Přejít na obsah

Prodloužení převodů pro 1.6 MPI


marfy8

Doporučené příspěvky

pochybujem že to bude pasovať z HTP ... skôr by som sa pokukal po prevodovke LEG a pod. z Octavie 1,4 59kw , tá má pri 130 3500 otáčok a celkovo lepšie sprevodovanie , akurát ktovie ako si s tým ten 8V poradí , veľmi sa mu do otáčok nechce tak aby ste si po tomto kroku totálne nezabili maximálku a zrýchlenie na 5...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to také nevím, tak si budeme muset zkusit poradit sami. Tady na Škoda foru jsem si všiml, že se málo kdo dělí se svými zkušenostmi. Zlaté "folsfágn" forum ... :-/

 

V mém autě mám převodovku FVH a 5 stupeň tam je tento: 02T311158N

 

Teď jen přijít na to, jaká náhrada by byla funkční a kompatibilní. Vůbec nevím podle čeho se to dá zjistit a na které parametry se dívat. Podle diskuzí by výměna už neměla být náročná.

Editováno: , autor: marfy8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co google? Já našel totok: http://www.auto.cz/prodluzovani-prevodu-a-snizeni-spotreby-vyrabime-greenline-67008 Dávají kola 30 a 48 zubů, fábie mají např. 37 a 50. Aby šla kola vyměnit (z hlediska počtu zubů) musí být součet zubů stejný (při stejné velikosti (modulu) zubu). Ostatní by snad mohlo být stejné (průměry děr, drážky na vidličky ....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja dělal ve 112000 km take kompletni pretesneni motoru. Krouzky byly zapecene . Jako opatreni jsem prekopal petku v prevodovce

za tezsi z Fabie HTP. Ted motam na dalnici o 340 otacek mene. Dale menim olej po 10000 km. Asi je motor spatne chlazen a olej se rychleji nici a karbonuje.

 

toto je ten příspěvek

 

marfy8: no já ti nevim jestli výměna nebude náročná. V domácích podmínkách to sám neuděláš, musí to udělat někdo kdo tomu rozumí a levné to podle mě nebude, al třeba se mýlím. Já jenom jestli tohle vůbec vyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Pani, tiez ma trapi tento "problem" predpokladam ze adekvatny 6stupen + prerabka by bolo asi dost nakladne.

Vymena iba jedneho prevodu ma velmi neberie koli tomu skoku medzi 4 a 5 to bude do oka bijuce a urcite si na to nezvyknem... niekde som cital ze sa tipkovi poslala z vrakoviska omylom prevodovka z dizla a vsetko vraj pasovalo ale jemu vyhovovali stare stupne tak to slo von ... je to vobec mozne aby boli zamnenne prevodovky ze 1.6 MPI a 1.9 TDI ? vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim Pani, tiez ma trapi tento "problem" predpokladam ze adekvatny 6stupen + prerabka by bolo asi dost nakladne.

...

Zde na fóru jsem četl, že VW Tourany měly stejný motor 1.6MPi a k němu 6kvalt, kterej by šel bez problému předělat do OII.

Ale těhle Touranů bylo málo, takže sehnat tu převodovku nebude jednoduchý ani levný..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pre inspiraciu pripajam tabulku po vymene 5 kovych koliecok v prevodovke LVN.

Som velmi spokojny, na dialnici je to super a skok medzi 4 a 5 nepodstatny.

 

Octavia new 5tka

rýchlosť otáčky O otáčky N rozdiel
100        3050        2650       400
110        3350        2900       450
120        3650        3150       500
130        3950        3400       550
140        4250        3700       550
150        4550        3950       600

 

Vymena za cca 1 hodinu v autoservise, cez bocny kryt.

 

Pouzite diely:

02T 311 361 S
02T 311 158 AJ
085 311 187-2 ks (poistné krúžky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Odsud asi nikdo, ale našel jsem tu samou úpravu i na zahraničních fórech, (většinou na VW Golf, ale se stejným motorem a převodovkou, např. tady http://www.motor-talk.de/forum/1-6-102-ps-5-gang-laenger-uebersetzen-t2253704.html?page=5 ), takže to fakt jde..

Tahle úprava změní převodovej poměr 5ky z originálního 0,81 na 0,71, s jinou dvojicí koleček než použil Dano5555 by se údajně mělo dát udělat i něco mezi, poměr 0,74..

A jestliže se to nechá takhle měnit, tak by tam nejspíš pasovala i pětka z 1.6FSI, která je taky delší než u MPI, i když jen o trochu (poměr 0,78)...

Editováno: , autor: Sharky487
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se do toho chystám jít někdy na jaře... Plánuji jet za panem Sixtou. V převodovkách se nevyznám a tak bych to sám asi nezvládl.

Přes zimu jsem stihl předface přestavit na facelift, takže tohle bude poslední úprava ke spokojenosti. :)

 

Pak už jen tankovat LPG :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No já jsem do toho chtěl též jít, ale mám strach, že motor ten dlouhý stupeň neutáhne. Jelikož teď mám docela problémy na dálnici ve stoupání..... A když budu naložen. Nevím, takový lenoch to je.

Nicméně, potom dej vědět poznatky z jízdy a hlavně kolik taková přestavba u mistra Sixty vyjde. Tak nějak jsem zběžně koukal a pátý převodový kolečko jde vyměnit přes boční kryt převodovky, takže se nemusí nic složitě rozhazovat a sundávat. Snad bych to zvládl i sám. Nejdražší položka bude převodový kolo...., ale jak říkám. Zatím se mi do toho moc nechce a počkám si raději na ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Menil to už  teda niekto? Celkom ma to zaujíma keďže beham hlavne po dialniciach... Hlavne tie otacky mi vadia asi najviac. Pri 140 to toci 4000 a to je strasne. Priznam sa ze tento rok sa stala trosku chyba pri prezuvani a omylom mi kolega nalozil gumy 195/60 nie 195/65..ukazuje to teraz o 10km/h viac ale myslím si ze na tie otacky to az taky vplym nema, neviem. Kazdopadne by som bol rad, ak to uz niekto menil hodit sem nejake statistiky, postrehy atd. ako sa to prejavuje. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...