Přejít na obsah

Životnost motoru 2.0 TDI 125 kW, DSG


visekv21

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mám možnost koupit Superba II, r.v. 2013, 2.0 TDI 125 kW, DSG, který má najeto 170.000 km. Je to ještě v pohodě, nebo budu jen cpát peníze do oprav a servisů? Šli byste do toho? Ročně najedu cca 25.000 km a měl bych ho tak na 3 roky. Díky za názory a rady, na co si dát bacha a kolik mě můžou stát opravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem si to přečetl, tak bych nejradši hned řekl, že ne. Při tomhle nájezdu už se toho může pokazit dost a hlavně každou chvíli něco. Už jen to, že začneš výměnou oleje v DSG, rozvody, nejspíš i brzdami a to se ještě nic nerozbilo. Navíc toho nenajedeš moc. Já bych šel asi radši do 3,6, který vyjde dost možná levněji, svezeš se líp a v reálu, když si to pak spočítáš za ty 3 roky, co to auto chceš mít, tak to vyjde levněji i s tou vyšší spotřebou. Takže za mě poměr cena/výkon mi na to tvoje ježdění benzín přijde jako lepší varianta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačná odpověď není. Životnost 2.0 TDi bude někde v rozmění 100.000 - 1.000.000 km. Nedá se paušalizovat, protože dobytek ho oddělá i za mnohem méně km.

Pokud je auto v dobrém stavu a hlavně za dobré peníze vůči nájezdu km, tak proč nevzít ojetinu?
(ono vzít auto s vyšším nájezdem za řekněme.... 250.000 - 350.000 tis nebo s menším za 400.000 - 450.000 je rozdíl někdy i druhého auta do rodiny). - samozřejmě toto je diskutabilní a na preferencích a finančním zázemí každého z nás.

Pokud je cena za auto v porovnání s nájezdem a stářím dobrá, tak do toho jdi ne?

Základní servis budeš muset dát do každýho auta po koupi, ať je to benzín nebo nafta (máme doma oba).

 

K motoru.... Průser 2.0 TDi a past na peníze to vysloveně není.

Co tě čeká? Pokud to auto jezdilo na kvalitní naftu, tak ještě třeba dalších 100.000 km vůbec nic (co se týká motoru), DPF vydrží opravdu hodně, o turbu často do nájezdu 300.000 km ani nevíš. U 3 roky starého auta bych se těch km nebál, určitě to nejezdilo jen couračky, ale občas i dálku.

Pokud auto jezdilo dálky, tak ani setrvák nemusí být ještě špatný.

Co se týká např. mě, tak já čistě do motoru (mimo oleje a filtry) koupil v rozmezí  za poslední 3 roky (150.000 - 200.000 km) čidlo dif. tlaků za 1.200,- a termoregulátor za necelých 700,- ..... Olej nemizí, startuje krásně, o DPF nevím a setrvák, turbo a vstřiky mám původní :-D

Teď mě čekají rozvody.

Je možný, že zítra auto klekne nebo budu klidně ještě další roky s pár drobnostma vesele jezdit.... to nikdo neví :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

jsem na tom podobně jako prassat - najeto 223 tisíc, kupováno se 180 tis. - DSG, ale 103 kW a já teda měnil setrvák, ve 210 rozvody, baterku a termoregulátor (výspa DSG) a co říkali hoši v servisu tak za chvíli to bude chtít nové tlumiče. Jinak jen leju naftu a sem tam ho umeju a vyčistim :-)

Editováno: , autor: keymaker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...