Publikováno Srpen 8, 20169 r Ahoj kluci. Chtel bych Vas poprosit o radu. Nevim zda uz tu neco podobneho neni, ale vaham jestli jit do prestavby na LPG nebo ne. Jedna se o VW Jetta 1,6 MPI. Je to muj 3. motor 1,6 a vzdy naprosta spokojenost jak na servis nebo i se spotrebou. Drive jeste 2x Audi A3 (8L + 8P) Problem je, ze jsem dostal novou praci a budu jezdit 3x tydne 130km a vic. Jelikoz jsem do Jetty narval spoustu penez a pres leto se v inzerci neprodala, usoudil jsem ze si ji asi necham. Ma najeto 147tis km (nestocene km). Ted budu delat pistni krouzky, jelikoz uz od moji koupe si semtam rekne o olej (asi jednou rocne). Nejspis zanedbavany servis. Auto bylo sluzebni a ja ho odkoupil od firmy. Otazka zni: mam jit do instalace LPG nebo jezdit rok na benzin a pak auto treba vymenit za naftu? - kdyz uz pujdu do instalace, bylo by vhodne si ji nechat alespon do tech 300tis km - ted me Jetta vysla na 160tis a s instalaci plynu uz tam budu skoro za 190 (porad je to rv. 2006 a 1,6 motor) - vim, ze v dnesni dobe koupit naftove auto neni jentak a preci jen, chci mit v servisu co nejemene problemu Moc diky za Vase nazory a tipy!
Srpen 8, 20169 r ..pokud to zaplynujes, tak das za lpg kolik 20-26t podle typu... za dnesni ceny, tj cca 12kc lpg/28kc BA se ti instalace vrati po ujeti cca 20t km? +-, at me zase nekdo nebere za slovo.. tzn pokud najedes 500km/tyden tak mas investici zpatky do roka pohodlne.. neni nad cim premyslet.. jen je zapotrebi vzit v potaz stav motoru, jestli je v takovem stavu, aby se prestavba mohla udelat + je treba pocitat s lehkym ubytkem vykonu pri jizde na LPG
Srpen 8, 20169 r Autor Jakou znacku doporucujes? Tady na foru jsem koukal, ze hodne oblibena je Tartarini nebo jak se to pise.. Jak jsem psal nahore, pistni krouzky a nejaky dalsi veci do toho chci tenhle mesic nacpat. Takze se rozebere motor a repasne vse co bude potreba
Srpen 8, 20169 r 1.6 75 kW je konstrukčně nejlepší motor právě pro LPG, je to "pouze" 8mi ventilová hlava, tudíž vše masivní a bezproblémové, má to hydraulická zdvihátka, takže žádné podpalování ventilů(i když ty se dají podpálit špatným seřízením plynu), osobně jsem s těmito dvěma motory jezdil víc jak 10 let, najel skoro 650 tisíc (systém BRC), takže bohaté zkušenosti... když mi napíšeš na email autogas.bartak@iol.cz, uděláme ti nějakou nabídku...
Srpen 8, 20169 r zalezi odkud jses, nezalezi ani tak na systemu, jako na tom, kdo to montuje a jak to nastavi... muzes si dat od obycejneho staga za 20 000 pres lovato, tartarini, landi renzo az po BRC.. zalezi na tobe..
Srpen 8, 20169 r Autor Ja jsem z Litomeric. Je to kousek od Prahy. Dostal jsem dobrou nabidku od LPGprofi. Maji pobocku nekde v Usti nad Labem, coz je pro me kousek. Urcite se tam vy tydnu vydam, alespon na konzultaci. Jelikoz mi do nabidky nenapsali znacku systemu. (viz priloha) Cenová nabídka přestavby LPG_Konvalinka_Jetta.pdf
Srpen 8, 20169 r znacku tech one neznam.. zakladem je vybrat takovy system, ktery je servisovatelny pokud mozno u vice nez jednoho servismana.. hlavne se poptej na to jakou zivotnost maji vstrikovace a kolik stoji pripadny repas/novy vstrikovac a jestli tento system jeste servisuje nejaka jina firmav cr, pripadne at ti daj seznam kontaktu..
Srpen 8, 20169 r Před hodinou, konwas design napsal: Ja jsem z Litomeric. Je to kousek od Prahy. Dostal jsem dobrou nabidku od LPGprofi. Maji pobocku nekde v Usti nad Labem, coz je pro me kousek. Urcite se tam vy tydnu vydam, alespon na konzultaci. Jelikoz mi do nabidky nenapsali znacku systemu. (viz priloha) Cenová nabídka přestavby LPG_Konvalinka_Jetta.pdf Prakticky s obměnou nálepek pořád polská zařízení...tomu nemůžeme , ani nechceme konkurovat Upraveno Srpen 8, 20169 r od karel.lpg
Srpen 8, 20169 r Autor Ja taky nechci zadnej Noname polskej jen se tam stavim na klabos, co mi schvalne bude prodavat.. precijen to mam kousek. Zitra odpoledne tam zajedu.
