Publikováno Leden 26, 20178 r Zdravím hledal jsem zde toto téma a nenašel tak prosím o radu a zkušenosti. Tsi trpí karbonizaci. Zajímá mě karbonizace saciho ústrojí , saní,ventily. Zkoušel jste někdo přípravky ve spreji co se strikaji do saní za vzduchovej filtr? Nebo mechanicky? Foto by mělo bejt z 2.0 Tsi
Únor 8, 20187 r Mám. Nějakýmu spreji bych absolutně nevěřil, že tam něco očistí - ty nánosy jsou pevný a lepkavý, podle mě to nic neudělá. Chvíli jsem přemýšlel nad BG 211 (nastříká cca litr nějaké směsi poly-ether-aminu (PEA) pod tlakem do sání). PRO: -fakt, že to skutečně funguje (dokonce bych řekl že u atmosfér velice dobře), viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános; -není to invazivní (rozebírání motoru) a ani tak drahý. - vyčistí to i celý sání za místem, kam tu hadičku prdnou. PROTI: - Nevěděl jsem co PEA a ty odletující kusy karbonu udělají s turbem a motorem (zfleku mě napadá možnost nějakýho lokálního zchlazení a následně prasknutí materiálu)... - Okamžitý znehodnocení olejové náplně a nutná výměna. - Nikde jsem nenašel zkušenosti s TSIčkama - je to dost složitej motor na takový srandy. Vzhledem k tomu, že modul sání s klapkama už mám měněnej (tudíž nepotřebuje čistit), jsem se nakonec na to riziko zničení motoru vykašlal, nechal sundat sání a vyčistit mechanicky, přišlo mi to nejbezpečnější. Taky je dost možný, že budeš muset vyčistit i škrtící klapku, což se dá udělat při tom, + je dobrý vyměnit PCV ventil, pokud tam máš ještě originál a chčije ti z něj olej (zaprvé to odchází, zadruhé ještě před tím pouští olej do sání a zhoršuje tohle karbonování a zanášení celýho sání). EDIT: ajo, ono už je 2018, tak to už asi kolega vyřešil Upraveno Únor 8, 20187 r od marek16
Únor 8, 20187 r Když dva dělají to totéž... Ono je imho rozdíl něco rozprášit sprejem, a udělat z toho jemnou mlhu tlakem asi dva bary. V prvním případě se toho spousta nachytá na stěny a někam steče (ven, nebo třeba taky do motoru a jsme zase u té bezpečnosti), v druhým je to pomalejší proces na 45min, menší množství v každou danou chvíli, a mnohem menší kapičky. Složení asi taky nebude úplně stejný, a BG už má přece jen nějakou reputaci... ale stejně sem na to neměl odvahu
Únor 8, 20187 r před 4 hodinami, marek16 napsal: viděl jsem spoustu videí kde tomu z výfuku vyletělo asi tak kilo uhlí a sazí + fotky ve světě motorů, kde to očistilo i nějaký čidlo v cestě, co na sobě mělo asi 2cm nános; Jak se to "kilo uhlí" dostalo skrz katalyzátor??
Únor 9, 20187 r McMatej: To byla samozřejmě trošku nadsázka, ale mrkni třeba sem, nebo pak další videa na heslo "dekarbonizace" na YT: https://www.youtube.com/channel/UCCYeabwPqXcmFYQ1aPoAZOA Tam už se dost divím, že ten motor vůbec jel...
Únor 9, 20187 r Autor zdravím , tak jsem nakonec rozebral sání a udělal to ručně ( aku , dratak, čistič kamen, tech benzin), dal jsem rovnou i pročistit vstřikovače,, najeto cca 160 tis a vipadalo to velice podobně jak na fotce , spíše hůře. Práce pěkná prasečinka ale dle mého se to viplatilo , auto jede pocitově živěji a vím že mám chvilku klid
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.