Přejít na obsah

přečipování 1.4 mpi


luckyluck

Doporučené příspěvky

Zkus něco vyhledat tady na tom fóru o nich. Ale ze 118nm na 132nm je hodně moc pěkný! K tomu pak přidáš sport.filtr a máš rovnejch 50kw :D mě ten lenochod občas štve, protože většinou by se ta síla prostě hodila... Když si to tak pročítám ty jejich stránky tak přemýšlím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já teda nevim,odevšad slyšim,že Cimbu je nalejvač atd. ale nevim jestli jinde kde by delali MPIčko by to bylo jinak...našel sem tuhle stránku http://chiptuner.cz/ dělali tam auta pár lidem z octavia clubu, ale zase jinde sem cetl nejaky afery s touhle firmou,nejspis nejaky nalejvaci?? 3000 je pekna cena ale zase nevim no,nestoji to za zkurveni motoru...diesela bych tam teda na 100% nedal ale tak MPIčko?? slibují po čipu hodnoty jako vesměs jinde:49KW a 132Nm a ten kroutaky si myslim uz docela jde ne?? navíc píšou pojištění odpovědnosti a záloha původních map...nemá někdo s touhle firmou nějakou zkušenost??? možná kdyby do toho šel ještě někdo tak o tom začnu vážně uvažovat...nebo se na to rovnou vys*at a prostě se smířit s tím že to je prostě lenochod a zůstane lenochodem???

fabiu som zobral z dôvodu dobrej kúpy, mala nabehané 36000km za 2700eur, takže som vedel, že s tými km by som ju okamžite vedel strelit drahšie, čo som bol aj rozhodnutý, keby ten čip nezabral

do cimbu som šiel hlavne preto, lebo niekde na fore som čítal, že človek na čipnutej felde od cimbu nabehal cez 100000 km bez techn. problemov, čo samozrejme neni seriozny ukazovateľ, ake nejak ma to ukecalo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem shodou okolností byl nedávno brzdit svoji 1,4 MPi 44 kW, která je upravená docela dost, ale 132 Nm považuji za nedosažitelný parametr pouhým chipem:

http://leteckaposta.cz/751080559

Takhle úprava zahrnuje vačkový hřídel, hlavu, sací potrubí z 50 kW motoru, výfukový svod a k tomu odpovídající data.

Stejně je maximum 124 Nm.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já o nich našel jen to,že ukradli nick chiptunerovi(nyní motorpower) jinak nic....ale na octavia clubu pise jeden clovek co od nich ma cip na TDIčku,že dobrý,je dokonce vyfocenej v referencich na jejich strankach...132 Nm je peknych to jo,ale jde taky o to jakej to bude mít pruběh...

Tonda-B: A kolik si naměřil na tý svojí??nemůžu to otevřít..... :feve:

Editováno: , autor: Jiri92
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já začínám přemýšlet o TDI. Mám MPI rád, ale kolikrát mi to nestačí. Ať už kvůli spotřebě tak kvůli síle. Naloženou MPI poměrně citelně poznám, zatímco TDI ne.

A Tondo vidím dobře 92koní? :) Ale spíš by to chtělo výraznější krouťák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už o TDI přemýšlým dlouho ale pořád nevím,MPI je co se týče náhradních dílů ideální pro mě,ale prostě mě nestačí,TDI je o něčem jiným-i prostor k ladění a spotřeba,ale mam strach ze servisu a z toho že koupim nakej blbej kus a budu si nadávat :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A Tondo vidím dobře 92koní? :) Ale spíš by to chtělo výraznější krouťák.

Jenže těch 60 koní se kterými jsem to koupil bylo opravdu málo.

No a po víc než 100 tis.km mě napadlo to nechat přeměřit.

Ten krouťák u takhle upraveného motoru je důvod, proč nevěřím těm 132 Nm, které by měly být dosažitelné pouhým chipem.

Jo, ještě mi k tomu dali graf

http://leteckaposta.cz/885084766

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem na to ovšem šel opačně - data bylo až to poslední.

Napřed jsem jen místo 44 kW namontoval 50 kW sací potrubí - to bylo příjemné a tak od 4000 to bylo znát.

Místo aby motor tak na 4500 skončil, točil se ochotně dál.

Ale já jsem si vlastně s tím dalším nezačal - to Fábie:

Začalo to těsněním pod hlavou.

Když jsem sundal hlavu, zjistil jsem, že už z fabriky jsou utopené prostřední dvě vložky - jedna byla dokonce křivá.

Když už byla dole hlava, tak jsem ji odpéroval a předělal kanály a sedla (ty se daly zvětšit skoro o 1,5 mm).

Sehnal lepší vačku a výfukový svod a zas to složil.

Jenže začal problém:

Když jsem ve 203 km/h sundal nohu z plynu a zase ho prošlápl, rozsvítila se přístrojová deska a v paměti byla chyba.

Tak bylo třeba předělat i data, protože tolik vzduchu ten model sacího potrubí, který byl v datech, nečekal.

