Přejít na obsah

Tlakování v chladícím okruhu motoru


rudyz

Doporučené příspěvky

 

Mám vozidlo Fabia 1,2 htp 47kwh rok výroby 11/2005, najeto 213 000km na LPG najeto asi 160 000 km. 

Mám problém s chladícím systémem motoru . Dříve již tak 3 roky zpět  pouze v zimě ubývala chladící kapalina, bylo potřeba dolít za měsíc tak polovina nádržky možná i méně častěji. Opraváři  najít únik nedokázali.   V létě bez problémů. Letos problém s úbytkem i v létě . Později úbytek nádržky za dva dny to, ale odstraněno dotažením svorky na hadici.
 
V současnosti: při jízdě indikace nedostatku chladící kapaliny, při opatrném otvírání nádržky velký únik vzduchu a postupné vracení se chladící kapaliny z hadic zpět do nádržky až do správné hladiny.  Po tomto srovnání tlaku a vrácení kapaliny zpět do nádržky  vozidlo někdy netopí  asi tak 5 km a vozidlo se přepne na plyn až tak po 20km (asi se neohřeje "ohřívač" plynu na teplotu pro přepnutí) . Po té vozidlo topí a jezdí na plyn   kdy  asi  po přibližně 40km nahlásí zase nedostatek chladící směsi.
 
V oleji se netvoří bílá emulze, po nastartování a za jízdy nepozorován bílý kouř z výfuku a motor má normální chod. (občas se stane že na 3 sekundy netáhne,ale to je opravdu málokdy). Nyní jsem ještě zjistil, že pokud je málo chladící kapaliny v nádržce a tudíž je v chladícím systému velký tlak a otevřu zátku na dolití oleje do motoru , začne slyšet syčení, do nádržky s chlad. kapalinou se trochu začne vracet chladící směs a motor začne mít nepravidelný chod. Při zavíraní  víčka pro dolití oleje motor také občas úplně zhasl.
 
Opravář nyní navrhuje vyměnit vodní čerpadlo, . že by mohlo mít oběhané lopatky . ( protože se vozidlo chvílí netopí a tudíž asi není řádný oběh). To se mi moc nezdá. Spíš si myslím, že bude problém s těsněním pod hlavou popř, prasklá hlava. Je možné pokud by bylo prasklé těsnění popř. hlava  opravit pouze to, bez nutnosti GO ?
Díky za rady
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj.. jsem ukecanej :-) 

Otazek je víc, ale špatně jsem je rozepsal.

Otázka zda to opravdu bude hlava nebo těsnění a není to něco jiného. Nechtěl bych dělat drahou a velkou opravu a pak zjistit, že to bylo třeba opravdu jenom  vodní pumpa nebo  něco jiného.

Další je, že jsem četl že opravit motory 1,2 htp není jen tak, že jsou specifické a tudíž dobrou opravu hlavy a těsnění neudělá správně každý servis. 

 

A tak nevím zda můžu opravit svěřit nějakému servisu v okolí. Na stránce servisu dělající opravy tohoto motoru upozorňují, že jejich činnost je až z 50 % oprava motoru po předchozí generálce motoru. Nebo že po opravě hlavy a těsnění za chvíli dochází k spotřebě oleje a nečekaně brzy opět "podpálené" výfukové ventily.
Nebo je to jenom reklamní finta .

Zda někdo napíše  kdo má zkušenosti s výměnou těsnění a opravou hlavy.

 

Zase dlouhé :-) Omluva 

Dík
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

může to dělat i špatné víčko na expanzi. Těsnění hlavy můžeš poznat tak, že odpojíš tu tenkou hadici k expanzi a zaslepíš ji. Pak místo ní dáš jinou a pomoříš jí do flašky s vodou - pokud to při túrování bublá, je to hlava/těsnění.

 

HTP je spíše specifické na závady, než opravy. Ty podpálené ventily jsou u tohoto motoru velmi časté a jedná se o konstrukční vadu.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...