maxb3 Vloženo 31. leden 2017 Sdílet Vloženo 31. leden 2017 Ahoj všem, mám motor 1.6 CR - 77 kW, CAY, najeto cca 182tis. km. Auto jsem pořídil cca v říjnu loňského roku. Je první, co má dpf. Takže do této doby s dieselovými motory jen dobré zkušenosti, ale nyní jsem bezradný. Proto budu rád, když mi někdo poradí nebo někdo, kdo se tím zabývá, pomůže. Po pořízení auta v cca 181 tis. km jsem začal začal jezdit. Auto mělo a má vysokou spotřebu. Při trasách 20 km do města, 5 km městem a zpět jsem se nevešel dle počítače pod 7 litrů při volné jízdě. Myslel jsem, že u dpf je to normální. Nyní vím, že to normální není. Po přibližně nějakých 700 km bylo auto nepojízdné. Rozsvítila se kontrolka dpf filtru a kontrolka žhavení. Auto spadlo do nouzáku. Než spadlo do nouzáku, proběhly během těch 700 km dvě velmi dlouhé regenerace, třetí již neprošla. Prodávající mi tvrdil, což se prokázalo při demontáži, že filtr byl měněný v roce 2016. Nedávalo to pak smysl, že by byl filtr během několika tisíc kilometrů ( mám servisku, tak vím, jaký byl proběh km za rok) zničený. Jel jsem tedy do autorizovaného servisu. Tam se pokusili o vynucenou regeneraci, ale neúspěšně. Auto údajně nadměrně kouřilo a z výfuku něco vytékalo. S odstupem času a přibývajícími znalostmi mi je jasné, že se jednalo o naftu, což mohli poznat. Regenerace se jim sama několikrát přerušila. Jejich stanovisko bylo, že je dpf filtr ucpaný a již nejde zregenerovat. Originál kolem 50 tis., tak jsem sháněl náhradu. Jediný dostupný druhovýrobce byl polský JMJ. Stál pětinu toho, co originální a tak s vědomím, že třeba po 100 tis km budu opět měnit, jsem ho pořídil. Výrobce doporučuje také výměnu lambdy, tak jsem jí novou koupil. Původní filtr jsem zdemontoval a nasadil nový. Vše šlo hladce, protože jsem zjistil, že předchozí filtr byl skutečně měněný a to nejen podle netknuté povrchové úpravy, ale byl tam vyražený dubnový datum výroby. Jednalo se o tu samou druhovýrobu. Ještě jsem zapomněl podotknout, že když mi auto regenerovalo před nouzákem, nevím jak moc kouřilo, protože obě ty regenerace proběhly za tmy. Ale určitě hulilo, jako mechanikům v autorizovaném servisu. Filtr jsem namontoval, ujel s ním 22 km do autor. servisu, aby provedli předepsaný reset řídící jednotky a doporučenou regeneraci. Reset provedli, regenerace prý nebyla nutná, diagnostika ukazovala takřka nulový popílek. Spokojený jsem odjížděl domů. Spokojenost s filtrem vydržela nějakých 300 km. Po nich opět auto regenerovalo. Bylo to za denního světla, tak jsem viděl ty modrobílá oblaka dýmu. Auto regenerovalo velmi dlouho, ale nakonce se podařilo. Po cca dalších 300 km opět. Regenerace za valení kouře z výfuku. Bylo to náhodně v optimálních podmínkách. Jezdil jsem 40 minut a stále nic. Vzdal jsem to a jel domů. Auto nechal běžet na zvýšený volnoběh před garáží. Po 10 minutách jsem šel zajet a jak jsem zajel do garáže, volnoběh klesnul na normál a auto přestalo kouřit. Od té doby jsem přestal jezdit a sbírel informace na fórech o podobných problémech. Také jsem ještě neměl zimní obutí, tak auto stálo cca2 měsíce ve stodole. Jedna z možností byly vadné vstřikovače. I když v autorizáku na mé přání vše prošli a žádnou závadu nenašli, to bylo při nulování nového filtru. Objednal jsem si přezkoušení v dieselservisu. Dva vstřikovače 100% a dva dávají pouze menší dávku při předvstřiku, která je údajně kvůli nižšímu hluku motoru, takže vstřiky jsou ok. Mám na to protokoly. Opět jsem se objednal do autorizovaného servisu. Tam se pokusili vyvolat regeneraci ale dopadlo to snějně jako s tím údajně vydným filtrem. Tvrdili, že filtr je řídký,nezachycuje naftu, tajde do výfuku nezapálená. Já říkam, že kdyby byl řídký, nezanese se tak rychle a měl bych saze v koncovce výfuku. Ta je pouze mastnější zřejmě od té nafty, ale při vytření koncovky mám prst čistý. Servis tvrdí, že filtr je vadný. V servisu také vedou Mazdu a servisní technik od Mazdy tvrdil, že již dělali několi aut s polskými náhražkami, a že nikdo zatím neřešil nefunkčnost. Také mi řekli, že když měřili za jízdy tlaky, několikrát jim vypadlo spojení s ŘJ a stejně tak, když mi chtěli na mou žádost, vypnout denní automatické svícení, nenavázala diagnostika komunikaci. Jelikož auto spadalo také pod emisní průšvih a měl být přehrán program, provědli to ještě na místě, než jsem odjel. Jsem přesvědčený, že problém není ve filtru. Sice jsem již podniknul první krok k reklamaci, prodejce byl vstřícný, prý s těmito filtry na 1.6-ky nebývají potíže. V autorizáku auto opět před odjezdem projeli a nepřišli na závadu. Psalo jim to u dpf filtru mínusovou hodnotu zanesení, což je nesmysl. Po návštěvě servisu jsem s autem jezdil, protože nebyla jiná možnost, cca po 400 km mimoměstského provozu bez regenerace, spotřeba nyní na gumách 195/65/15 neklesne pod 6,5 litrů. Navíc jsem zaregistroval při jízdě, to pouze na 4 a 5 převodový stupeň, že auto začne mít kovový zvuk (řekl bych v jakýchkoliv otáčkách, nejvíce znatelné kolem 2 tis., jako když se změní předvstřik nebo jako když bych ho hodně podtočil. Je to kovový zvuk. Auto začalo, což před přehráním programu nědělalo, zejména studené, občas škubat. Nemůže být motor špatně řízený? Prosím o jakoukoliv radu, která povede k odstranění potíží. Přece nejsem sám, koho to postihlo. Ještě poslední poznámka k autu. Když jsem ho po přibližně dvou měsících před jízdou do servisu startoval, okamžitě motor naskočil a běžel kultivovaně. Startování je perfektní. Děkuji předem za pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 31. leden 2017 Sdílet Vloženo 31. leden 2017 (editace) Zajímavé, EGR ti kontrolovali ? Jinak podle mě skrytá závada, omlátil bych to bazaru o hlavu, první půl rok je dokazování na bazaru. Editováno: 31. leden 2017, autor: 15degren Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.