Při té příležitosti jsem se zbavil zavírání plynu při brždění levou nohou.

Musím říct, že kdyby někdo chtěl na motoru v původním stavu předělat data, tak bych mu poradil, ať si nechá jen zdvojnásobit úhlovou rychlost otvírání škrtící klapky.

Sice to víc nepojede, ale reakce na přidání plynu jsou pak skvělé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl bych dotaz na zkušenější :) přemýšlel jsem o chipu na mojí Fábku a chci se zeptat-má to vůbec smysl??

Představ si chip jako změnu předstihu a otryskování.

Kolik si myslíš, že může přidat výkonu, když pootočíš rozdělovačem a vyměníš trysku v karburátoru u motoru, který ŘJ nemá?

Nic moc, viď?

U tvého motoru má smysl chip z jiného důvodu a tím je strašně malá úhlová rychlost otvírání škrtící klapky.

Takže ty prošlápneš plyn a motor se napřed zamyslí (zřejmě jestli je tvůj požadavek na zvýšení výkonu oprávněný) a pak teprve vyhoví.

Když se tvořila moje data, tak po zvýšení úhlové rychlosti o 30% to bylo znát, ale teprve po dalším zvýšení ještě o 50% (celkem skoro dvojnásobek původní úhlové rychlosti) to bylo ono.

Tak se zkus s úpravcem domluvit, co v těch datech má.

Pokud nebude chtít říct - což je velmi pravděpodobné - zeptej se jen, jestli je v datech větší úhlová rychlost otvírání škrtící klapky a zhruba o kolik.

I kdyby ostatní změny dat za nic nestály, tak tahle určitě stojí za to.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten krouťák u takhle upraveného motoru je důvod, proč nevěřím těm 132 Nm, které by měly být dosažitelné pouhým chipem.

Jo, ještě mi k tomu dali graf

http://leteckaposta.cz/885084766

Moc hezkej průběh, jestli vzpomínám tak seriovka, čili ta moje má nejvyšší moment okolo 2500 a klesá, tohle musí být moc o moc lepší jízda. Ale pořád přemýšlím jestli cpát do MPI peníze do úpravy motoru.

Jak to má vůbec TDI třeba co se týče kvality? Mývá nějáký běžný problémy nebo tak? Co jsem slyšel tak MPI je fakt dobrej motor co se týče životnosti, ale na úkor výkonu no.. Říkal jsem si + a - MPI (všeobecně benzín) a TDI (vlastně nafta).

TDI má výhody oproti benzinu - nižší spotřeba, vyšší výkon a lepší tah, víc možností úpravy motoru, víc vydrží a co jsem si všiml tak se prodávají s dobrou výbavou a ještě by se něco našlo, jo levnější palivo.

Benzín výhody oproti TDI - benzín táhne dá se říct v celém spektru otáček jenže až od těch vyšších, jsou levnější auta, jsou levnější náhradní díly.

Diesel x Benzin - 5 : 3

Určitě jsem něco zapomněl tak kdyžtak doplňte nebo opravte.

Bylo by super hodit do MPI turbo aspoň..jenže překopávat kvůli tomu celej motor a nemít z toho stejně pořádnej výkon nevim no..uvažuju nad TDI. Teď je mi 19, tak uvažuju o něčem a jediný co vím, že to bude něco od Škodovky.. :)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jasne TDI je uplne super ale do ty doby,nez se zacne neco srát to sou pak docela dardy proti MPI a navíc za ty peníze co bych dal teď dohromady by to nebylo asi nic moc vetsinou stary stocenky nebo nájezd pres 300 000 a to nevim jestli je dobry takovej motor ladit kdyz uz ma takovej najezd....takže si asi necham MPI,pro me je to idealni na naklady(ok spotreba by mohla bejt nizsi..),smířim se s tím,že to nejede navic mam pred sebou jeste 2 roky studia takže žádnej leasing či co nepřipadá v úvahu a budu tohle řešit až budu někde dělat...holt si vždycky utřu slinu když mě někdo bude předjíždět s dýmem v zádech :D zase to musim brát rozumně a to tak,že někdo nemá třeba žádný auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je fakt, můžu bejt rád za MPI :) ono je MPI asi pro studenty jak dělaný, díly levný, spotřeba se dá přežít a výkon tak aby jsme se naučili pořádně jezdit :D . Já v září maturuju, takže si pak doufám najdu práci a potom se po nějáký době můžu alespoň dívat na TDI, teď budu taky jen závidět a jen koukat jak mizí :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI má výhody oproti benzinu - nižší spotřeba, vyšší výkon a lepší tah, víc možností úpravy motoru, víc vydrží a co jsem si všiml tak se prodávají s dobrou výbavou a ještě by se něco našlo, jo levnější palivo.

Bylo by super hodit do MPI turbo aspoň..jenže překopávat kvůli tomu celej motor a nemít z toho stejně pořádnej výkon nevim no..uvažuju nad TDI. Teď je mi 19, tak uvažuju o něčem a jediný co vím, že to bude něco od Škodovky.. :)

Pokud myslíš nižší spotřebu paliva, tak určitě.