Srpen 8, 20169 r no podivej, pokud tomu nerozumis, jsou ti ty informace naprd..muj tip byl taky, ze je to polka, za 9000 se da koupit cela sada bez nadrze. ja bych osobne volil rozsireny overeny spolehlivy system namontovany clovekem, ktery tomu rozumi a dela to poradne..
Srpen 8, 20169 r Ahoj, u montáže je dle mého jednoduchá matematika, jestli si chceš auto do budoucna nechat min. stejný počet km co stojí v korunách přestavba, jdi do toho. Sice je současná cena LPG kolem 12,-Kč/L a benzín kolem 28,-Kč/L, ale když benzín stál kolem 38,-Kč/L, tak LPG byl max do 20,-Kč, takže návratnost se stále pohybuje kolem 1,-Kč/km. Za sebe mohu doporučit firmu www.automania.cz, sídlo je v sedlčanech, ale mají pobočku v Praze na Žižkově. Poslali mi nabídku na 4 systémy od plně polských (22tKč)po středně drahé italské(25tKč) až po prémiové italské BRC a Landi do 30tKč), jednání v pohodě. Na LPG mám najeto přes 100tkm na stejném motoru, po celé evropě italský systém lovato. Nikdy žádný check, nebo problém, žádné přimazávání, zkoušel jsem i na dálnici maximálku a i při tachometrových 200 km/hod v řádech několika kilometrů bez přepínání do benzinu, nebo škubání. Jen pravidelný servis 1 x za 10tkm, cena od 600 - 1500,-Kč dle provedených prací (revize + seřízení, případně výměny filtrů, čištění systému atd.) Zástavba mě stála před 4,5 roky cca. 25tKč. Jinak mě za 99 tkm sledované spotřeby je 8 L LPG/100km + 0.5 L benzinu. na okreskách se dá jezdit v pohodě za méně, mně vždycky vystřelí průměr cizokrajná dovolená po dálnici s naloženým autem ve 4 lidech - přes 9-10L/100km. Upraveno Srpen 8, 20169 r od mirek2007
Srpen 9, 20169 r Autor A kde sis nechal delat instalaci? Moje spotreba je bez plynu: dlouhodoba na 20" kolech 7,5l na 17" zimnich cca 7l. S tim ze 80% jezdim mesto. A mimo mesto se dostanu i na 5,4l, ale vetsinou klasika kolem teh 6l. Proto tenhle motor mam tak rad a kdyz tankuju Carreru 100, tak to i lip jede a spotreba klesa.
Srpen 9, 20169 r instalace byla u té automanie na pobočce v sedlčanech, měl jsem doporučení a jsem spokojen. Na servis jezdim do Prahy nebo Sedlčan, je to pro mě stejně daleko, dle toho kde maj volno na můj termín. Počítej s nárůstem spotřeby do 20%. U tohole motoru nejvíc záleží na stylu jízdy.
Srpen 9, 20169 r Pokud se do auta tankuje 100 oktanový benzín, taky to není moc vhodné, prodlužuje se totiž délka hoření paliva a má to vliv na opotřebení ventilů, doporučuje se to jen krátkodobě, protože je ten motor stavěný na BA95..... Pozn. Lovato je sice dobré, ale v systému jsou vstřikovače, které jsou pístkové jako např. Valteky, jsou sice lépe utěsněné oproti vnikající nečistotě, ale pružinky které vrací pístky do zákl.polohy se časem unaví a vstřiky nejdou jak mají, necností Lovata je ucpávání reduktoru kolem jehly, mají to tam zvláštně udělané, zřejmě nepočítali s nečistotami... To že vystřelí Mirkovi2007 spotřeba v cizině je samozřejmé, je to rozdílným složením plynu, např. v Chorvatsku je poměr Propan-Butanu 70/30%, kdežto např. u nás je v létě jen 40/60, proto tam auta jezdí podstatně líp ale na úkor spotřeby, protože sice Propan má o něco výhřevnost, ale rychle shoří ve válcích oproti Butanu, který je na tom naopak...proto ta zvýšená spotřeba.
