Lukáš Fiala Vloženo 10. Červen 2017 Sdílet Vloženo 10. Červen 2017 Ahoj, dolíval jsem na Felicii (1.3 BMM, 1995) vodu do chladiče a zapomněl potom přišroubovat víčko. Po návratu jsem si všimnul, že pod kapotou to bublá, ale nechal jsem to být. Před další jízdou jsem to zapomněl zkontrolovat, takže s neznámým stavem kapaliny jsem ujel dalších asi 5 km tam a 5 zpátky, přičemž při zajíždění domů auto pár minut postálo s motorem na volnoběh. Po dojetí (teploměr ukazoval okolo 100 °C, nebyl úplně nadoraz, ale otázka je, jak dobře to v takové situaci měří) jsem otevřel kapotu, v otevřené nádržce chladiče nebyla žádná voda a stoupala z ní pára, a z motoru byla cítit neurčitá spálenina. Vím, jsem blb, ale už je dokonáno. Je něco, co se mohlo poškodit a bude to nutné nechat zkontrolovat/opravit? Nebo můžu dolít chladicí kapalinu dolít, někdy brzy vyměnit olej a bude to v pořádku? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 10. Červen 2017 Sdílet Vloženo 10. Červen 2017 Dolej chladící kapalinu a pozoruj to. Při uvaření to poměrně často odnáší termostat, což není nic vážného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš Fiala Vloženo 11. Červen 2017 Autor Sdílet Vloženo 11. Červen 2017 OK, co konkrétně bych měl pozorovat? A jak poznám, že je termostat v háji - že to na přístrojové desce nebude ukazovat, i když se mi to bude vařit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Červen 2017 Sdílet Vloženo 11. Červen 2017 naopak, motor se bude špatně ohřívat a teplota bude mít tendenci padat. Už nebude po zahřítí +/- stálá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš Fiala Vloženo 11. Červen 2017 Autor Sdílet Vloženo 11. Červen 2017 Hmm, to upřímně nevím, jak poznat. Na přístrojovce to ukazuje jen od nějakých 70 °C a při plynulé jízdě za normálního počasí (když není vedro) to ukazuje pořád u spodních čárek. S těžkou nohou na plynu, při delší jízdě do kopce nebo při stání a popojíždění se to zahřeje. Mám podezření, že už nějakou dobu je v háji čidlo/spínač větráku, protože ten se neroztočí, ani když je indikovaná teplota okolo stovky. Do městských zácp s tím téměř nejezdím a v létě teplotu hlídám, takže jsem to neopravoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 11. Červen 2017 Sdílet Vloženo 11. Červen 2017 Teď si to nejsem schopen vybavit, jak přesně ten budík vypadá, ale cca v prostředku bude bezejmenná čárka a teplota by se měla držet mírně pod ní, pokud se ručička dostane nad ní, tak by se měl sepnou ventilátor. Pokud teplota při jízdě klesá k 70, tak se vadný termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sotek Vloženo 13. Červen 2017 Sdílet Vloženo 13. Červen 2017 Ano, prostřední čárka je 90°C a při překročení by se měl spustit ventilátor na chladiči. U své 1.3 MPI se mi toto stává poměrně často, i při stání před garáží než otevřu vrata a zajedu. Osobně bych dolil vodu a pozoroval zda se nemastí, případně zda do oleje nejde voda - hladina by přibývala. Pokud ručička je spíš dole, tak jak píše Wittmann, špatný termostat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš Fiala Vloženo 20. Červenec 2017 Autor Sdílet Vloženo 20. Červenec 2017 (editace) Ahoj, tak po nějakých krátkých jízdách to nevypadá, že by se chladicí kapalina mastila, takže tohle bude asi OK. Někde jsem četl diagnostický postup na ten termostat. Že se má motor nastartovat a rukou zkusit, jestli se hned začne ohřívat chladič. Tak jsem to nastartoval, po chvilce se snížily otáčky (netušíte, jestli to dělá podle teploty, nebo to jen odpočítává čas od nastartování?). Rukou jsem zkoušel místo, pod kterým je termostat (a vychází tam hadice do chladiče - při pohledu zepředu vpravo od motoru - viz fotka), to se postupně zahřívalo. Asi po čtyřech minutách po nastartování a žádném šlapání na plyn už se tam nedal udržet prst a začal se ohřívat chladič. Na palubní desce se ale ručička teploměru v tom okamžiku ještě nezvedla ze zarážky na minimu. Motor jsem vypnul a po pár vteřinách ještě rozsvítil palubní desku, ručička už byla "ve vzduchu", ale pod 70 °C. Takže co soudíte - je na výměnu termostat, nebo je špatné jen čidlo pro palubní desku + čidlo ventilátoru? Foto jsem našel tady: část vlevo se ohřívala rychleji, než část vpravo u hadic http://img.skoda-virt.cz/forum_upload/2007/12/29/7_539_72669__2007-12-29_16-12-23_85.jpg Editováno: 20. Červenec 2017, autor: Lukáš Fiala přidání fotky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 22. Červenec 2017 Sdílet Vloženo 22. Červenec 2017 vypadá to na termostat. Rozeber to a podívej se do vnitř. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lukáš Fiala Vloženo 2. Srpen 2017 Autor Sdílet Vloženo 2. Srpen 2017 Na to jsem moc levej. Ale nechal jsem to v servisu vyměnit, teď to krásně drží teplotu na 90 °C. Vyměnit jsem nechal i čidlo větráku. Prý je sice normální, když to na felicii spíná až blízko 110 °C, ale tohle nové by prý mělo sepnout okolo 98 °C (ještě jsem nezkoušel). Takže díky, Wittmanne, za správnou diagnózu a trpělivost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.Pavka Vloženo 22. leden 2019 Sdílet Vloženo 22. leden 2019 Je nějaká tolerance úbytku chladící kapaliny v okruhu? Myslím tak jestli se po nějakým nájezdu ztratí pár milimetrů v nádobce? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.