bereda2020 Vloženo 24. leden 2018 Sdílet Vloženo 24. leden 2018 Zdravím, podařilo se nám s autem tak nešikovně vzít kámem, že praskla nápravnice v okolí silentbloku motoru. Ostatní díly vypadají v pořádku. Napravnici mam hliníkovou, konzoly ramen jsou od ní oddělené. Chtěl bych ji vyměnit, bez zbytečné demontáže dalších věcí. Dle DP by do nápravnice ze shora nemělo být nic přišroubovaní, takže teoreticky by měla jít demontovat po zvednutí a povolení asi 12 šroubů. Pujde to i takhle jednoduše prakticky? Když bych to udělal opatrně, tak bych neměl ani rozhodit řízení. GEO samozřejmě bude, minulý týden jsem měnil ložiska a tlumiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. leden 2018 Sdílet Vloženo 24. leden 2018 Jako fakt uvažuješ o výměně nápravnice bez geometrie ? Tak pokud nemáš rád svoje gumy tak v tom samozřejmě problém nevidím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kick077 Vloženo 24. leden 2018 Sdílet Vloženo 24. leden 2018 @15degren: V poslední větě píše: "GEO samozřejmě bude" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bereda2020 Vloženo 25. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2018 Uvažuju nad tím jestli to takhle vyměnit pujde. Jak moc ty šrouby zarezají do kastle, řízení, stablíku? Stává se, že se ukroutí? Vyplatí se pak při montáži je potřít vazelínou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. leden 2018 Sdílet Vloženo 25. leden 2018 Je to prasárna a nikomu to nedoporučuji, ale s tou geometrií to není nijak kritické - pokud auto není hnuté a při dodržení postupu se to ani nemůže moc rozhodit. Kdysi na Fabii jsem nápravnici měnil bez geometrie a po 20 tis. km byly gumy OK. Šrouby, které se nemají v provozu povolit, by se vazelínou mazat nesmí. Naopak je nutné použít ty v DP uvedené středící čepy. Zde je výcuc z mého staršího příspěvku, který se týkal sice Fabie, ale tady je to obdobné:: Šrouby nápravcice mají průměr 12mm zatímco díra je 17mm - šroub by v ideálním případě měl být uprostřed. Použil jsem na to to co je na fotce. Těmito "šrouby" postupně nahradím původní šrouby nápravnice a povolováním matek nápravu spustím dolu. Utahováním ji pak vytáhnu nahoru a ty válečky mi zajistí její správné usazení. Pak postupně (vždy kus za kus) vrátím šrouby původní. Použil jsem na to běžnou metrovou závitovou tyč, tu jsem nařezal na čtyři díly a dole pro jednodušší manipulaci navařil matku - lze použít kontramatku. Stědicí váleček jsem udělal ze spojek na měděné trubky z Hornbachu (redukce ze 14 na 15 mm + spojka 17 mm - měřeny vnější průměry - což přesně vychází 12/17mm). A teď to nejdůležitější. Závitová tyč má standardní stoupání závitu, ale závit v nápravě je jemnější. Takže konec přípravku (na fotce je to vidět) jsem přeříznul očkem M12x1,5. Je to sice neuvěřitelná prasárna, nicméně i když je závit notně vyřídlý (není to ale tak hrozné, jak by se z fotky mohlo zdát), v karoserii to díky své délce nápravu udrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bereda2020 Vloženo 25. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 25. leden 2018 (editace) Je prasárna vyměnit jen nápravnici bez demontáže ramen? Já mám v nápravnici 2 díry 12mm a druhé dvě 17mm. Takže pokud nepovolím konzole, tak by nápravnice neměla jít dát ani jinak, k tomu jsem sehnal válečky 12/17mm, ale již bez očka M12x1,5 nedokáži sehnat ani závitovku M12x1,5. Mají ty středicí čepy ještě nějaký jiný význam? Že bych nápravnici přidělal rovnou na doraz původníma šroubama. Editováno: 25. leden 2018, autor: rubaspavel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. leden 2018 Sdílet Vloženo 25. leden 2018 ty středící čepy mají jen "středící" význam :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bereda2020 Vloženo 31. leden 2018 Autor Sdílet Vloženo 31. leden 2018 Takze mam vymeneno. Byla to rutinni prace. Povolit 8 sroubu pro stabilizator a rizeni by snad zvladno i dite, az mi to zarazilo jak to slo zlehka. A 4 srouby co drzi napravnici sli taky celkem snadno, nebyli vyrezle. Napravnice sla dolu taky zlehka, u montaze nove jsem se trochu zapotil u lisovani silentbloku motoru ve sveraku. Nepotreboval jsem ani stredici cepy, napravnice jinak dat nesla. Geometrie ani nebyla nutna, vsechny parametry byli v toleranci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal Szotkowski Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 Zdravím vás, Chlapi dělám GO zadní nápravy komplet. Vše sundané i zadní napravnice a tady je problém - musel jsem jí sundat bez zajištění Středicích čepu -T10096 šrouby úplně chycené bordelem uvnitř kde šroub prochází do karoserie - nešlo ani po vyčištění vrazit čep takže šla zadní napravnice dolů bez osazení Středicích čepu a vyčištěna. Otázka zní - Jak na zpět uložit zadní napravnici na zpět?? Máte někdo radu? Všem díky. Škoda Octavia II 1,9 77kw BJB 500000km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Březen 2019 Sdílet Vloženo 30. Březen 2019 sice je ten bazmek primárně pro vyvěšení nápravnice, ale to usazení se tím dá udělt také: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.