Přejít na obsah

15" neoriginální kola škrtají o tyč řízení


HWSpeedy

Doporučené příspěvky

Zdravím, po cca 55000 km (částečně však na zimních kolech a celkem má auto najeto 81000 km) jsem včera přišel na to, že při plným rejdu škrtá disk vnitřní stranou o tyč řízení (nebo jak se tomu přesně říká). Citigo je CNG, kola to jsou Borbet RS bronze 6,5x15 4x100 ET35 - http://www.alukola.cz/files/images-goods-cache/238226_prew_800_color_fff.jpg

Kola mají homologaci pro toto auto. Navíc jsem přesvědčený, že to dříve nedělalo. Je možné, že vlivem opotřebení nějakých silentbloků je nyní rejd o něco větší než u nového auta? Jinak žádné vůle na přední nápravě se neprojevují, auto jezdí jak po kolejích.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemá. Má tam 5.5Jx15 ET41. Ale ty moje kola tam jsou dopsaná na DI na základě homologačního listu kde je CG uvedeno. Takže řeším, kde je problém, zda je špatně ta homologace pro toto auto a nebo zda se něco změnilo na autě. Proto píši, že jsem si toho dlouhou dobu používaní nebyl vědom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to dela jen pri uplne plnem raidu, tak sis toho spis jen drive nevsiml. Na plny raid se normalne jen tak bezne nejezdi ani pri parkovani. Nepamatuju si kdy a jestli vubec jsem naposledy dotocil volantem az nadoraz.

Ze by se to casem zmenilo, to pochybuju. To by se muselo stat nevim co s geometrii, aby to bylo az takto poznat a to by sis urcite vsiml i pri bezne jizde. Nemuze to pripadne byt blbe zvolenyma pneumatikama (co do rozmeru myslim)? Predpokladam ze dre ta pneumatika a ne disk. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, vyjíždění na parkovištích, otáčení provádím celkem často. A abych si toho nevšiml za tolik ujetých km? Pneumatik se to netýká, dotýká se roh disku o tyč. A ptám se proto, zda je problém s autem a nebo zda nastal při homologaci těchto kol nějaký šlendrián.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, McMatej napsal:

Ona se může řídicí tyč jen natočit na kulovém čepu a pak by to mohlo škrtat. Fotka by nešla udělat?

z logiky věci by se to nemělo vůbec dotknout, protože řídící tyč je uchycená do těhlice a ta se pohybuje spolu s kolem. Jedině, že by byl kulák totálně vymlácený a nastalo, co popisuješ, případně se čep posunul až k disku - to by ale občas muselo škrtnout i v přímém směru.

A dělá to na obou stanách?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím to takhle (viz příloha) Pohled z boku, od čepu k hřebenu.
Může to tak být a nemusí. Záleží ještě na "připojení" řídící tyče do kloubu. Na některých autech je to symetricky, na některých vyosené a ohnuté. Na nějakém autě jsem se toho všiml, jak se to pohybuje.

A ještě když máš širší disk i když z menším ET, tak ta hrana, o kterou se to dotýká, je o 6,5 mm dál než na origo disku.
Wittman: Dělá to z obou stran - správná otázka.
HWSpeedy: Pěkné obrázky, obrázek je lepší než 1000 slov. :-)

kulový čep.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

obrázek je super. A takhle se opravdu zdá, že v řízení něco povolilo a rejd je větší (pokud to před tím opravdu nedělalo, tak to koly nebude).

A dělá to tedy na obou stranách? Ještě mě napadá uvolněné řízení - ale to by jsi auto honil po silnici.

Tohle asi nevyřešíme, dej to do servisu a pak dej vědět :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...