Bielan Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 Ahoj, včera večer po odjetí cca 40 km byl kolem auta cítit zápach, jako by se něco pálilo. Obvykle podobně smrděla spojka při couvání do kopce s naloženým přívěsem. Včera ale bylo auto prázdné a už za jízdy jsem si všiml, že volnoběžné otáčky se drží okolo 1000 (místo obvyklých 800). Ale na častější regeneraci po 120 tis. km jsem si už tak nějak zvykl... Ale abych se vrátil ke smradu - otevřel jsem kapotu a všiml jsem si šedého dýmu, který vycházel za blokem motoru u přepážky ke kabině na straně spolujezdce. Tuto část motoru jsem na obrázku označil elipsou, kolečka ukazují dvě místa, odkud dým vycházel. Vzhledem k tomu, že jsem parkoval u baráku a nechtěl bych svátky trávit jinde, než doma, jsem auto odtlačil na volné prostranství a do těch míst, odkud kouř vycházel, jsem nastříkal kilo práškového hasicího přístroje. Dým se asi za pět minut vytratil a smrad zmizel. Na tomto obrázku je vidět detail místa, odkud vycházel kouř. Nemám moc tušení, o jakou část motoru jde, protože předpokládám, že půjde o něco, co souvisí se splňováním EURO V a já se jakž takž vyznám ještě ve starých motorech ZETOR, LIAZ či TATRA, které splňují normu EURO 0. Prosím tedy o radu, zda jsem podlehl zbytečné hysterii a z označeného místa se u tohoto motoru může běžně kouřit a může to i smrdět, nebo zda je čas zavolat servis a je nutná nějaká oprava. Předem děkuji. Jen ještě doplním, že jde o motor CAYC, má najeto cca 145.000 km a auto mám od nového a je vybaveno originálním nezávislým topením (bufíkem). Citovat
libero Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 je to kryt DPF filtra ...dýmiť by sa odtial nemalo ..takže jedine to zhodiť a poriadne popozerať Citovat
Bielan Vloženo 23. Prosinec 2016 Autor Vloženo 23. Prosinec 2016 před 45 minutami, libero napsal: je to kryt DPF filtra ...dýmiť by sa odtial nemalo ..takže jedine to zhodiť a poriadne popozerať Děkuji. Hned pod tím je jakýsi plechový válec, který je potečený olejem/naftou... Je to tak správně? Citovat
Pawouk Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 Ten plechový válec je DPF s integrovaným oxidačním katalyzátorem. PS: Necituj bezprostředně předcházející příspěvek. Citovat
libero Vloženo 23. Prosinec 2016 Vloženo 23. Prosinec 2016 před 2 hodinami, Bielan napsal: Děkuji. Hned pod tím je jakýsi plechový válec, který je potečený olejem/naftou... Je to tak správně? nie,tam nemá byť nič potečené ...preto sa to vypaluje a smrdí to Citovat
Bielan Vloženo 25. Prosinec 2016 Autor Vloženo 25. Prosinec 2016 Děkuji za odpovědi. Teď jsem auto zase zkušebně projel (cca 15 km) a opět se po příjezdu domů objevil smrad a kouřilo to v těch stejných místech hustým bílým dýmem. Takže v úterý s tím jedu do servisu a jsem zvědav, jak se k tomu postaví. Ještě mě napadlo, že bych měl mít (díky tomu, že servisuji v daných intervalech vždy v autorizovaném servisu) platnou službu Škoda Assistance (nebo jak se to jmenuje) se zárukou mobility. Využil jste to někdy někdo? Citovat
Pawouk Vloženo 25. Prosinec 2016 Vloženo 25. Prosinec 2016 Ano, využil. Ale to sem příliš nepatří. Dej to do servisu. Citovat
15degren Vloženo 26. Prosinec 2016 Vloženo 26. Prosinec 2016 K.O DPF, připrav si minimálně 25 litrů na druhovýrobu. Pokud to dáváš do originálu tak cca 60 tisíc. Citovat
Wittmann Vloženo 27. Prosinec 2016 Vloženo 27. Prosinec 2016 od tebe bych teda nechtěl nakupovat náhradní díly :-) Citovat
Bielan Vloženo 27. Prosinec 2016 Autor Vloženo 27. Prosinec 2016 (editace) Tak auto je v servisu. Každopádně dám vědět, jestli se alespoň vzdáleně budu blížit cenovému odhadu kolegy 15degren. Editováno: 27. Prosinec 2016, autor: Bielan Citovat
