Přejít na obsah

Brzdove kotuce a platnicky SIII vymena


peterup

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Takze pridavam fotku.

Kotuce maju 10 000km/polroka, dosky boli hlucne pri brzdeni, brzdili ale po celej ploche kotuca.

Zadne dosky vymenene v autorizaku za nove original dosky index M,

Nebrzdi to ale teraz po krajoch.

Katastrofa.

Stav po 500km.

Vyzeraju ako na Avensise co som mal po 180 000km.

 

20220131_084857.jpg

20220131_084925.jpg

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 1/19/2022 at 7:46 AM, cayc said:

A znova to brzdi zle... 😂😂😂

Máš ryhy v kotuci a to je nový... 

Jo, tiez som si vsimol, ale je to foto hned po montazi, odpoved bola "to si sadne" a zda sa, ze tentokrát mali (zatial) pravdu. 

Foto po 1000km. 

 

Ak mi tam dali rovnake ako tebe na poslednej foto, tak amen maria. Ale ked ma Skoda na to menit v zaruke brzdy kazdy rok, tak prosim... 

20220127_094436.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vcera 1 jazda po dialnici 100 km nasledne auto 1 den v garazi :D 

 

20220130_215102.thumb.jpg.7ac7b4708459b3146a80f5b91461cdfa.jpg

 

a este susedov Jaguar, ktory ak ma zrak neklame ma velmi podobne strmene ako nase Supy. Akurat teda je z opacnej strany kotuca. 

 

20220131_002631.thumb.jpg.222243f58f252c8741434c45419d5874.jpg

 

Vyzera to tak, ze Skodovka nieje jedina co ma sh*t :).

 

 

Editováno: , autor: Romiiken
oprava fotiek.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po celom tom čase čo som čítal o brzdách všeobecne čo, aké značky atď. by som povedal, že si dal asi skoro najlepšie kombo aké sa dá pri zachovaní série.

Tie clubsport kotúče by sa mali lepšie vedieť vysporiadať s teplom, keďže sú plávajúce a ako bonus sú ľahšie :).

 

 

Taká zaujímavosť:

Moc sa to tu nerozoberá, ale je celkom známy jav týchto bŕzd, čo máme na Supe, že zvyknú klepať platničky. Preto ma zaujalo, že VW vyvinul nový typ uloženia platničiek pre Rkový Tiguan (asi to má aj Mk8 rko Golf). Je inak vyriešené uchytenie platničky, nemajú tie pružné plôšky ako máme my, ale sú tam ako bolo voľakedy zvykom také pliešky, na ktorých sedí platnička.

 

Výhoda ? No predpokladám, že to eliminuje to blbé klepanie pri prejazde nerovnosťami.

 

Vyzerá to takto: 

volkswagen-tiguan-r-2021-19.thumb.jpg.330fbee4712a4fd414e42ba94328bc74.jpg

 

Keď som to videl, tak som chcel dať komplet OEM brzdy z Tiguanu a to teda clubsport kotúče a origoš platničky s týmto systémom uchytenia. Myslel som, že to sadne na pôvodné brzdy. Bohužiaľ som zistil, že držiak strmeňa je trošku iný aby tam mohli byť tie čierne pliešky. Takže by sa musel vymeniť. Po overení ceny okolo 300 € za držiak som sa na to vykašlal. 

 

Ale fascinuje ma to hlavne preto, že to vôbec urobili. Potvrdzuje to, že veľmi dobre vedia, že pôvodný návrh uchytenia platničiek stojí za starú bačkoru a tie platničky proste klepú. 

Bohužiaľ si dali námahu len čiastočne a montujú to ako som už napísal len na Rko Tiguan. Klasické verzie Tiguanu aj keď majú 340mm kotúče majú to isté čo Supy 3 s 206 KW.

Čo je fakt nepochopiteľné, keď už majú vyvinutý systém, kde opravili tento otrasný neduh no aj tak stále montujú ten pôvodný na všetky MQB autá. 

