Srpen 29, 20169 r Prosím o radu... :-) F1, 2004, 47 kW, 270 tis. km. Řetěz měněn před 30 tis. km, palivový filtr a svíčky staré pár tisíc km. Auto začalo mít příznaky špinavé šktící klapky - horší starty, kolísavý volnoběh, škubavé rozjezdy... Klapku jsem vymontoval, vyčistil benzínem, namontoval. Po montáži proběhlo i seštělování klapky přes VAG. Bohužel se ale objevil jiný problém - když nyní vyřadím, tak otáčky klesnou na cca. 1200. Pak během pár sekund vystoupají i ke 2000, následně klesnou na něco přes 500. Auto se oklepe, že skoro až chcípne (ale nechcípne) a pak teprve vyskočí na svých cca. 800. Celá tato akce je skutečně otázkou jednotek sekund. Po vyčištění jsem ujel zatím 150 km. Tak nevím - je něco v háji (klapka?) nebo to chce ujet víc km?
Srpen 29, 20169 r celé to má příznaky klapky, ... při jejím nastavování, proběhlo vše v pořádku, nehlásilo to žádnou chybu? Mimocchodem, jak vypadal ten původní řetěz? (jen čistě ze zajímavosti, ještě mám origo)
Srpen 29, 20169 r Řetěz jsem bohužel neviděl, byla to má první (a jediná) oprava v autorizáku a nějak jsem se po něm nepídil. Ale je pravda, že po výměne to bylo min. "pocitově" lepší, trochu jiný zvuk, zejména zmizelo známé zarachtání po startu. A ke klapce - po jejím vyčištění jsem na VAGu jel podle návodů z netu - vymazal jsem všechny chyby, po té nastavil (tuším start u skupiny 60). Chvilku to v motoru cvakalo, napsalo to nějaká procenta a OK.
Srpen 31, 20169 r Nechci to zakřiknout, ale možná spraveno... Hodně jsem pátral na netu, kde je spousta "zaručených" rad jak čistit klapku a co dělat před/po. Takže jsem zkusil všechny rady zkombinovat: nejdřívě odpojit baterii demontáž + čištění klapky (to jsem tedy vynechal, když je vyčištěna) šlapnout na na brzdu, aby se vše 100% vybilo počkat 30-60 minut, zapojení baterie, otočení klíčku na první polohu a čekání 30 sekund přes VAG nastavit, vypnout zapalování a čekat zase 30-60 minut nastartovat a nechat auto na neutrál cca. 10-15 minut. Zatím mám najeto cca. 50 km a vypadá to slibně. Jen občas na neutrál otáčky hodně klesnou, ale rychle se dovyrovnají (což je asi u všech Fabií), zvýšené otáčky už nejsou.
Říjen 17, 20168 r ;;Mám dotaz zda někdo nevíte co se mohlo pokazit,když jsem jen čistil klapku a pak ji prostříkl silikon olejem,,po tom autu začali šíleně lítat otáčky na volnoběh a když se rozjedu tak po chvíly mi přestane jed auto,otáčky zustanou na 1500 a nejde už přídávat plyn,prostě nic? ;; cosmicboy::: Čistil jsem klapku a odpojil konektor,,,,,takže myslíš že to bude jen nějaké nastavení klapky,jo a ješte mi začalo po tom vyčištení hlásit chybu17961-Signal snímače nadmořské výšky/tlak v sacím potrubí Nesmyslný poměr!
Říjen 17, 20168 r Není to úplně přikázané, ale je min. doporučeno po čištění provést základní nastavení klapky. Nastavení je krásně popsánu v Matově příspěvku:
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.