Fjody Vloženo 4. leden 2018 Sdílet Vloženo 4. leden 2018 Zdravím páni, Octavia 1,6 AEE, 55 kw, rok výroby 1997, benzín. Veľká spotreba oleja - okolo 1,2 litra na 1000 km (95 % času jazda po diaľnici, pri 130 km). Problém sa mi vyskytol náhle, predtým som si ho nevšimol - pri 2500 ot/min začne triasť palubovkou (vibrácie) a ozýva sa zvláštny hluk, ako keď štartuje motorové lietadlo. Mám pocit, že to vychádza niekde od palubovky, skôr zo strany spolujazdca a že mi ide odpadnúť všetko, čo je pod kapotou. Zaujímavé fakty: - robí to presne pri 2500 ot/min. (začne možno pri 2450, skončí pri 2550), - robí to iba pri zaradenej rýchlosti a jazde po ceste (po naštartovaní pred domom, teda na neutrále to nerobí), - robí to iba pri studenom motore (ako sa motor zahrieva, vibrácie a hluk sa pomaly strácajú, až sa dokážem cez 2500 dostať "hladko"), - včera som si ešte všimol krátke zapískanie po naštartovaní - 2x štart = 2x zapískanie - ako keď sa prešmykne nejaký remeň. Dnes to ale nepískalo. Čítal som rôzne názory na podobné problémy - od uvoľneného tepelného štítu nad výfukom, cez uvoľnený alternátor, cez rozsypaný katalyzátor a pod. Viem, že takto sa to odhaduje ťažko - len by ma zaujímali vaše tipy, čo to môže byť, aby ma auto nenechalo na diaľnici - tým, že je to len za studena, by som nejaké uvoľnené skrutky, odhnité časti a pod. vynechal - a osobne by som to tipoval možno na motor, alebo výfuk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noxik600 Vloženo 4. leden 2018 Sdílet Vloženo 4. leden 2018 První věc je diagnostika. Říká něco VAG? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fjody Vloženo 5. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2018 VAG neukázal žiadne chyby. Mechanik sa v tom dnes previezol. Cítil najmä to, ako pri 2500 ot/min vibruje obidvoma sedačkami - jazdca aj spolujazdca - v strede. Pozrel to na rampe - podľa neho ide o zlý stredový a koncový diel výfuku a vyťahané závesy, ktoré výfuk spúšťajú až na nejakú železnú časť. Diely boli menené pred cca 7 rokmi, teraz sú tam nejaké poľské. Dohodli sme sa na ich výmene. To, že je výfuk zlý, to viem už dlhšie, ale nejde mi do hlavy, prečo to robí len za jazdy na rýchlosti, nie pri vytáčaní na 2500 ot/min na mieste, na neutrále. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
nemesis2180 Vloženo 22. Květen 2019 Sdílet Vloženo 22. Květen 2019 Ahoj Fjody, buď v pohodě, mám to takhle už pár let. Ty vibrace způsobují prosté rezonace. Motor vydává při těchto otáčkách takové vibrace, které rozkmitají ten díl, který popisuješ a pak to takhle vibruje a mlátí :) Já to mám i horší, neboť mě někdo nedávno vykuchal katalyzator a ty rezonace mě jdou jak z blbých závěsů, tak i z toho pouzdra katu. Hrůza. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sachs Vloženo 1. Srpen 2019 Sdílet Vloženo 1. Srpen 2019 Máš špatně usazený výfuk komplet. Musí být odpředu dozadu zcela volný, musi se snadno houpat na silenblocích, nesmí tam být žádné natočení vůči vodorovné ose. Pokud je špatně usazený, přenášejí se ti vibrace do kastle. Je třeba si s tim pohrát, je to věda. Mám s tim osobní zkušenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.