 

Dodám len, že sťažnosti ľudí na klepanie od nápravy sú v servisoch na dennom poriadku. Riešenie škodovky, je nalepiť obojstrannú pásku na platničky, aby sa zabránilo pohybu platničky pri prejazde nerovnosťou a tým sa zabránilo klepotu v držiaku. Myslím, že netreba veľa premýšľania nad tým aké teploty dosahujú brzdy cez leto pri akčnejšom používaní. Takže ak tá páska nie je vyvinutá pre raketoplán :) tak myslím, že dlho svoj účel plniť nebude. Práve preto, som chcel uskutočniť tento upgrade. No cenovo to nedáva zmysel. Pri tej sume sa pomaly oplatí dať nejaký brake kit. Napr. z Audi TT. 

 

 

Ak máte niekto nejaké ďalšie info ohľadom tohto Tak sem stým :). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam som šokovaný co robili staré dosky. 

Už som chcel meniť niečo na náprave a ísť s tým do servisu. 

Po výmene ticho. 

Tak ako tu niekto písal, staré strmene na 312 z O2 boli lepšie, rovnaký kotúč iné dosky žiaden klepot. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tá páska funguje normálne , je to bežné riešenie , tak sa riešili už klepajúce felicie v 90 rokoch , je to proste šitná konštrukcia TRW brzd ktoré klepú a hovno vydržia ... 

 

tej pásky sa netreba báť , urobilo sa kopec áut a žiadne sa nevrátilo ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád by som doplnil môj rozsiahly príspevok hore vyššie ohľadom toho uchytenia platničky. 

Už viem, prečo má Tiguan R zmenené uchytenie platničky.  V podstate ide o to, že Tiguan R a Golf mk8R používa už 2 piestikový brzdový strmeň s kotúčom o priemere 357 mm.

Takže moja teória, že by postačilo vymeniť držiak je mylná. Držiak z Tiguanu je pre kotúč o priemere 357 mm, takže samozrejme by to nepasovalo s pôvodným 340 mm na Superbe. 

Pátral som po pôvode tých bŕzd a zdá sa, že debut mali na Audi S3. Z bočnej strany vyzerajú veľmi podobne ako 1 piestik na Mk7R (to isté má SUP) a to ma pomýlilo. 

 

Takže kto by mal záujem o lepšie uchytenie platničky a upgrade brzdného výkonu nie je to zlá voľba. Podľa informácii, ktoré som našiel na internete to pasuje bez problémov na tehlicu Supu a hlavne je možné použiť OEM kolesá od 18". Nie je potrebná zmena ET ako pri väčšine brake kitov. 

 

 2-piestik s upraveným úchytom pre platničky:

 

Front-Golf-8R-Audi-S3-8Y-2piston-Brake-calipers-8Y0615123A-8Y0615124A-Red-New-2.thumb.jpg.7be2f79f6db2e44e90b83ada08e9490f.jpg

 

vs to čo máme na Supoch:

 

Brake-calipers-front-brakes-340mm-red-VW-Golf-Mk7-GTI-R-Seat-Cupra-S3-8v-New-7.thumb.jpg.23d4e87f9185ceac948c13be3c0d481a.jpg

 

Brake-calipers-front-brakes-340mm-red-VW-Golf-Mk7-GTI-R-Seat-Cupra-S3-8v-New-6.thumb.jpg.cbe8338d08445c1a48000186f0d181d0.jpg

 

 

Fakt škoda, že nezmenili to uchytenie aj pri "podradnejších verziách". 

  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 1000km s novými doskami a kotúčmi s 10t.

Nejde proste ta hrdza z kraja kotúča odbrzdiť. 

Shit proste, kým sadli dosky zacal hnit, neviem ci sa to zrovna. 

Jedine brzdenim z 200 na 0 aspoň 10x, ten zadok nič nebrzdi. 

 

Ľutujem, že som nevymenil kotúče aj vzadu, v autorizaku vraveli, že sú ako nové... 

Vyzeraju ako na O2 po 10 rokoch a 180 000km.

 

 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...