Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
Před hodinou, Martin_TDi napsal:

To už bych nechal opískovat a nalakovat. Nechával jsem si to dělat před 3 roky za 500 Kč sadu. 

 

Jo ty ceny jsou už někde jinde. To už je lepší koupit elektrony i třeba použité. Viděl jsem otryskané kola udělané komaxitem a stejně to dlouho nevydrží a reznou.

Já si na svém autě připlatil a koupil raději nové elektrony na zimu a mám klid. To co dám na víc tak to nebylo zase velký rozdil proti plechačum a nebudu řešit korozi. Ono všehno něco stojí.

  • o 4 měsíce později...
Vloženo

Tak včera proběhl na našich  autech servis .  Teď už to dělám vše 2x . Jak na našem Roomstru ten už bude mít v dubnu 8 let , a dcery ten má o 1  rok a 5 měsíců víc. My máme najeto 78 000km a dcera 140 000km.

Když to zhrnu, tak za tu dobu, co ho máme tak už se něco dělali v záruce a teď nějaké drobnosti po záruce.

Samozřejmě olej  Shell 0W30, brzdová kapalina , svíčky měním po 30 000km  NGK. Filtry používám jenom Mann, 2 x stěrače ty originální.

Teď jsem navíc řešil nefunkční zamykání dveří řidiče ,zlomený kabel v průchodce dveří řidiče. Jinak zatím jezdí jak má.

Na autě je zatím na záruku vyměněna vodní pumpa,která vydržela cca 50 000km. Jinak na autě vše původní zatím. Kotouče s destička vydrží tak min. 100 000km uvidíme.

IMG_20230107_113122.jpg

IMG_20230107_113923.jpg

IMG_20230107_113112.jpg

IMG_20230107_113049.jpg

IMG_20230107_113055.jpg

IMG_20230107_113033.jpg

IMG_20230107_113042.jpg

IMG_20230107_113957.jpg

IMG_20230107_113939.jpg

IMG_20230107_113946.jpg

IMG_20230107_113930.jpg

IMG_20230107_113934.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

No a dcery Roomster tam jsem dělal taky olej, filtry ,nové svíčky . U těch jsem se zapotil , protože mi nešli vytáhnout všechny 4 cívky. Musel jsem s nima hodně zápasit ,abych je vytáhl a nepoškodil , nebyly namazané lithiovou vazelínou. 

Musel jsem sundat a přetěsnit olejovou vanu, u minulou výměnu rosila teď to nemělo cenu to nechat takhle. Na to ,že má najeto 140 000km tak je motor zespodu celkem čistý , ve vaně taky toho moc  nebylo. Zůstává tam tak min. 1 až 1,5 dcl, ten tam zůstává a nejde už vypustit.

Ještě musím vyměnit napínací kladku  klínového řemene. Ložisko už je docela slyšet, když je to studené.

Jinak auto taky docela zachovalý, jezdilo dříve jenom autorizovaný servis.

IMG_20230107_153554.jpg

IMG_20230107_153559.jpg

IMG_20230107_145328.jpg

IMG_20230107_145341.jpg

IMG_20230107_145311.jpg

IMG_20230107_145317.jpg

IMG_20230107_144059.jpg

IMG_20230107_144105.jpg

IMG_20230107_141207.jpg

IMG_20230107_141221.jpg

IMG_20230107_141144.jpg

IMG_20230107_141200.jpg

IMG_20230107_141135.jpg

IMG_20230107_172043.jpg

IMG_20230107_172106.jpg

IMG_20230107_172036.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Vloženo

Pěkná práce na dvou kouskách najednou. Koukám že na fotkách jsou podvozkové části jako ramena nápravy snad bez koroze což je pěkný, obvykle jsou rezaté celkem brzo. Ten náš už byl chycený. 

Taky jsem byl překvapený kolik oleje zůstává ve vaně a tak vyměňuji jen pokud je auto předníma kolama na nájezdech a tak se daří vypustit mnohem víc. 

Vloženo

Jo podvozek a spodek  je dělaný u našeho už 2x , jednou komplet a loni takové popraveni.

U dcery jsem to dělal komplet při koupi auta v r. 2021.

A ve vaně vždy něco málo zůstane. Ono stejně ti zkapavá v motoru do vany. Když jsem ji sundal tak jsem stejně musel dát pod motor hadr ,aby to kapalo na něj.

