acetat Vloženo 11. Březen 2017 Sdílet Vloženo 11. Březen 2017 Chtěl bych si "zautomatizovat" zapínání světel. Potřeboval bych zjistit kde vzít "impulzy" o pohybu vozidla. Tedy to co jde do tachometru, nebo impulzy z ABS. Denní svícení mě nezajímá to jsem okamžitě deaktivoval, protože to považuji za zcela špaté řešení, které nemělo nikdy vzniknout. Uvažoval jsem o akcelerometru (Arduino) ale to se mi moc nezdá. Naprogramovat nějaký procesor není problém. s pozdravem "mikroprocesor je nejlepším přítelem člověka" Miloš :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Březen 2017 Sdílet Vloženo 11. Březen 2017 no a nebude blbý, že když někde zastavíš - křižovatka a podobně, že ti zhasnou světla? Podle mě denní svícení v kombinaci s automatickým zapínáním světel (senzor na předním okně) nemá chybu. Pokud si ještě doděláš kameru na automatizování dálkových světel ze Superba, tak na ten čudlík už prakticky nemusíš sáhnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acetat Vloženo 11. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 11. Březen 2017 A to je právě ten účel, zastavím třeba na křižovatce nebo na železničním přejezdu a po dejme tomu jedné minutě se vypnou tlumená světla a zůstanou svítit pouze obrysová. Po rozjetí se okamžitě zapnou opět světla tlumená. Denní svícení, kdy vepředu "cosi" svítí a vzadu je "tma" je prostě špatně. A nejhorší je, že někteří "řidiči" denní svícení používají i v zimě, za hnusných povětrnostních podmínek. Když v zimě nastartuju a hned se zapne denní svícení a já škrábu okna, mi nepřjde jako správné. Záměr je asi takový: nastartuju - do 5 sekund se zapnou světla obrysová, po rozjetí se do 3 sekund rozsvítí světla tlumená. (časy se samozřejmě dají naprogramovat dle libosti) :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 11. Březen 2017 Sdílet Vloženo 11. Březen 2017 U OII šlo denní přez VAG nastavit tak, že svítil předek i zadek a když si měl rucní brzdu zataženou tak nesvítili a po odbrždění se rožli. Není to lepší řešení než něco bastlit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 11. Březen 2017 Sdílet Vloženo 11. Březen 2017 udelej si automaticke rozviceni svetel po nastartovani a nevymyslej kraviny,jako zastavis a budou svitit potkavacky tvl kde na to chodis hlavne je to i o flastr kdyz narazis na blbce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 12. Březen 2017 Sdílet Vloženo 12. Březen 2017 před 15 hodinami, acetat napsal: A nejhorší je, že někteří "řidiči" denní svícení používají i v zimě, za hnusných povětrnostních podmínek. právě proto používám automatické zapínání tlumených při zhoršení světelných podmínek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 V 11.03.2017 na 19:34, Luďa napsal: U OII šlo denní přez VAG nastavit tak, že svítil předek i zadek ... Což je ale v rozporu s předpisy. Denní světla nesmí svítit současně s jinými světly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Pomiňme fakt, že na STK to bude poněkud složitější (stojícímu autu nebudou svítit světla). Informace o pohybu auto tahá primárně ze snímače na převodovce (rychloměru). Pokud se na jeho výstupu začne cokoliv dít, auto jede. Informace z čidel ABS by jsi musel vyhodnocovat jako celek (ve smyku se jedno kolo nemusí točit, auto přes to jede). Nejrůznější snímače zrychlení, které v autě jsou, ti nepomůžou při konstantní rychlosti. Nejelegantnější by bylo vytáhnout informaci o rychlosti přímo z CANu. A následně přes CAN pak BCM poslat info, že má rozsvítit světla. Programovat nějaký "mechanický" spínač mi přijde předpotopní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acetat Vloženo 13. Březen 2017 Autor Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 před 6 hodinami, Wittmann napsal: "Nejelegantnější by bylo vytáhnout informaci o rychlosti přímo z CANu" Souhlasím, ale kde se "amatér" dostane k popisu sběrnice, už sehnat schéma zapojení elektroinstalace je problém. Ten snímač na převodovce by byl asi nejjednodušší ale netuším co je to za snímač. U nákladních vozidel je to jednoduché tam to mají všechny stejné. P.S. já jsem takový notorický "svítič", přes den jsem svítil už se svou Š 120 v roce 82 :-) Citovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 před 10 hodinami, osobne napsal: Což je ale v rozporu s předpisy. Denní světla nesmí svítit současně s jinými světly. U tohodle typu svícení se nesvítilo "mlhovkama" , ale tlumenejma světlama s nižší intenzitou. Takže to nebylo v rozporu s předpisama. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Březen 2017 Sdílet Vloženo 13. Březen 2017 Schéma elektroinstalace, resp. dílenskou příručku najdeš přímo na tomto foru. Zbytek se předpokládám dá vygooglovat. Zkus hledat ELM 327 Teoreticky by se to dalo ubastlit na principu originálního světelného senzoru, jen by se vstup světlo/tma nahradil - i když mi to přijde škoda S tím snímačem na převodovce si teď popravdě nejsem jistý - určitě byl na starších škodovkách, které neuměly poznat zařazený rychlostní stupeň. A byl to jediný drát, který z ní koukal. Teď tak přemýšlím, že od dob dvojkové Octavie, potežmo S2 a Yetiho, kde ŘJ ví, co je zařazeno, je to možná už nějak jinak. A klidně to múže být kombinace otáčky motoru + rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.