Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Pánové bacha na to mazání silentbloků, normální vazelíny a i to WD-čko časem rozleptávají, gumu, pryž i plasty. Na to je potřeba speciální  vazelína, co je přímo určená na takovéto materiály.  Třeba tato, kterou já sám již delší dobu používám na všechno co přijde do styku s gumou , pryží apod. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n05215000-tuk-mazaci-s-lithiem-de-26688.html

Vloženo (editace)

Koukám, že taky asi patřím do klubu. Najeto 17k, při přejezdu retardéru se ozve gumové vrznutí, nejdřív jsem myslel, že to je sedačka, ale ozývá se to jakoby z pod palubky. To bude asi taky stabík co? :D

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

Tak se přidávám do klubu vrzání při přejezdu nerovností, dnes auto dáno do servisu, přijímací technik tvrdil týče stabilizátoru, tak uvidíme ? aktuálně najeto 35130km rok výroby 2016, HB

Vloženo

I mne sa zacal ozyvat hluk. Ale na origo dieloch uz mam 95 600 km ? asi nacase nechat vymenit

(zatial na podvozku okrem zadnych dorazov a praveho zadneho loziska vsetko povodne - ak este nepocitam znizene pruziny) 

Vloženo (editace)

Dneska jsem vyzvedl auto ze servisu. Dělaly se přední tlumiče Sachs včetně kompletního uložení, zadní silentbloky nápravy, uložení stabilizátoru a závěrečná geometrie. Vše komplet 6700,-Kč....a už nevrzne ?

Editováno: , autor: kijos
  • o 8 měsíců později...
Vloženo (editace)

Ja som skusal striekat silikonovy olej v spreji, no vydrzalo to asi tyzden ci tyzden a pol a hluk sa vratil. Predovsetkym pri otacani volantu do lava, okrem toho sa to prenasa aj do interieru. Navyse pri dobrzdovani to dava take divne rany. Tycky a kovovy zvuk neevidujem, preto mi to vychadza na silentblok stabilizatora

 

Foto podvozku som daval u seba v teme, ziadne tecenie ci viditelne poskodenie nie je. Predne tlmice zatial 52 a 54% ucinosti podla autorizaku a ich merania na moju ziadost

Je lepsie okrem silentbloku menit vzdy aj uchytenie a skrutky? Pozicia 20 a 22

 

Screenshot_20201109_083546.thumb.jpg.45f6c8543288e9d916cd286c229b2257.jpg

 

Dokaze to zrucny clovek aj doma? V DP je uvadzane zvesit ulozenie vyfuku aj napravnicu? 

 

Screenshot_20201109_084154.thumb.jpg.0d2654a0fae2efe491159cb3b8ae6a26.jpg

Editováno: , autor: wirer
Vloženo (editace)

Videa som si pozrel, problem s vymenou snad nebude. Len stale mi nie je jasne, ci sa meni aj spona a skrutky, alebo staci samotny silentblok. V DP je myslim uvadzane ze skrutky by mali ist nove. Rozpoluplne je este montaz. Niekto uvadza ze pred montazou namazat lithiovym mazivom, niekto ze je to zbytocne lebo casom sa to aj tak strati

 

Ehmm, este jeden problem. 16 ci 17mm vnutorny priemer? Drziak 18 ci 19/20 mm? 

Editováno: , autor: wirer
Vloženo

Vyměnit šrouby je v DP napsáno úplně všude, když se jedná o podvozek. Logicky kvůli bezpečnosti, protože šroub může být zrezlý a při povolování ho můžeš třeba mírně natáhnout. Navíc třeba límec na šroubu nebo matici je brán jako jistící prvek, takže při prvné demontáži ztratí schopnost jistit (jako silon v samojistce, pérová podložka, zmáčklá samojistná matice nebo povlak tmelu na závitu šroubu). Kolik servisů to ale dělá...... Nedávali mě nikdy nové ani matice na rejdovém čepu, a tam bych si to fakt já osobně neriskl. U stabilizátoru takové riziko neni, pokud se ti to podaří povolit bez násilí, nechal bych tam původní. Výměna spony není předepsaná. A určitě bych mazivem nemazal, předepsáno to není. Proč taky, spoj lůžka a stabilizátoru musí být svěrný a pevný bez pohybu. Však nové provedení stabilizátorů má lůžka dokonce navulkanizovaná.   

Vloženo

@miklisekÚplně jasné mi to není. Chceš tím říci, že nový stabilizátor má již ty silentbloky (gumy) natrvalo navulkanizované (připevněné) na té tyči stabilizátoru,  nebo  je to jen nový a jiný stabilizátor, který má jen na konkrétní úsek té tyče, navulkanizovaný gumový povrch, takže se dotýkají a pracují mezi sebou povrchy guma-guma ? Ptám se, protože nemám přístup do ETKY, abych si to mohl zkontrolovat.  A od které doby výroby se to tak dává? V případě, že je použit  tedy nový stabilizátor s tzv. navulkanizovaným lůžkem, dají se pro něj použít staré silentbloky, nebo jsou taktéž k tomu  nové typy? 

  • o 2 roky později...
Vloženo
V 16. 2. 2020 na 21:49, LiveBomb napsal:

Stabilizátor to neděla, dělají to silentbloky ramen, případně převodovky. Namazat lithiovým mazivem a je klid.

Robi to pri prejazde nerovnosti,hlavne teraz po zime,zvuk ako zo stareho gauca.....nema niekto obrazok,kde konkretne a co mazat tym litiakom?

  • o 5 měsíců později...
Vloženo

Tak vrzání mě taky postihlo. První výměna silentbloku na stabilizátoru, ale beze změny.

 

Pak jsem objevil dost praskliny na silentbloku na předních ramenech, tak jsem se je rozhodl dnes vyměnit.

 

Rameno jsem demontoval, vylisoval, nalisoval nové silentbloky (strongflexy).

 

Problém nastal když jsem chtěl ramena vrátit zpět, kotouc s uložením se mi nedařilo otočit do rovnoběžné polohy, jakoby mě nechtěla pustit poloosa nebo trochu popojela? Nakonec se to nějak podařilo, ale udělalo to i na druhé straně. Dokáže mi to někdo vysvětlit, co se mohlo stát? Jsem amatér, ale každým krokem se učím. Díky👍

 

Ps. Vrzání je zatím pryč 

  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)

Tak kluci dneska mi taky začala brutálně vrzat přední náprava, když přejedu nějakou větší nerovnost není to pro uši nic příjemného, mám najeto 60k rok výroby 2017,takze po záruce... Nechával jste to někdo měnit v as, zajímala by mě hrubá cena 

Ještě dodám že to dělá už cca půl roku ale dělalo to jen když jsem třeba rychle přejel retarder, teď to dělá na jakékoliv větší nerovnosti a na rychlosti nezáleží 

Editováno: , autor: Zetoxus
Vloženo (editace)

Opakuje sa to posledny 3 roky kazdu zimu na tiez na 2017tke....oteplenim a prichodom jari to prestane samo od seba.Ja som to na jar premezal,le ci prave to pomohlo,posudit neviem.

Editováno: , autor: Patrik1971
Vloženo

Děje se mi to samé, i když ne v takovém rozsahu jako je popisováno výše. Jen retardéry a jen v zimě. Před dvěma měsíci jsem uložení stabilizátoru k nápravnici sundával a promazával. Takže se mi nezdá, že by byl problém tady. Jak se ochladilo, tak bylo vrzání zpět ve stejném rozahu. Auto 12/2016, najeto 60 tkm.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...