Přejít na obsah

zvuk od levého kola


Rypicong

Doporučené příspěvky

Zdravím,

Možná už moc toho Rapida zkoumám, ale teď jsem si všiml jednoho pazvuku. Kupodivu jsem si ho všiml poté, co jsem v boxu umyl auto wapkou a hodně jsem stříkal na kola. Prostě nyní mám pocit, že to kdysi nedělalo a nyní jo. Při cca 50km rychlosti je to slyšet nejvíce, zvuk podobný jako dělá pomalu se otáčející elektromotor, nebo setrvačník. Jde to od levého kola. Je Je jedno jestli mám kvalt nebo ne. S kvaltem samozřejmě se přidá motor :)  

Zvuk je to nepatrný, nic šíleného...

Dělá to i vám ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě občas zvuk jako trolejbus vydávají přední brzdy, jak při brzdění, tak i překvapivě dlouhou dobu po úplném uvolnění brzdového pedálu. Zřejmě než se zcela vymezí destičky od kotouče. Zvuk je to fakt divný, přibližně jako by byla v ložisku vymlácená rýha. Dělá mi to třeba celou jízdu (při každém brždění) a pak to zas týden neuslyším. Někdy jsem to i spojoval s mytím wapkou - že by se nějaké mini kamínky tlakem dostaly mezi destičky a kotouč a pak nějakou dobu trvalo, než se odbrousí nebo dostanou pryč (což je ale jen jakási domněnka). Ale to by jsi popsal jinak, tohle bude něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten zvuk slyším, ale netuším od čeho by to ho mohlo být (jde těžko rozlišit). Třeba to trefil SNĚHURKA... nezkoumal jsi, jestli se Ti někde něco nedotýká, o něco co se točí? Bude to mít zřejmě souvislost s kolem a spol, protože zvuk je přímo úměrný otáčkám kol (jestli to slyším správně). Možná bude ten zvuk slyšet i při točení kolem rukou s autem na zvedáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ. Ten zvuk od kola dobře znám. Jen nevím co to může dělat. Vadné ložisko se projevuje jinak. Při prudkém kývání je na levém kole cítit nepatrná vůle, ale čert ví, jestli je to od ložiska. Mám najeto teprve 9 tis., tak mám ještě dost času na řešení. Ale přesně jak říkáš 50-70 km/hod. na hladké vozovce je to nejlépe slyšitelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě jsem zkoušel brouzdat na netu jestli to není ložisko. 

Kolem 65-70km to je nejvíce slyšet a i si toho všimla přítelkyně, která po dlouhý době řídila a to je technický a pazvukový antitalent.

Zkoušel jsem v tý rychlosti kvrdlat volantem a přijde mi, že když zatočím doleva, zvuk nepatrně zesílí, takže asi ložisko.

Gumy a ani brzdy to nejsou. Gumy to nezačnou dělat ze dne na den a brzdy se nehřejí, vše vypadá cajk a zkoušel jsem několikrát prudce brzdit, kdyby tam byl kamínek nebo něco, vše OK.

Akorát mi hlava nebere, že to začalo dělat po umytí wapkou. Ale je fakt, že jsem hodně stříkal na kola, chtěl jsem vyčistit brzdiče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak jsem byl v servisu, se servisním technikem jsme to projel.

Vytáhnu rychlost na 55 km/h a začalo hučet, řekl jo, to je ložisko.

Bohužel to nejspíš nepůjde opravit na záruku - prý na takovýhle věci to Škodovka moc nedává.

Tak mi zjistí, jestli to schválí nebo ne. Platit se mi to moc nechce, jenom to ložisko stojí 3200Kč :( 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je od toho mizerného podvozku, který odrovná sám sebe. Řekl bych, že to souvisí jedno s druhým - nestabilní chování, zničené tlumiče, zničená ložiska, nerovnosti přenášené do volantu a kdoví co přijde ještě. Po poslední návštěvě autorizovaného servisu (a víc jak rok dlouhém řešení) nabývám pocitu, že se Škoda snaží ututlat nějaký problém s podvozkem. Nechtějí žádné závady na podvozku řešit v rámci záruky (jak to vymění jednomu, spustí se kolotoč). Ale to by patřilo do jiného vlákna. Wapkou jsi určitě ložisko nezničil. Kolik máš najeto km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

42tis, koupeno v červenci 2014

také začínám mít pocit, že ten podvozek je příliš slabej na tak velký auto.

Zadek vydrží, ten je z O1, ale předek asi dostává na prdel, i když je tam zase lehký motor, u první Fabie byl těžkej diesel... nevim...

Rozhodně, pokud na konci záruky budu kupovat nový auto, tak bude mít bytelnější podvozek, nějaký SUV typu Suzuki S-Cross apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem si, že nemáš moc najeto. Při takovém nájezdu nemůže být po ložisku ani provozem. Je to jednoznačně vada na záruku. Je otázkou, v čem je problém - možná to není chyba celkové koncepce podvozku, ale třeba se jen něco nepovedlo. Každopádně je absurdní, aby v nás to auto vzbuzovalo averzi k normálnímu osobáku, a při příštím nákupu jsme raději kupovali SUV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...