalo, že zadní bcm jednotka prostě nevidí. Tak teď už asi jediné výměna za BCM 2Q0. Přední okna fungují přesně tak jak je na F3 před face zvykem včetně dojezdů teď už na obou stranách, přes kessy se dovírají, ale na dálku spíš nereagují nebo jen velice nahodile. Tím že přední okna jedou přes LIN a zadní postaru jsem si, ale vyrobil docela problém, protože se najednou objevila potřeba ovladače do dveří řidiče, který má přední tlačítka dvoupolohová a zadní tlačítka obyčejná včetně fungujícího odpojení zadního ovládání. Jediné řešení se nabízelo z dvojtlacitka z face vzít tišťák ořezat ho a z 4tlacitka před face vzít zadní včetně přepínače a proletovat je spolu. Nakonec se povedlo. Je to maximálně úchylné řešení, ale potřeboval jsem to auto poskládat do provozuschopného stavu.

 

Na nějakou dobu mi tohle řešení stačí (asi do výplaty). Možná časem zkusím vyměnit BCM a celý projekt dokončím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pečlivě prostuduj před face schémata zapojení a po face schémata. Vím, že jsem musel přepinovat vodiče v konektoru, aby to jelo. Není možné, aby BCM viděla PP motorek a zadní už ne (třeba Polo 6C se stejnou BCM mělo dojezdy na všech oknech). Máš vše správně napojeno (napájeno) na LIN sběrnici?

 

Všechny spínače pak komplet prestavět na verzi s dojezdy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vše js měl tutove zapojeno správně, jedině co nevím jestli jsou moturky funkční. Ale nešel mi ani levý ani pravý. Vždy jsem to zkoušel zapojit přes dráty rovnou do předních dveří, dřív než bych rozebíral dveře... Na osazení vypínačů ani nedošlo, dokonce se mi stiskem na 4 vypinaci o octavie po stisknutí ani nerozsvitila oranžová kontrolka pro odpojení oken. Když jsem ji zkoušel na zdroji 12v tak fungovala. Spíš to vypadá že 6c0 prostě nechápe nic co se týká zadních oken s MQB motůrky.

Editováno: , autor: Suim
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že nejde o pq25 motůrky je právě ta neznámá. Jestli nešel zároveň ani jeden z obou zadních motorků, pak bych řekl, že nebude problém v jejich funkčnosti. Také nahodilá funkčnost ovládání oken DO je zvlaštní...

 

Před zdaním jednoduché výměny BCM tvé řady 6C0 za novější BCM řady 2Q0 tě musím varovat. Není to vpodst. možné, resp. zdaleka ne tak jednoduché a navíc už úplně mimo mije znalosti. Více v tomto ti možná může poradit @ExecutedDonut.

 

Pokud se ukáže cesta motorků,  spinačů a konektorů z F3 FL jako slepá, pak je možnost ještě zkusit tyto komponenty z Pola s BCM téže řady 6C0...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé současné zapojení mám provedeno dost provizorně, i tak to zabralo dost času. Mám dokonce ve dveřích natažené kabely a osazené konektory pro nový 4spinac z FL, pokud by přece jenom na dostavbu došlo. Tak uvidíme kam se bádání posune, kdyžtak to někdy předělám a učešu. Mám teď k dispozici Fabii fl s jednotkou 2q0 937 089a se stejnou výbavou tak by byly případně k dispozici data adaptací. Rozdíl je jen díky generaci v jiných světlech a motoru. Jestli jsou i další rozdíly zatím netuším. Budu pokračovat v bádání, a případné postřehy budu sdílet.

IMG_20240302_202138.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...