Přejít na obsah

Kolísaní otáček na volnoběh


zdenco

Doporučené příspěvky

Hellou zdravím všechny. Můj přísěvek bude možná popsán trochu krkolomně, ale jsem ženská navíc blondýna tak mě omluvte. Mám Fabii r.v.2004 je to 1,2HTP každopádně asi měsíc mám problém, auto nedrží volnoběh, cuká jako blázen , při pokusu o rozjezd jede na 2 válce- tedy někdy,někdy v pohodě. když vypnua nastartuju znova tak v poho do dalšího stání na volnoběh. Někdy se rozsvítí kontrolka motoru, někdy se chyba zapíše, po napíchnutí na komp píše závadu č. 16685(P0301)- 1. válec - zjištění vynechání zapalování- přechodná závada. Svíčky jsme zkusili vyměnit , zkusili jsme přehodit cívku z prvního válce na druhý ale chyba je pořád u prvního. Chystám se do servisu nebot to mám na leasing, četla jsem něco o špatné kabeláži, ale vzhledem k tomu že se v autě nemůžem vrtat bych ráda měla nějaký tipnebo zkušenosti. díky Hanka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haneline: tak priatel automechanik to nech hned ide pozret skrtiacu klapku. staci odpojit jednu hadicku odvetrania klukovej skrine a potiahnut kryt smerom dore drzi na takych uchytoch a hned vidi ci je spinava, montaz je opacna akurat sa kryt najpr nasadza na usie ( hrdlo ) skrtiacej klapky. zakladne nastavenie cez vag ti spravi kazdy kto ma ten soft. to ze to mas na leasing je jedno toto je taky zasah ze to moze v pohode urobit toto nikoho nezaujima, to je uplna banalita ako vymenit vzduchovy to nikoho nezaujima.

p.s.: jedine co ze nesmie rozobrat motor do sroba ;)

preco platit servis ked toto vzladne bez problemov ako mechanik bez toho aby to niekto poznal.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar chlapi,

občas mám u své Fabie 1,2 12V problém s volnoběhem. Projevuje se to zcela nahodile jednou za čas, lhostejno jestli je motor zahřátý nebo studený, jestli je zima či léto a problém se projevuje jak při provozu na lpg, tak i benzín, takže vylučuji spojitost s lpg. Najeto mám 72t km, poprvé k těmto potížím došlo již při cca 40t km.

Když se tento problém objeví, tak mě neustále kolísají volnoběžné otáčky od cca 500-600 po cca 1200-1300ot/min. Otáčky tak jakoby neustále oscilují okolo hodnoty, kterou by měly držet, ale nikdy ji nedosáhnou. Nejdřív jsem byl z této závady dost naštvaný, nepomáhalo prohnat auto ve vyšších otáčkách ani nic podobného, časem jsem objevil jediné řešení - když se problém projeví, zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat, protože po vypnutí motoru a nastartování už auto drží volnoběh normálně :kuk: Kontrolka se při tomhle kolísavém volnoběhu nikdy žádná nerozsvítila, motor nikdy nezdechl...

Netušíte někdo v čem by mohla spočívat závada? Neměl jste někdo podobný problém?

Předem díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci, díky za náměty.

Svíčky měním každých 20t km kvůli lpg, teď poslední výměna byla v rámci RP při 60t km a problém byl před výměnou (cca od 40t km) i po výměně, tedy po 60t km :huh: Svíčky jsou origo škoda, takže tady to asi bude lichá cesta...

Ta klapka je zajímavá inspirace, tu mi určitě v servise doposud nikdy nečistili a když píše Petrator, že měl to stejné, tak určitě zkusím nasměrovat svou pozornost tímto směrem...

Petrator: nevíš jen, dá se v případě, že je to klapkou, vyčíst něco z paměti závad nebo se to tam vůbec neobjeví? V úterý jdu do servisu s ložiskem, tak si asi nechám načíst i paměť závad ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobry den, nikde som nenasiel konkretny pripad ohladom mojho problemu tak som zalozil novu temu. Mam Fabiu 1.2 HTP 12V 137 tKm, na volnobeh mi auto citelne prerusovane vibruje niekedy sa stalo ze aj otacky klesli a hned sa vratili spat, vibruje len ked je auto uplne zohriate. A vzdy len na volnobehu, ked stojim na mieste. Neviem v com by mohol byt problem, na co by som sa mal zamerat v servise??? Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 roky později...

Zdravím

 

Mám problém s volnoběhem již rok.Závada se projevuje v parných letních dnech(přes zimu vůbec) ,po nastartováni volnoběh drži na 1200,nekdy klesá i na 600 motor se malem udusí.Po 2-3 minutach vše ok beži na 800 ot/min .Diagnostika nic neukazuje škrtici klapka byla nastavena i vyčištěná.Kod motoru BMD 47kw najeto 85tis.

Poradí někdo co stím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

není náhodou na tento problém update softwaru ŘJ? Někde se to tu řešilo, jen nevím jestli to byl zrovna BMD kód

 

Ahoj.pošli link kde se to řeší...Stále mi kolísají otáčky za teplého počasí viz video 

 tankuji lepší benzín alespon auto nemá tendenci kcípavat..Pře zimu ok...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...