Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Hrušky x jablka ... To měření napínáku proběhlo na tomto typu motoru? Slyšels někdy tento motor EA888 s vytahaným řetězem po studeným startu, tedy s nenatlakovaným olejovým systémem? Pokud by tady většina práce spočívala na pružině, tak nebude ta rohatka tak moc odcházet, protože síla pružiny by stačila dopínat i bez tlaku oleje. Takže princip těchto napínáků tady je, že řízeně PROTÉKAJÍCÍ OLEJ skrz nanapínák působí jen jako dopínák, žádnému zasunutí zpět při stojícím nebo právě startovaném motoru to nebrání, protože tyto napínáky žádný ventil bránící vytlačení oleje z něj nemají, a právě to jediný zajištění při startu a zastavení motoru spočívá na té rohatce, protože síla pružiny to sama nezvládne ... Na tomto základě je pak postaveno x TPI, kdy se pouhým stlačením pístku napínáku ověřuje, zda rohatka zabrání zasunutí pístku nebo ne. Pokud by to držel i ventil a tedy tlak oleje, ten test by tak nefungoval a ano, pak by se to nechalo přirovnat k těm hydrozdvihátkům, který také nesmí jít zmáčknout ale trochu v jiném časovém horizontu ...

 

Rozebral jsem si T napínák, až to pujde, udělám detailní fotky. V principu jde o to, že na přívodu pod pístkem je redukční ventil s labyrintem, omezující tlak oleje, aby příliš vysoký tlak nepřepínal řetěz. Ten ventil je bez těsnění, jakmile přestane čerpadlo tlačit, oleje proteče kudy chce ... Pak je tam pružina, no a v těle pístku je další "ventil", ve formě plastového hříbku s labyrintem na čelní stěně. Pístek napínáku je navíc na čelní straně provrtán, takže jak tudy, tak mezi pístkem a napínákem protéká při běžícím motoru olej. Takže pouze tlak a viskozita oleje určuje, jak rychle a jak "kvalitně" je při startu a běhu motoru napínák olejem dopínán, holt konstruktéři asi nepočítali s tím, že oleje bude někdy hodně málo a nejen to ...

 

Gen3 prý měla dostat v napínáku 06K109467P místo jednoduchého hříbku v pístku také nějaký ventil, no o jeho smyslu ví hlavně konstruktéři, rus se domnívá, že to má být forma odvzdušnění, ale bude to omezení tlakových špiček... Ani u jednoho z napínáků pravděpodobně nesfotil ventily na přívodu, tak doufám, že jak K tak P verze je mají na přívodu pod pístkem stejně jako předchozí N, T i AB ...

https://www.drive2.ru/b/464293524913783371/

Upraveno od rayx

Nezlob se na mně, ale to nic nemění na tom, že tlak olej x plocha (od oko méně než 1 cm2) pístu se výrazně menší než síla pružiny, zvlášť pokud je v napínáku redukční ventil a pístek napínáku je na čelní ploše provrtán, takže z něj olej vytéká. Ta pružina už od oka vypadá docela silně a naopak tlak oleje po nastartování a při volnoběhu je malý.

Na volnoběh minimálně 1,2bar, ve 2000ot. 1,6-2,1bar, nad 3500ot cca 3,5bar, hodnoty pro Gen2.

Já vím, nebo tak nějak tuším. A plocha pístu, když bude průměr 10 mm, tak je 0,78 cm2, když 8 mm, tak je 0,51 cm2. A síla je tlak x plocha, 1 bar = 1 kg/cm2 .... Síla od oleje skoro nestojí za řeč.

Hezké, takže tímto nám tu říkáš, že tlak oleje, který skoro nestojí za řeč, tady na EA888 motorech pouze brání zasunutí pístu napínáku? A to tedy i v případě stojícího motoru díky jednocestnému ventilu uvnitř napínáku? No a při běžícím motoru tedy ten "zanedbatelný" tlak tvořený olejem pak dělá co, pouze tlumí kmity?

 

S čím mohu souhlasit je, že většinu síly bude dělat mechanická pružina, přestože to tady nemáme změřené (u T napínáku to má asi částečně "progresivní" pružinu, novější K podle fotek od Rusa pak jen jednoduchou pružinu), a pak s tím, že ten ventil pod pístkem tlak pouze přepouští ale nereguluje. Jak už jsem napsal, podle mě pružina samotná nikdy nestačí na správné dopínání, a právě i ten "zanedbatelný" tlak vytvořený olejem při běžícím motoru je rozhodující pro to, aby napínák fungoval správně, tedy dopínal a tlumil. Pokud by nešlo kromě tlumení i o dopínání, nejen "vytaženější" řetěz by korhal nejen po startu. Bez olejového tlaku to pružina sama nikdy nedopne, proto maj obě konstrukce napínáků, původní i modifikovaná, mechanickou aretaci, která brání zasunutí pístku napínáků v situacích, kdy tlak oleje není. Proto je tento napínák označován za hydraulický a ne mechanický, který je tady použit u vyvažovacích hřídelů či olejového čerpadla.

Upraveno od rayx

Ano, dalo by se říci, že olej v napínáku tlumí kmity.

 

Pružina tlačí píst ven silou řekněme 150 N, olej v uzavřeném prostoru pod pístem brání zasunutí i při síle mnohem větší. Rohatka je tam pro jistotu, např. na okamžik po startu, když v napínáku není olej.