Snažím se je udržovat co nejlépe člověk může, takové jednoduché už stejně nekoupíš. Bohužel už si je musíme hýčkat, aby vydržely co nejdéle.

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Tak po delší době jsem zase tady. 

Po více jak 8 letech Romik slouží, stihl jsem i foto km .

Za chvilku  v dubnu už bude mít na krku 9let stáří. Sice nemáme tolik najeto jak někteří tady. Slouží nám teď už dlouho jako auto do práce ,nákupy apod. více méně ježdění kolem baráku.

Na dlouhé cesty máme jiná auta, protože by jsme se do něho nevešli.

Ale zatím musím říci  ,že slouží spolehlivě. Zatím běžná údržba.

Jediné, co se měnilo v záruce tak vodní pumpa a prasklá tyčka stabilizátoru.

Jinak běžná údržba tj. olej ,filtry, svíčky, stěrače apod. 

Brzdy zatím originální vydrží tak ještě asi 20 tisíc km. Teď budu zase dělat servis tak akorát na  zadních tlumičích gumové dorazy .

Dneska ,jak je teplo tak pořádné umytí auta s ochranou laku.

Jednoduché auto na servis za pár korun. Takové už nikdo nevyrobí a budeme na taková vzpomínat.

IMG_20231226_133652.jpg

IMG_20231225_182227.jpg

IMG_20231226_111953.jpg

IMG_20231226_133702.jpg

IMG_20231226_111957.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Údržba je standartní.

Bohužel každý to má nastavené jinak . Jsou ti co se starají a snaží ať třeba i vevnitř to vypadá . A druzi to maji na salámu a potom až se něco stane.

Asi tak za mě.

Vloženo

Mám to naprosto stejně, snažím se, aby všechny auta co jsou doma byly vždy v perfektním technickém stavu a bylo na ně spolehnutí. Co se týče čistoty uvnitř, tak na to jsem asi pacient a mám rád čisto v autě, nesnáším bláto a nepořádek pod nohama. Nemám problém naložit do kufru i špinavý stavební materiál, ale pak si dám tu práci a všechno umyji a vyčistím. Venek mám taky rád čistý, ale v zimě to už tak moc nehrotím. Pokud je to možné, přeletím to wapkou a smyji tu sůl a nejhorší špínu. 

  • o 9 měsíců později...
Vloženo

Tak po roku zase větší servis .

A to dělám 2 Romstry najednou . 

Oba dva normální servisní interval. Tj. výměny oleje atd podle toho , co je potřeba u daného auta. 

Tak náš Romster bude mít za chvilku v dubnu už 10 let. Jak ten čas letí.. Najeto bez pár km 100 000 km .

Ale už teď více méně jezdí jenom městský provoz a kolem, žádné dlouhé trasy  i tak dostává více zabrat hodně krátkých jízd.. Na dlouhé  trasy ,to máme úplně jiné auto, které polyká km hlavně  o hodně větší do Romstra se nevlezeme.

Tak už jsem musel konečně vyměnit kotouče+desky Ate , bude za chvilku technická tak ať to pořádně brzdí. Taky se vymění gumy na stabilizátoru vržou při mrazech a praskla manžeta na 1 čepu řízení, tak ještě koupit oba 2 vyměnit a geometrie.

Jinak slouží a jezdí pořád , takový držák. Přestavba a servis  LPG každý rok u Karla . Vyplatilo se jít do Brc ,fakt slouží spolehlivě a hlavně si najít dobrého servisáka na LPG. 

Ono už se pomalu bude sem tam něco ozívat , je to skoro 10 leté auto .

Ale zase jednoduché a na ježdění a servis přijatelné hlavně cenou dílů a práci si udělám sám.

Taky v létě budou se dělat rozvody.

 

 

IMG_20250104_135040.jpg

IMG_20250104_135030.jpg

IMG_20250104_140232.jpg

IMG_20250104_151917.jpg

IMG_20250104_155641.jpg

IMG_20250104_115844.jpg

IMG_20250104_155821.jpg

IMG_20250104_115835.jpg

IMG_20250104_120032.jpg

IMG_20250104_155536.jpg

IMG_20250104_155602.jpg

IMG_20250104_155615.jpg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...