Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, chystam se měnit brzdové kotouce a desky na předek u RS TSI (340mm)

otazka je jaké zvolit kotouce a destičky jako náhradu za original. Byli mi doporučené Zimmerman ale našel sem na ne par negativních recenzi, naopak ATE powerdisc si lidé pochvalují, ale nenasel sem je v provedení 340mm. Takže se obracím na vás, co dat. Nebráním se jakékoliv značce, nejlépe bych si chtěl polepšit oproti originalum, se kterými sem byl ovšem spokojen... Big brake kit je momentálně mimo cenovou hladinu.

nevim jak je s trmenem jestli je možné osadit i větší kotouč než 340mm.. nebráním se jakkekoliv alternative, zkušenosti.. díky Petr

Rozhodně bych nešel ani do Zimmermanu ani do ATE.. Originál je v porovnání s nima lepší. :) Kotouče bych nechal originál a desky třeba ferodo ds2500.

  • Autor
před 1 hodinou, Ulipek napsal:

Rozhodně bych nešel ani do Zimmermanu ani do ATE.. Originál je v porovnání s nima lepší. :) Kotouče bych nechal originál a desky třeba ferodo ds2500.

Dobre když je to tak, nechám si poradit.  a co clubsporty; jsou o tolik lepší?

Já s tím zkušenost nemám.. Ale už jsem slyšel od pár lidí že je to jiná liga.. :) 

  • Autor
Před hodinou, Ulipek napsal:

Já s tím zkušenost nemám.. Ale už jsem slyšel od pár lidí že je to jiná liga.. :) 

Tak půjdu do nich teda, lepší brzdy už stoji balik a ve finale ten rozdíl oproti orig. Není tak strašný.. a jestliže se jedna o jinou ligu, tak to prubnu.. díky za radu

  • 3 roky později...

Ma niekto skusenost s kotucmi Rottinger ? A ake dosky k tomu dat ? Rozmyslal som nad ATE ceramic.

 

Mam zvlnene ATE kotuce tak ma caka vymena. Len vzhladom na to ze rad jazdim autom svizne tak nechcem znova za 20tkm menit zvlnene kotuce.

Já ještě brzdy na RS neměnil, ale jak je to těma clubsportama? Zkušenosti, čísla dílů, cena, jedná se jen o výměnu kotoučů příp. desek?

@marfan A co originály, ty nevyhovují? Série na TSI (přední) mi přijde velmi dobrá...

@virtual so seriou to funguje idealne,netreba vymyslat 😀 menil som komplet tovarenske TRW (kotuce,dosky predok,zadok) s momentalnym najazdom 28k na nich a max spokojnost.Dolezite prvych 1000km ich zabehnut,netlacit na pilu

  

maxalera.PNG

Upraveno od ritch

@ritch Dík za info, se sérií taky nemám problém, přechod z obyčejného na RS podvozek byl příjemný (auto líp sedí i brzdí), proto jsem se ptal, jestli marfanovi nevyhovuje. Popravdě při daily provozu brzdy moc nezatěžuju, naopak zadní kotouče nemám tak hladké a lesklé jako ty (se známkami reznutí), i když pravidelně používám radarový tempomat, který má prý používat víc zadní kotouče.

před 5 hodinami, virtual napsal:

Já ještě brzdy na RS neměnil, ale jak je to těma clubsportama? Zkušenosti, čísla dílů, cena, jedná se jen o výměnu kotoučů příp. desek?

@marfan A co originály, ty nevyhovují? Série na TSI (přední) mi přijde velmi dobrá...

Vyhovujú ale po 100tkm sa skrútili aj tak. Tak uvidím čo spravia tie Rotinger. Cenu som dostal na komplet celkom fajn tak uvidím či sa to oplatilo meniť. 

 

Pôvodne som chcel kotúče z GTI Clubsport a dosky Ferodo DS2500 ale cena tých kotúčov je dosť vysoká. 

 

Mám síce menší výkon ako niektorý na benzínových RS ale mám ťažšie auto, takže ak si to valím po dialnici alebo využívam auto čo to dá tak by som rád aby to brzdilo veľmi dobre. 

@marfan Tomu rozumím, kola, podvozek a brzdy taky považuju za důležitější než třeba výkon motoru...

Podle obrázku ve vlákně už máš ty větší brzdy vepředu, ne? Nevím, o kolik můžou být lepší případně zadní brzdy z RS245.

