Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Měnil už někdo z vás kat?

Po výměně obou lambda sond mám špatný i kat, což mi přijde už dost zvláštní, byť je to vše na záruku.

Mozem sa spytat, ze kolko mas km, aky olej a intervaly vymeny, a kde tankujes?

  • Autor

Twl co to je za dotazy?

Máš pocit, že do auta za skoro mega tankuji na Ono a olej dávám M6AD?

Klud. Slusne som sa pytal. Cena auta je irelevantna, mna zaujimaju tie odpovede.

  • Autor

Ty tvoje dotazy taky - psal jsem, že auto je v záruce, tak co by tam asi mohlo být za olej, intervaly či tak brutální nájezd, hm?

Otázka je jestli servis správně diagnostikoval závadu, nebo mění postupně co se dá.

Mna to len zaujima, ak nechces odpovedat, tak sa to da aj slusne napisat. Bol som zvedavy ci je tam C3 olej (zaruka s tym nema nic spolocne), ci sa pouziva palivo pri ktorom napr. vasa inspekcia objavila zvysene hodnoty siry (opat zaruka s tym nema nic spolocne, a cena auta uz vobec nie) a pod. Ale evidentne si nasraty na vsetko, tak sorry za dotazy.

Upraveno od sk0d@

  • Autor
před 1 hodinou, Petr L. napsal:

Otázka je jestli servis správně diagnostikoval závadu, nebo mění postupně co se dá.

Zrovna tomuhle servisu důvěřuji a postup už dříve konzultovali přímo s továrnou, takže bych i vzhledem k tomu, že to všechno platí ŠA, nečekal, že jen bezmyšlenkovitě mění, prt. to stojí jejich peníze.
 

před 1 hodinou, sk0d@ napsal:

Mna to len zaujima, ak nechces odpovedat, tak sa to da aj slusne napisat. Bol som zvedavy ci je tam C3 olej (zaruka s tym nema nic spolocne), ci sa pouziva palivo pri ktorom napr. vasa inspekcia objavila zvysene hodnoty siry (opat zaruka s tym nema nic spolocne, a cena auta uz vobec nie) a pod. Ale evidentne si nasraty na vsetko, tak sorry za dotazy.

Ale já nejsem nasraný na všechno (ani na Tebe), jen Tvoje úvodní, velmi obecné dotazy na mne působily asi tak, jako když se osmnáctiletého teenagera ptáš, zda si cestou ze školy sám zavázal boty nebo mu musel někdo pomoct.

Olej je tam aktuáně Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-30 C3 (výměna v 10 tis. km, nyní 28 tis. km, OEM z továrny byl, myslím, také Castrol). Jaký vliv má/nemá C3 olej?

Jezdím v drtivé většině dlouhé trasy v západní Evropě, takže tankuji prakticky pokaždé někde jinde, ale pochybným benzínkám se vyhýbám a rozbor paliva dělán nebyl právě proto, že nemám žádnou protěžovanou stanici.

Jak jsem psal v úvodu, vyměněné už jsou obě lambdy - začalo to vloni v létě, kdy auto nejelo víc než 160 km/h, takže diagnostika, servis, první lambda, resp. druhá, tedy ta za katalyzátorem, ven. Problém nicméně přetrvával, další diagnostika a delší pobyt v servisu a byla odhalená závada turba, které drhlo o stěnu. Jeho výměna vyřešila problém s tahem, ale po 500 km od jeho výměny opět emise, servis a výměna lambdy před katalyzátorem. Opět ujeto cca. 500 km, opět emise a podle diagnostiky nízká účinnost katalyzátoru. Po konzultaci s ŠA doporučena jeho výměna.

Netuším, zda drhnoucí turbo mohlo nějak ovlivnit systém čištění výfukových plynů, ale skoro to tak vypadá.

Co na to ty?
 

Upraveno od mischicka

před 8 minutami, mischicka napsal:

Jak jsem psal v úvodu, vyměněné už jsou obě lambdy - začalo to vloni v létě, kdy auto nejelo víc než 160 km/h, takže diagnostika, servis, první lambda, resp. druhá, tedy ta za katalyzátorem, ven. Problém nicméně přetrvával, další diagnostika a delší pobyt v servisu a byla odhalená závada turba, které drhlo o stěnu. Jeho výměna vyřešila problém s tahem, ale po 500 km od jeho výměny opět emise, servis a výměna lambdy před katalyzátorem.
 