Srpen 9, 20169 r Nechválím Lovato, chválím "firmu". Dneska bych si taky připlatil za TOP systém, ale v době realizace se sešlo několik okolností (samozřejmě finance, moje LPG negramotnost a další), takže výběr padl na nejlevnější nepolský systém v nabídce. Jinak jsem s jejich službami spokojen. Ladili auto 2 dny a musím zaklepat do dneška kromě pravidelného servisu, výměny filtrů provádí co 20tkm, jsem žádný problém za těch 100tkm nezaznamenal. Ano servis je dražší (600-1500)než v mém nejbližším okolí (revize se nechá udělat i za 200,-Kč=poplatek za razítko), ale auto potřebuji spolehlivé, bezpečné a investované peníze se vrátí skoro po první nádrži. Čeho lituji - Mohl jsem vybrat kvalitnější systém s "nekladívkovými" vstřikovači, měl jsem připlatit pár korun za ještě větší nádrž. Mít pravidelný dojezd přes 600 km by byl ráj. Ke spotřebě: Karle jistě může mít složení plynu nějaký vliv na spotřebu, ale více než 2 litry na 100 km určitě ne. Většinu roku jezdím max ve dvou po okreskách s průměrnou spotřebou cca. 7-7.5 litrů, jenže pak dovolená většinou 3-4 tkm ve 4 dospělých, relativně plným kufrem a dálničním tempem, který tento motor nemá sám o sobě rád prostě udělá své. Karle mám dotaz, max 3. leté auto pro 7, s dobrým motorem na LPG? Není to aktuální, ale kdyby náhodou :D.
Srpen 9, 20169 r 3 leté auto pro 7 s motorem vhodným pro LPG, ... utopie ... měl jsem v hledáčku svého času Orlando, první dvě kritéria by splnilo, to poslední už je sporné, kvůli ventilům
Srpen 9, 20169 r právě že ta spotřeba letí nahoru, to by musel mít systém navíc nějaký variátor předstihu, aby ho posunul, tím pádem by to déle hořelo a nepřišlo by se o ten výkon, v dobách kdy jsme začínali, r. 1994 a dál, jezdilo se se škodovkama, tam se šteloval předstih 5-7 st., čerpačky zavážela Flaga, stávalo se, že někdy vozila jen propan(stejný jak na vytápění), takže když se přešteloval motor na 12-15 st., jel jak o život s velice dobrou spotřebou, pokud se nechal původní, žralo to....takže po příjezdu do Chorvatska není problém jet klidně i o 3 litry víc, mnohokrát odzkoušené v praxi.... nejlepší tak Ford Galaxy s 1.8T, nebo VW 2.8, ale to nejsou nová auta, dnes se ani nedělají auta s hydroštely, na co taky, vždyť jsou na chvíli, 150 tisíc a jdo do kytek, pak si koupit nové, to je strategie výrobců... Upraveno Srpen 9, 20169 r od karel.lpg
Srpen 10, 20169 r Autor Tak jsem byl u pana ve Funny Cars v Usti n. Labem a vychvaloval mi znacku LPGtech. Udajne dela vice znacek. Takze jsem si nechal udelat kalkulaci na BRC i na LPGtech. S tim ze mi ukazoval vstrikovace (jakoze zpracovani) + software a program na naladeni. Neustale vychvaloval tuhle dcerinou znacku STAG, ktera je pry o dost pokrocilejsi a modernejsi. Ukazoval mi taky reklamovost a zduraznoval, ze nestoji o problemy (2leta zaruka). Udajne dela instalace LPG pro novy Dacia dealera v UnL. Dale mi tvrdil ze u 1,6 jsou 2 typy hlavy. Jedna evropska a jedna mexicka. Ta mexicka je pry na hovno a problemova. Ja mam Jettu celou z Mexica, takze si myslim ze zrovna muj pribeh. Jelikoz budu delat ty pistni kruhy a dalsi veci, tak se na to zkusime podivat a uvidime. Dale mi doporucil elektricke primazavani jako priplatek cca 5000,- kvuli otackam motoru. Ze budu jezdit hodne dalnici a to by znamenalo 3500-4000ot. Cenove nabidky by mi mel poslat na email. Tak pak ukazu
Srpen 10, 20169 r No, jen pro tvoji doplňujicí informaci....jak ten pán říkal....mexické hlavy, těchto aut s těmito hlavemi mám udělaných 56 (jsou to prakticky Octavie Tour, nemají váhu vzduchu tak jak ty evropské), dvě z nich mají najeto již přes 300 tisíc, a vůbec žádný problém....je to jen o tom, jak jsem popisoval....kvalitní vstřiky, dobrý softver, stálost nastavení...co je platné, že se systém nastaví, po 20-40 tisících dávkuje každý vstřikovač jinak....každý ODBORNÍk tady na foru ti pak vysvětluje, že uděláš repasi za pár kaček a jede se dál...ale mezitím než se udělá ta repase dochází pozvolně k tomu ničení ventilů a sedel, to si nikdo neuvědomuje, nebo spíš nechce, to samé s přímazem, ten špatně nastavený a nebo rozladěný plyn nezachrání, spíš naopak, má to i jiné necnosti, ty tu nebudu prezentovat, protože mě tu hned část fora začne napadat, že nemám pravdu....někdy mi to připadá, že je to taková pojistka pro firmy co dělají ty laciné systémy-prostě to tam dáme, ať máme jistotu, kdyby se něco poteto, tak jsme pro to udělali vše,a je to, když jsme toto probírali přímo v BRC v Itálii na školení, koukali na nás technici jak na zjevení o čem mluvíme, nic takového se neřeší,u těch motorů, co nemají hydroštely se při zatížení přivstříkne benzín a je vyřešeno, žádné přímazy nejsou třeba...