Rotinger jsi bral jaký typ?

Mám ešte modelový rok s veľkými brzdami, vzadu som chcel dať veľké ale vykašľal som sa na to, to až keby mám benzínovú RS. 

 

Vybral som T5 verziu uvidím po čase či to bola dobrá voľba. 

Clubsport jsou fajn, ale zeby to byl jiny vesmir, tak to neni. Mam k tomu desky, co se k tomu davaji original. 

Brzdi to o kousek lepe nez original. Ocekavam od toho lepsi tepelnou odolnost, kterou vyzkousim poradne az na letnich gumach ... 

Cena neni nijak silena. ... 

@marfan  .. pokud ti brzdy vydrzely 100tkm, nepotrebujes lepsi brzdy :)

Viaceré weby tie brzdy vychvalujú. Preto som pozeral aj tie Clubsport. Aj Zimmermann má niečo podobné. Ceny okolo 200-250€ za kotúč preto sa mi to zdalo veľa.

 

Uvidím aké budú tie Rotinger určite sem napíšem svoje dojmi. Zajtra by som ich mal mať. V sobotu asi ich vymením. 

 

@hamoun Neviem povedať či je to dosť tých 100tkm ale to som nabehal tak polovicu po okreskách. Až teraz som začal dosť jazdiť dialnice a nie najpomalšie.  

okresky jsou na brzdy narocnejsi. ... nebo teda asi spis zpusob jezdeni. pomale okresky jsou asi setrnejsi, nez rychla dalnice za provozu :)

neporovnaval bych Zimmermanny a Clubsport ... nebude to stejna kategorie. ale treba casem zmenim nazor. 

ocekavam tepelnou odobnost pri agresivnejsi jizde

 

drzim pesti, at jsi spokojeny. pak napis reference.

Nevim jak je to u RS, zda se vyrabi, ale ja mam Brembo Max a desticky Textar. A nemuzu si stezovat. Brzdi vyborne a hlavne nejsou kola od brzdoveho prachu.

brzdy jsou kompromis. ty opravdu dobre brzdici brzdy brzdi jen za tepla a prasi a piskaji (nebo jsou jinak hlucne) pri kazdem brzdeni, rychle se sjedou desky i kotouce.

cokoliv z toho uberete, zhorsujete brzdne vlastnosti ...

brzdy schvalene na komunikace maji horsi tepelne vlastnosti ale brzdi i za studena.

 

nikdo nechce piskajici brzdy a chce, at mu brzdy vydrzi hodne km ... a nejlepe i cista kola :)

 

kazdy ma jine priority a chce neco jineho. kazdy jezdi jinak a naproste vetsine lidi staci uplne normlani brzdy, protoze i ty jsou bezpecne a rychlejsi jizdu s castejsim brzdenim zvladnou taky. pokud brzdy vydrzi vyssi desitky tisic km a jste s nima spokojeni, neni duvod je menit :) vzdy je to neco za neco.

 

(a nemam na mysli karbonkeramiku, jen klasiku)

Dneska som tie brzdy nahodil, bol som sa trocha povoziť prvých 30km to bolo také nemasné neslané (obrusovala sa farba). No a potom to už bolo dobre. Skúsil som potom aj také tvrdšie brzdenie a vtedy som bol milo prekvapený ako to aj nie celkom zabehnuté brzdí.  Skúšal som najskôr 100 na 50 tri krát tak jemnejšie. Mal som z toho dobrý pocit. Potom na dialnici som skúsil dva krát z 200 na 100 no prvý krát to bolo ako z predchádzajúcimi brzdami no a druhý krát to bol citelný rozdiel. A podľa predstáv čoho som chcel dosiahnúť tou výmenou. 

 

Inak pri normálnom brzdení sa to správa úplne rovnako ako OEM brzdy ale ak sa pritlačí viac tak akoby sa zakusovali doštičky do kotúča, proste to oveľa citeľnejšie brzdí. Čas a viacej km ukáže či to bola dobrá voľba.

 

Ak na nich dám aspoň 40-50tkm tak budem v podstate spokojný. 

  • 1 měsíc později...