15degren Vloženo 27. Prosinec 2016 Vloženo 27. Prosinec 2016 Je v tom i cena práce, pod 20 tisíc se dá dostat s čištěním DPF (cca kolem 10K) ale v tom to případě čištění nejspíš nepomůže, nicméně jestli víš o levném řešení opravi DPF u 1.6 TDi sem s ním v brzké době mě čeká to samé, ale pořád doufám že popraská a nebudu to muset řešit Citovat
Wittmann Vloženo 27. Prosinec 2016 Vloženo 27. Prosinec 2016 polský DPF stojí kolem 10-12 tis. + nová čidla + práce. Citovat
libero Vloženo 2. leden 2017 Vloženo 2. leden 2017 V 27. 12. 2016 at 12:25, Bielan napsal: Tak auto je v servisu. ..ešte stále? Citovat
Bielan Vloženo 2. leden 2017 Autor Vloženo 2. leden 2017 Vozidlo mám zpátky ze servisu. Oprava stála 2.216 Kč vč. DPH a spočívala ve vyčištění motorového prostoru (200 Kč) a v doplnění těsnění pod víčko dolévacího otvoru motorového oleje. Ano, ano - Škoda údajně už před pár lety přišla na to, že u některých vozů při provozu dochází k rozlévání oleje a zřejmě to byl i můj případ, kdy olej při jízdě "cákal" a vzlínal skrze netěsné víčko a to mělo za následek polití i filtru DPF a při regeneraci, kdy se DPF hodně nahřeje, došlo ke spalování toho nacákaného oleje. Pokud by to těsnění někdo hledal v ETCE, jde o těsnící pastu č. D 176501A1 (1/5 obsahu tuby) a o těsnění 03L103121 - takto to mám na faktuře. Každopádně děkuji všem za rady a momentálně toto téma považuji za uzavřené. Citovat
LucasCZE Vloženo 2. leden 2017 Vloženo 2. leden 2017 Hned mi prislo divne, ze by byl DPF KO, kdyz byl jen poteceny od oleje. Ale po bitve je kazdy general... Citovat
Wittmann Vloženo 2. leden 2017 Vloženo 2. leden 2017 a tak to bylo asi jasný, nebo si alespoň nedokážu představit poruchu DPF, při které by z něj něco vytékalo na povrch. Citovat
LucasCZE Vloženo 2. leden 2017 Vloženo 2. leden 2017 No kazdemu to asi jasne nebylo. Podivej se, co napsal 15degren. 1 Citovat
15degren Vloženo 3. leden 2017 Vloženo 3. leden 2017 (editace) Jo teď je každý chytrý jak radio. Mimochodem 2200 za těsnění pod víčko které stojí 49 kč ? Tak tomu říkám business :-D Teď jakou část netěsnění mysleli ? Jestli to cákalo hned u víčka ? Na co pak ta tuba ? Editováno: 3. leden 2017, autor: 15degren Citovat
LucasCZE Vloženo 3. leden 2017 Vloženo 3. leden 2017 Vypada to, ze spis pretesnili viko hlavy valcu. Proto ta tuba silikonu... Citovat
15degren Vloženo 3. leden 2017 Vloženo 3. leden 2017 Tomu by cena odpovídala, musí se vyndat vstřikovače, tam už se patnácet za práci nechá naúčtovat. Citovat
Bielan Vloženo 3. leden 2017 Autor Vloženo 3. leden 2017 (editace) Ať zabráníme dohadům (ceny uvádím bez 21% DPH a po smluvní slevě): kontrola víka hlavy válců - práce - 212 Kč víko hlavy válců - těsnění - práce - 592 Kč čištění motoru - práce - 212 Kč těsnění (tmel) - 85 Kč těsnění (plastový výlisek pod víčkem) - 508 Kč žárovky (nesouvisí s opravou dýmení) - 172 Kč Dále přikládám fotky, jak vypadá to těsnění pod víčkem. Editováno: 3. leden 2017, autor: Bielan Citovat
Kyselinka Vloženo 3. leden 2017 Vloženo 3. leden 2017 (editace) Trosku tej fakture nerozumiem. Menili ti aj tesnenie pod vekom, alebo ti len spravili to harakiri v nalievacom hrdle oleja? Pod veko tusim ziadny tmel nejde, tam je len klasicke tesnenie, ktore pekne dolieha a tesni. Odkial ti presne unikal olej na to DPF? Cez netesne hrdlo to urcite nebolo, to je dost daleko od DPF a este ktomu je na nom ten plastovy kryt motoru s penou. Editováno: 3. leden 2017, autor: Kyselinka Citovat
15degren Vloženo 4. leden 2017 Vloženo 4. leden 2017 Taky je to podle mě blbost. Mě smrděli spaliny do auta protože mi na egru nechali staré těsnění a navíc i špatně utěsněná přiruba u přechodu DPFka asi jak s tím hýbali, z té přiruby šel olej který cákal na DPFko... Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.