Pokud myslíš nižší spotřebu peněz, nebyl bych si tak jistý - pokud budeš měnit rozvodový řemen a k tomu napínací kladku, vodící kladky a vodní pumpu, bude tě to v servisu stát klidně 12k.

Je to 19-ti stovka, tak proč by neměla mít vyšší výkon?

Fabie existuje i 2,0 a ta má taky jiný výkon než 1,4.

S tím a s přeplňováním je spojený i jiný krouťák.

Možností úpravy motoru máš stejně, nebo jen o jiné turbodmychadlo a mezichladič víc.

Jiná věc, že hodně dlouho nemusíš zasahovat do mechaniky motoru, na výraznou úpravu stačí zásah do dat.

Víc vydrží? Možná, má litinový blok.

Levnější palivo? Jak kdy - někdy je to stejné, někdy o pár desetníků levnější, někdy o korunu padesát...

Do MPI turbo? Jak by sis představoval regulaci plnícího tlaku? S tou si sériová řídící jednotka určitě neporadí.

A proč? Vždyť dostat se ze 60k úplně jinam jde i bez přeplňování a levněji.

Výkon sice nemám nijak oslnivý, ale Fábie má výbornou aerodynamiku a je to docela zábavné, když ve 180 dojedeš ty různé Audi a Passaty a oni pořád nevěří tomu, že by měli uhnout...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba se nezvýší pokud budeš jezdit úsporně jako jsi se snažil do teď, jestli to vylepší náběh otáček ;-)

Sací potrubí je znát jen ve vysokých otáčkách, to jsem se tu dočetl :) . Mám osobní zkušenost, že spíš sport.filtr ti pomůže v nízkých otáčkách a i vy vysokých otáčkách se mi zdálo, že to bylo o něco lepší. Nezastavilo se to, ale snažilo ještě pokračovat. Jenže se mi ji nechtělo dál trápit.

Tonda-B:

Takže levnější na provoz, ale dražší při opravách je TDI, takže záleží jak se o to bude člověk starat.

Co 1,4 TDI je to sice 3-válec, ale jak je na tom třeba?

No je pravda, cena paliva je dneska skoro stejná.

Nevím, jen by se mi líbilo mít v autě turbo :D líbí se mi třeba ten zvuk jak to syčí, ale to nemůžu brát jako důvod proč ho rvát do motoru.

Líbilo by se mi to mít jako ty, alespoň bych už nemohl říct, že mám málo výkonu a, že to nejede.

A pak otázka tedy. To ta škrtící klapka má vliv na výkon nebo točivej moment nebo jen odstraní prodlevu u plynu? Ale myslím si, že jen ta klapka stačit zřejmě nebude..ale zeptám se zkušeného :)

Editováno: , autor: Jehla23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda: Ok,takže když vyměním sací potrubí za to z 50KW verze,nechám k tomu přizpůsobit mapy na více vzduchu a necham upravit tu uhlovou rychlost otvirani klapky tak by to melo trochu poznat.A co na to spotřeba??

Pokud vyměníš sací potrubí, nemusíš vůbec sahat do dat.

Lambda regulace si s tím poradí bez problémů.

Pokud ti vadí, že motor nejde rozumně za plynem, je už potřeba zasáhnout do dat.

Co se týče spotřeby - já ji mám +- pořád stejnou.

Ať už měl motor 60 k nebo tak jak je teď.

Když ti chybí výkon, tak na tom pořád stojíš a pořád to tam teče.

Když ti přibyde výkon, tak jedeš míň často na plný plyn.

Jasně že v zimě je spotřeba vyšší než v létě, ale tak to bylo taky vždycky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B:

Co 1,4 TDI je to sice 3-válec, ale jak je na tom třeba?

A pak otázka tedy. To ta škrtící klapka má vliv na výkon nebo točivej moment nebo jen odstraní prodlevu u plynu? Ale myslím si, že jen ta klapka stačit zřejmě nebude..ale zeptám se zkušeného :)

Jestli ses někdy svezl s Wartburgem a HTP, tak 1,4 TDI je na tom v akustickém projevu podobně.

Podle mých uší je nejhorší zvuk 1,4 TDI.

Mě by fakt nebavilo to poslouchat.

U změny úhlové rychlosti otvírání škrtící klapky jde jen o rychlost reakce na přidání plynu.

Ale pocit máš jako by ti přibyl výkon.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám teď na MPI starý rozvody, ještě jsem neměnil olej a prdlej vejfuk na středním dílu..zvuk šílenej a když vylezu z auta tak neslyším vlastního slova a zmizí to až to dám do kupy. Takže pokud u 1,4 TDI je to pořád, tak nic.

Tak alespoň ten pocit :) ale reakci na plyn mohli ve škodovce už tenkrát vylepšit. Nechápu proč to vždycky takhle ožulili..to aby to asi lidi mohli upravovat nebo nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...