Takže slabý tah motoru způsobovalo turbo a ne lambda za katem, kterou servis asi měnil zbytečně a pravděpodobně ji nic nebylo.

  • Autor

Zřejmě.

Ono to turbo se projevovalo netypicky, neboť ke kolizi nedocházelo v celém spektru otáček, ale typicky jen v cca. 3850 otáčkách, pod plným zatížením a jízdě do kopce. Prakticky to působilo jako omezovač otáček potažmo rychlosti, prt. to dál prostě nepustilo.

Na C3 som sa pytal, pretoze jeho nizky obsah SAPS by nemal mat vplyv na kat., 504ka je v podstate asi to najlepsie co sa tyka kompatibility s modernymi systemami kat. Dalej som sa pytal na palivo, pretoze je to jeden z castych dovodov problemov so systemami upravy spalin, ale ako si uz odpovedal, vyhybas sa pochybnym benzinkam.

 

Petr L. mozno ma pravdu, sam pochybujem ze dali druhu lambdu na live data a pozerali ci mimikuje prvu. Ale to je v podstate nepodstatne ze to menia ako na beziacom pase :D kedze to mas v zaruke.

 

Kontaminacia olejom to moze vysvetlit, alebo to bol proste vadny kus. Chyba 420 je celkom casta, a malokedy sa najde skuseny mechanik, ktory hlada pricinu.

A vyjádřil se servis v které části turba to drhlo, pokud ve vzduchové, tak bych měl obavy, aby obrus něco nepoškodil. Pak je taky možné, že z něho utíkal olej do katu a tím ho mohl poškodit.

  • Autor
před 1 hodinou, sk0d@ napsal:

Na C3 som sa pytal, pretoze jeho nizky obsah SAPS by nemal mat vplyv na kat., 504ka je v podstate asi to najlepsie co sa tyka kompatibility s modernymi systemami kat. Dalej som sa pytal na palivo, pretoze je to jeden z castych dovodov problemov so systemami upravy spalin, ale ako si uz odpovedal, vyhybas sa pochybnym benzinkam.

 

Petr L. mozno ma pravdu, sam pochybujem ze dali druhu lambdu na live data a pozerali ci mimikuje prvu. Ale to je v podstate nepodstatne ze to menia ako na beziacom pase :D kedze to mas v zaruke.

 

Kontaminacia olejom to moze vysvetlit, alebo to bol proste vadny kus. Chyba 420 je celkom casta, a malokedy sa najde skuseny mechanik, ktory hlada pricinu.

Až tolik jim pod ruce nekoukám - když řeknou, že jim diagnostika vyhodila chybu lambdy a že když jí mechanik přeměřil, byla špatná, tak se dál neptám. Navíc to prakiicky celou dobu řeší online s automobilkou, takže ta kontrola je snad odtamtud dostatečná.

A co je chyba 420?
 

před 1 hodinou, Petr L. napsal:

A vyjádřil se servis v které části turba to drhlo, pokud ve vzduchové, tak bych měl obavy, aby obrus něco nepoškodil. Pak je taky možné, že z něho utíkal olej do katu a tím ho mohl poškodit.

Tohle jsem s nimi řešil a podle jejich vyjádření se do oleje nic dostat nemělo - tady jsou fotky vadného turba.

Puvodni1.JPG.9e26ca9aa4a53e299ff5a2602f965f34.JPG

Puvodni2.JPG.97f0bc2676cbcea54a35fe4039a18e5d.JPG

  • Autor

Předpokládám, že všechny ty jednoduché příčiny řešili, než došlo na drahý kat.

  • Autor

Kat vyměněn bez dalšího komentáře, auto vyzvednuto, v pondělí jedu Belgii, tak se rychle ukáže.

Este jedna otazocka, postrehol si nejaku spotrebu oleja? Alebo pokles chladiacej kvapaliny?

Upraveno od sk0d@

  • Autor

Ne - oleje za 20 tis. km neubyla ani kapka a chladící kapalina ubyla jedenkrát lehce, když bylo auto prakticky nové, jinak ne.

 

Včera jsem dal 1050 km na jeden zátah a auto funguje normálně, tak uvidím, jak dál.

 

:gunners3:

Upraveno od Dedek007

Tak prajem vela bezstarostnych km.

  • Autor

No uvidíme - folkór třech týdnů ježdění a jednoho týdne v servisu na umytí, vysátí a nějaké té záruční opravičce mám zmáknutý dobře a jistě je ještě několik "vychytávek", které na autě vychytané při svém štěstí nemám :-D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.