Jump to content

Vibrácie pri vyššej rýchlosti


TomasHR

Recommended Posts

McMatej dávaj sebe negatívne hodnotenia. 

Nejedno auto bolo u nás v servise, že pri vyšších rýchlostiach na diaľnici vibrovalo a bolo nekľudné. 

Tlmiče boli kaput! 

Nepíšem to preto, že je to iba teória, ale reálny fakt! 

Edited by r_e_n_e
  • Negativní 1
Link to comment
Share on other sites

Na motorce poznám nedostatek oleje v tlumičích právě tím, že mi vibrují řídítka. Toto se děje, protože při jízdě rychlostí nad 100 km/h už přední kolo bez funkčních tlumičů neudrží dobře přilnavost, což způsobuje, že kolo začne driblovat. To se projevuje pocitem brnění nebo mírné vibrace v rukou. Podle mého názoru tedy prázdné tlumiče při dálniční jízdě mohou způsobit lehký třes karoserie.

Tlumič má sice za úkol řešit následky, ale ve skutečnosti je jeho hlavní funkcí zajišťování přilnavosti pneumatiky k vozovce. Prázdný tlumič tuto funkci pravděpodobně nesplní, což znamená, že kolo může snadno a nepatrně poskakovat po vozovce, což vede k rázům přenášeným do volantu.

 

Nicméně, pokud někdo jezdí po dálnici D1 v úseku mezi 100 a 180 km měl by vědět, že tam je povrch silnice značně zvlněný, což způsobuje vibrace. Tyto vibrace nejsou příliš cítit do rychlosti 110 km/h a začínají být opět méně nepříjemné při rychlosti 160 km/h. Chci tím říci, že není nutné rozebírat půlku auta jen kvůli tomu.

 

Zvlněný povrch se stává běžným i na silnicích prvních tříd, kde to není výsledkem nekvalitní práce, ale způsobeno přetíženými kamiony. Například silnice E50 směrem na Trenčín má v některých úsecích povrch srovnatelně špatný jako na D1. Člověk pak zkoumá, co je špatného na jeho autě, ale problém tkví ve zničeném povrchu vozovky, který nemusí být na první pohled patrný.

 

Nakonec, Superb je stále součástí koncernu, byť je vybavený mnoha vymoženostmi. Přesto se zde objevují úspory, například v oblasti odhlučnění, aby příliš nekonkuroval vozům VW. Samotná náprava je poměrně jednoduchá a není na žádné extra svezení natož nějakou solidní přilnavost. Řekněme si to otevřeně: jeho podvozek zkrátka stojí za vyliž polevu a to i když je nový, natož pak v případě ojetého vozu.

Nikdo, kdo dává přednost kvalitním podvozkům, si pravděpodobně nevybere Škodovku. Proto bych se o nějaké mírné vibrace příliš nestaral.

 

Pokud někdo hledá kvalitní jízdní vlastnosti od skupiny VW, měl by se spíše orientovat na vyšší modely, jako je Passat v nadstandartním provední, nebo v případě nových vozidel na VW Arteon. Arteon se může pyšnit stále vyspělejší technologií náprav, což z něj činí vhodnou volbu pro ty, kteří kladou důraz na pohodlí a jízdní dynamiku.

Edited by informator
  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Zdarec,

 

takže tlumiče vymenené komplet aj s horným uložením origo Škodovácke a výsledok…..žiaden.

 

Takže vymenené bolo:

- obe poloosy

- nové kola Proton 18”

- nové pneu už 3 sada

- všetké ložiská komplet s nábojom

- predné a zadné tlmiče s horným uložením a dorazmi

 

Geometria TIP TOP znovu.

 

Takže menim funkčné diely za funkčné. V servise nevedia čo dalej…

 

Ďalší postreh keď idem po parkovisku napr. keď hladam miesto 10km/h tak citim ako keby “hadzalo-trepalo” jemne s autom do strany. Tazko identifikovat odkial to ide. Podvozok pevny. Po výmene tlmičov mam pocit ze to je citit este viac. 
 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Takze výsledok môjho bádania. 

Vymenene disky, nové pneu, vyvážené na Hunterovi. 

Nové poloosi obe. 

Kotúče rovne, ľavý zadný náboj hádže 0,01. 

Vymenene silentbloky ramena 4ks.

Nové predné a zadné tlmiče tyčky pružiny. 

Nevyriesene. 

Bolo to v 4 servisoch. 

Vraj keď to začne auto robit je nemožné to poriesit. 

Prevodovka to nerobí. 