 

Myslím, že tento obecně oblíbený omyl o síle a tlaku oleje, pramení z nepochopení významu slova hydraulický. Hydraulický znamená pracující s kapalinou. viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Hydraulika O nutnosti tlaku tam není zmínka. Nejen lisy jsou hydraulické, ale například i tlumiče. V těch taky není žádný tlak. viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Tlumič_kmitů

Aha, tak ony by ty rozvody vlastně neměly nikdy skočit, protože ta jistota vlastně asi nestojí ano za řeč :D A jak může být napínák bez oleje, když ten má kromě tlumení bránit zasunutí pístku ...

Asi by to bylo na dlouho a jen bych to tu ostatním zamotal, tak ať si každý z toho co tu bylo napsáno vezme, co uzná za vhodný B)

:blink: Bez oleje může být snadno. Sám si psal, že ventil je bez těsnění a píst je provrtaný .... i samotný píst v tělese napínáku nemá žádné těsnění, takže při delším odstavení motoru (přes noc, přes víkend ....) může snadno těmito "netěsnostmi" olej vytéci.

 

Taky mám pocit, že dikuze nikam nevede, argumenty žádné ....

Jen tak pro zajimavost, zkusil jsem zmerit silu pruziny stareho napinaku, co mam ted doma - pri 5ti kg se mirne zasune, pri 8mi kg je zhruba na pulce zasunuti a na uplne zasunuti je potreba 11kg, takze progrese je tam dost velka.

Upraveno od 5icz

Tady pár foto z toho T napínáku, vyndán preventivně v cca 76tkm, jistě by jezdil x km dál ale nikdo neví kolik ... vyjetej byl cca 3,5 zubu.

edit: orientačně měřeno na suchém=nenamazaném napínáku, že síla samotné pružiny při vyjetí těch cca 3,5 zubu, tedy stlačených nějakých 9,75mm, dělá kolem 7,5kg.

1.thumb.jpg.a35aca72676b84ea352d67b1d16dcdd4.jpg2.thumb.jpg.9b10f96da8e5e93401f05b14a2f2b54e.jpg3.thumb.jpg.62384099514911283d4506d822055f42.jpg4.thumb.jpg.eb7e7459040b9cf592aa13620cf962b6.jpg5.thumb.jpg.2f76302cf97159419921e79c846db1b7.jpg

6.thumb.jpg.86c2209a1b13c9ac49bc0638d4ccf03b.jpg7.thumb.jpg.05913328e0023ba60129974af264fae2.jpg8.thumb.jpg.ff57436045a6b0fa16eb742534d4d825.jpg9.thumb.jpg.646f99cd54fea2b84536c5f9c2281158.jpg

Upraveno od rayx

  • 1 měsíc později...

Víte prosím někdo číslo nového napínáku?

Měl by to být 06K109467K

V jiném vláknu jsem řešil výměnu vodní pumpy a bylo mi zde doporučeno na motoru udělat i výměnu řetězu a kladky.Co ta výměna řetězu všechno obnáší.V servisu mi řekli že jen materiál na rozvody stojí 12000 Kč.To se musí vyměnit úplně všechno?Jo a jěště mi řekli ,že u tohoto motoru není s rozvody žádný problém :-)

 

moment vyhrabu fakturu z výměny rozvodového řetězu

 

EDIT: materiál bez DPH 6221 ,- Kč , přikládám i seznam pro představu :) do 12ti papíru se ta oprava musí vlézt i s prací a DPH ;)

 

 

20171024_175711.jpg

Upraveno od Czeczo

Czeczo: A co v tom bylo?Řemen,kladka,vodící lišty?Kde proboha vzali těch 12000Kč.To je autorizovaný servis.

 

už jsem ofotil, co všechno v tom bylo za materiál a přiložil to k původnímu příspěvku

Díky,moc mi  to pomůže.

Nevím tedy jak u vás, ale mě toho měnili víc než má kolega na faktuře, na původní rozvody najeto 180tis. Myslím, že řetěz tam byl 2x, zkusím ji najít pro porovnání.

 

Edit - faktura, požadavek na servis byla kompletní výměna rozvodu a všeho co s tím souvisí, když ten motor je "problemovej" tak sem chtěl vše. A když sem si koupil opici, tak banány neřeším. 288bc5f27294d67e3fdaf588de87b2ea.jpg

Sumar:Můžu se zeptat kolik to celkem stálo?

Tak jak je to tam napsané tak 17, ale čistě za ty komplet rozvody necelejch15 (bez mytí, oleje, a těch věcí na čištění)

@sumar kurde to vědět dříve, tak bych to tam taky rovnou poměnil všechno, když už se v tom hrabali :)

Upraveno od Czeczo

Tak mě to říkal přijímací technik (je to kamarád) že po tom nájezdu a když to bude otevřené, bude lepší pro klid to udělat kompletně. Několik rozebraných 1.8 už v servisu měl. Řekl mi, ze když rozvody na tomhle motoru, tak komplet. Jinak bych taky měnil jen to co je ty.

V kolika kilometrech by se měly dělat rozvody u tohoto motoru?Já mám "jen" 105 tisíc.

Výměna předepsaná není, já mám auto vyrobené 2/2012 a na rozvody z výroby bylo za 4 a půl roku najeto 193 tis a napínák byl zralej na výměnu a byla otázka času, kdy by to skončilo(vyjádření kamaráda z AS). Při ranním startu lehce rozvody rachtaly, bylo to slyšet čím dál víc.

Tak v servisu mi řekli,že se musí dělat celé rozvody.Že ostatní věci ,které nechci měnit nebudou pasovat k řetězu.Souhlasíte s tím?Pokud to tak je,tak bude opravdu lepší to vyměnit celé.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.