Přejít na obsah

Kouř a smrad od motoru 1.6 TDI CR - viz foto


Bielan

Doporučené příspěvky

Ahoj,

včera večer po odjetí cca 40 km byl kolem auta cítit zápach, jako by se něco pálilo. Obvykle podobně smrděla spojka při couvání do kopce s naloženým přívěsem. :rolleyes: Včera ale bylo auto prázdné a už za jízdy jsem si všiml, že volnoběžné otáčky se drží okolo 1000 (místo obvyklých 800). Ale na častější regeneraci po 120 tis. km jsem si už tak nějak zvykl...

Ale abych se vrátil ke smradu - otevřel jsem kapotu a všiml jsem si šedého dýmu, který vycházel za blokem motoru u přepážky ke kabině na straně spolujezdce. 

Skoda_Octavia_1.6_TDI_CR_1.jpgTuto část motoru jsem na obrázku označil elipsou, kolečka ukazují dvě místa, odkud dým vycházel. Vzhledem k tomu, že jsem parkoval u baráku a nechtěl bych svátky trávit jinde, než doma, jsem auto odtlačil na volné prostranství a do těch míst, odkud kouř vycházel, jsem nastříkal kilo práškového hasicího přístroje. Dým se asi za pět minut vytratil a smrad zmizel.

 

 

 

 

Skoda_Octavia_1.6_TDI_CR_2.jpgNa tomto obrázku je vidět detail místa, odkud vycházel kouř. Nemám moc tušení, o jakou část motoru jde, protože předpokládám, že půjde o něco, co souvisí se splňováním EURO V a já se jakž takž vyznám ještě ve starých motorech ZETOR, LIAZ či TATRA, které splňují normu EURO 0. :)

 

 

 

 

 

Prosím tedy o radu, zda jsem podlehl zbytečné hysterii a z označeného místa se u tohoto motoru může běžně kouřit a může to i smrdět, nebo zda je čas zavolat servis a je nutná nějaká oprava.

Předem děkuji. Jen ještě doplním, že jde o motor CAYC, má najeto cca 145.000 km a auto mám od nového a je vybaveno originálním nezávislým topením (bufíkem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpovědi. Teď jsem auto zase zkušebně projel (cca 15 km) a opět se po příjezdu domů objevil smrad a kouřilo to v těch stejných místech hustým bílým dýmem. Takže v úterý s tím jedu do servisu a jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Ještě mě napadlo, že bych měl mít (díky tomu, že servisuji v daných intervalech vždy v autorizovaném servisu) platnou službu Škoda Assistance (nebo jak se to jmenuje) se zárukou mobility. Využil jste to někdy někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je v tom i cena práce, pod 20 tisíc se dá dostat s čištěním DPF (cca kolem 10K) ale v tom to případě čištění nejspíš nepomůže, nicméně jestli víš o levném řešení opravi DPF u 1.6 TDi sem s ním v brzké době mě čeká to samé, ale pořád doufám že popraská a nebudu to muset řešit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vozidlo mám zpátky ze servisu. Oprava stála 2.216 Kč vč. DPH a spočívala ve vyčištění motorového prostoru (200 Kč) a v doplnění těsnění pod víčko dolévacího otvoru motorového oleje. Ano, ano - Škoda údajně už před pár lety přišla na to, že u některých vozů při provozu dochází k rozlévání oleje a zřejmě to byl i můj případ, kdy olej při jízdě "cákal" a vzlínal skrze netěsné víčko a to mělo za následek polití i filtru DPF a při regeneraci, kdy se DPF hodně nahřeje, došlo ke spalování toho nacákaného oleje. 

Pokud by to těsnění někdo hledal v ETCE, jde o těsnící pastu č. D 176501A1 (1/5 obsahu tuby) a o těsnění 03L103121 - takto to mám na faktuře.

Každopádně děkuji všem za rady a momentálně toto téma považuji za uzavřené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo teď je každý chytrý jak radio.

Mimochodem 2200 za těsnění pod víčko které stojí 49 kč ? Tak tomu říkám business :-D

Teď jakou část netěsnění mysleli ? Jestli to cákalo hned u víčka ? Na co pak ta tuba ?

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať zabráníme dohadům (ceny uvádím bez 21% DPH a po smluvní slevě):

  1. kontrola víka hlavy válců - práce - 212 Kč
  2. víko hlavy válců - těsnění - práce - 592 Kč
  3. čištění motoru - práce - 212 Kč
  4. těsnění (tmel) - 85 Kč
  5. těsnění (plastový výlisek pod víčkem) - 508 Kč
  6. žárovky (nesouvisí s opravou dýmení) - 172 Kč

Dále přikládám fotky, jak vypadá to těsnění pod víčkem.

IMG_20170103_104459.jpg IMG_20170103_104512.jpg

Editováno: , autor: Bielan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trosku tej fakture nerozumiem. Menili ti aj tesnenie pod vekom, alebo ti len spravili to harakiri v nalievacom hrdle oleja?

Pod veko tusim ziadny tmel nejde, tam je len klasicke tesnenie, ktore pekne dolieha a tesni.

Odkial ti presne unikal olej na to DPF? Cez netesne hrdlo to urcite nebolo, to je dost daleko od DPF a este ktomu je na nom ten plastovy kryt motoru s penou.

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...