Vstreky ok. 

 

Link to comment
Share on other sites

V 6. 8. 2023 na 15:08, marfan napsal:

Pozri silentblok napravnice. Ja som mal síce na O3 problem s vibraciami ako popisuješ a vyriešila to výmena toho silentbloku. Predtým som vymenil skoro celu pradnu a zadnú napravu a nič nepomohlo. 

Bolo na ňom niečo vidno? 

Koľko si mal km? 

Mne skôr to ide ako od naboja, nie typické vibrácie ale ako keby poskakovanie kolies. 

Nejde to do volantu. 

Link to comment
Share on other sites

Popraskaný bol.......menený po 250tkm. Mne to robilo ako pravidelne opakujúce sa vibrácie do sedačky, Po výmene som to necítil vôbec. Teraz mám 315tkm už a stále všetko ok.

 

Na Leone je tiež popraskaný ale vibrácie žiadne, aktuálne má 290tkm už nabehané, rozdiel je ten, že to má adaptívny podvozok a na Octavie mám tvrdé tlmiče Bilstein B8. Ale podľa skúsenosti vibrácie nemajú nič spoločné s tlmičmi. 

 

Náboje som mal menené postupne všetky a nepomohlo, vymenené boli najskôr original tlmiče nepomohlo, vymenil som niektoré silenbloky na zadnej náprave tak isto nepomohlo, až som dostal typ na ten silentblok napravnice a pomohlo. Nerozumiem ale prečo to až tak ovplyvnilo tie vibrácie. Skúšal som aj nové disky, nové pneu, iné disky z iného auta kde to netriaslo a nič. 

 

Inak dokonca na Leone som mal tri disky ohnuté a to dosť a nebolo to skoro cítiť. Po vyrovnaní to ide ako v perínke. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zdravím. Mám stejný problém. Je to jako poskakování kol, ale silnice je přitom úplně rovná. Našlo se řešení? Chápu dobře, že ten silentblok byl vadný na přední nápravě? Díky moc.

Edited by gooliner
Link to comment
Share on other sites

V 23. 12. 2024 na 23:11, marfan napsal:

Popraskaný bol.......menený po 250tkm. Mne to robilo ako pravidelne opakujúce sa vibrácie do sedačky, Po výmene som to necítil vôbec. Teraz mám 315tkm už a stále všetko ok.

 

Na Leone je tiež popraskaný ale vibrácie žiadne, aktuálne má 290tkm už nabehané, rozdiel je ten, že to má adaptívny podvozok a na Octavie mám tvrdé tlmiče Bilstein B8. Ale podľa skúsenosti vibrácie nemajú nič spoločné s tlmičmi. 

 

Náboje som mal menené postupne všetky a nepomohlo, vymenené boli najskôr original tlmiče nepomohlo, vymenil som niektoré silenbloky na zadnej náprave tak isto nepomohlo, až som dostal typ na ten silentblok napravnice a pomohlo. Nerozumiem ale prečo to až tak ovplyvnilo tie vibrácie. Skúšal som aj nové disky, nové pneu, iné disky z iného auta kde to netriaslo a nič. 

 

Inak dokonca na Leone som mal tri disky ohnuté a to dosť a nebolo to skoro cítiť. Po vyrovnaní to ide ako v perínke. 

Ale typické vibrácie? 

Mne ako keby poskakovali kolesa. 

Také hádzanie nie typické vibrácie. 

A ide to len do sedadla nie do volantu, mechanik vraví ze to ide odzadu. 

Link to comment
Share on other sites

Mne to robilo pravidelne sa opakujúce sa vibrácie do sedadla, tiež som mal pocit, že to ide zo zadnej nápravy. Tiež to bolo akoby poskakovanie akoby také strrpanie podvozku alebo niečo také. Po výmene toho silentbloku to prestalo. A to aj keď mám tvrdy podvozok to tam neni.

Link to comment
Share on other sites

před 56 minutami, marfan napsal:

Mne to robilo pravidelne sa opakujúce sa vibrácie do sedadla, tiež som mal pocit, že to ide zo zadnej nápravy. Tiež to bolo akoby poskakovanie akoby také strrpanie podvozku alebo niečo také. Po výmene toho silentbloku to prestalo. A to aj keď mám tvrdy podvozok to tam neni.

Ano, přesně toto mi dělá úplně stejně. Ale prosím, který silentblok jste měnil? Stále mi to není jasné. Opravdu tu dvojici silentbloků uprostřed nápravnice, ke kterým je připojeno uložení motoru?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...