Srpen 10, 20169 r konwas: mi to přijde, že jako správný obchodník se snaží vydělat, teda že na polském Stagu má vyšší marži než na italském BRC a proto ho tak upřednostňuje. Mě taky doporučovali téměř všude Stag, ale kdo investuje do vývoje (Italové, Holanďani), toho o systému bude vědět určitě víc než ten, kdo jen kopíruje (Polsko, Čína), toť můj názor.
Srpen 10, 20169 r Mirku, pravda ale je, ze pokud je polak namontovany a serizeny dobre, dokaze take najezdit porce km... je to na kazdem co si vybere.. Na trhu je dejme tomu 5 systemu -Stag, lovato, tartarini, landi renzo, brc a jejich odnoze, kazda ma svoje pro a svoje proti, nejde napsat BRC je nejlepsi a ostatni je shit.. kazde z tech 5ti zarizeni jezdi ve stovkach aut. Je to i zde na foru, mame zde zastupce nekolika systemu a nikdo zde nema vaznejsi zavady, ba ani drobnosti.. Taky to chce slyset i nazor z druhe stranky, ja mam treba servisaka, kterej montuje 20 let jen tartarini+jeho levnejsi skladacku, vim o kti lidech, kteri maji jeho montaze a svete div se, vsem ty auta jezdi.. je to i o servisu, o montazi, o pristupu montaznika... nejde jen napsat BRC je nejlepsi a to ostatni stoji za hovno.. kdyby to tak bylo, tak je na trhu jen BRC a ostatni by zaniklo, protoze by to nikdo nekupoval.. Rekl bych, ze alfou a omegou je kvalitni zastavba LPG + jeho spravne nastaveni, pokud toto udela nekdo blbe, muzes mit co chces a auto proste nepojede.. i obycejneho polskeho staga dokaze kvalitni dilna namontovat a nastavit tak, ze jezdi jako TOP systemy..vzdyt namontovanych stagu jezdi tisice..
Srpen 10, 20169 r Mirek2007 má pravdu, je to o maržích, víc to rozebírat nebudu... samozřejmě JirkaBrno má taky pravdu...ale v čem? Jeho montážník dělá léta Tartarini, protože je na něm větší marže než např na BRC, které mi tu pořád jen haní...z mojí strany jsem rád, že takové systémy jako Stag a další skládačky existují, když vezmu a srovnám podle zakázek auta s BRC a ostatní, tak 10% oprav máme na BRC a zbývajících 90% jsou právě ty ostatní, u BRC uděláme jednou za 40 tisíc filtr plynné fáze, po 100 kapalnou, po 200 membrány , jinak auta nevidíme, v tom zase já vidím smysl auta na plyn, jezdit s kvalitním zařízením, ne ušetřit na přestavbě a poté to každou chvíli nechat v servisu...ale toto bude nekonečná diskuse, každý preferuje to své....je zajímavé a vždy to končí tak, že dostanu poptávku, ve které mi dytyčný napíše- preferuji kvalitu a respektuji cenu, píšu Vám, že jste nejlepší...takhle to vždy začíná, poté co mu vše objasním, napíšu, navrhnu řešení, tak se za pár měsíců dovídám, že dotyčný skončí se Stagem pod kapotou s pocitem, jak tam má tu preferovanou kvalitu...dál už to nebudu rozebírat....
Srpen 10, 20169 r Karle, proč ty vůbec třeba toho Staga nabízíš, na tvých stránkách ho doporučuješ a hovoříš tam o něm jako o kvalitním LPG? Nyní koukám že ho máš i v akci.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.