Ahoj, nevíte někdo, k čemu jsou na vodících čepech brzd (předek i zadek, pouze horní čepy) ty gumičky, jež jsou navlečeny na čepu? Napadá mě jen to, že by vymezovaly vůli? Rozebral jsem komplet brzdy na RS a nevím proč, ale ty gumičky zvětšily svůj průměr a čep tak nejde zasunout zpět do třmenu, neboť ta hadička nedrží v tom prolisu čepu a při zasunování do třmenu se shrnuje a brání volnému pohybu čepu v třmenu. Raději přikládám foto…Předem díky za každý postřeh.

8A05BA76-BD9A-4D28-9479-8CEB2052CB93.jpeg

Upraveno od Malawi

  • 2 roky později...

V budoucnu budu řešit brzdy na RS245. Jaké značky preferujete? Půjde zřejmě o kotouče i destičky. Lze něco dalšího zlepšit, či co je nutno vyměnit? S brzdami z výroby jsem spokojen, ale dost špiní.

Životnost vidím na nějakých 65tkm, což je velký ústup od dob Fabie II, kde byla výdrž přes 90 tkm, a to brzdila jen přední kola.

  • 5 měsíců později...

O III RS TDI (vpředu ještě větší brzdy - 340x30mm)

Z vlastní zkušenosti mohu po výměně doporučit:

 

Zadní - 272x10mm (272x9,7mm) - kotouče ATE PowerDisc + destičky ATE (standardní, ne Ceramic, pro PowerDisc se Ceramic nedoporučují)

 

Přední - kotouče Zimmermann FusionZ/FormulaZ 600.3262.70 (plovoucí s hliníkovým středem) + destičky Racingline Performance RP700 (nic nevyžaduje úpravu brzd, žádný zápis a má plnou homologaci pro silniční provoz)

 

Oboje je lepší než originály, zadní kombinace naprosto v pořádku a přední je v porovnání s originálem naprosto nesrovnatelná - dávkovatelnost, lineární průběh a tam kde už originály brzdily do blokování kol/ABS tato kombinace stále ještě důrazně brzdí a lze dávkovat, účinek je výborný i "za studena"

 

Samozřejmě je ale ta kombinace na přední nápravu v tomto rozměru cenově někde jinde než většina "úplně obyčejných" brzd

 

_DSC9235.JPG

Upraveno od petr_3548

Ten předek, co píšeš, je obdoba Clubsport S kotoučů. Jsou fajn. Víc vydrží, lépe se chladí. mají lepší tepelnou odolnost. Mohu jen doporučit.

Lepší dávkovatelnost jsem nepoznal. To až při změně na vícepístkové brzdy. 

 

obecně pro tazatele výše: když víc brzdí, víc špiní nebo píská nebo ubývá rychleji. nebo všechno dohromady. nejde mít neprášivé tiché a dobře brzdící (nad rámec toho, co je originál) brzdy ... 

Upraveno od hamoun

přesně .. taky jsem si tím postupně prošel .. i s tímto (pro mě) zbytečným krokem 😄

ale byl to neuvěřitelný posun proti originálu ...

 

318628122_548182970457716_4682102069488435021_n.jpg

Upraveno od hamoun

Podle mě ta dávkovatelnost bude hodně daná těmi destičkami, ty RP700 mi přijdou jako super, kotouče vím že je obdoba Clubsport varianty, ale tady byla o něco lepší cena + vypadaly trochu lépe zpracované, hlavně ten hliníkový odlitek

Akorát ty destičky vyžadují trochu "zajetí" jinak než se obecně říká - i podle instrukcí výrobce by se měly po výměně zajet několika ostřejšími zabržděními (ale ne do úplného zastavení - uvádí asi 10x z cca 130 km/h do cca 10km/h s tím že brzdy potom budou "cítit") aby se obrzdil ten červený nátěr co na nich je a sedly si správně na kotouče + prošly vyšší teplotou, on je ten nátěr sice takový měkčí, ale je abrazivní, měl by zajistit prvotní sednutí destiček na kotouče, ale každopádně prvních třeba 10 zabrždění je jako by to brzdilo o kotouče nějakou brusnou houbičkou nebo byl mezi destičkami a kotouči písek

Ale ta dávkovatelnost se opravdu hodně změnila (jelikož jezdím pravidelně a po výměně a nějakých 100km zajetí to bylo jednoznačně poznat) a je to znát i na funkčnosti adaptivního tempomatu někde v koloně, dříve brzdil "nejprve trochu a pak najednou ostře", teď je to mnohem plynulejší a tak se chová i auto "na brzdě" - prostě kde dříve bylo prvních třeba 30-40% účinku slušně dávkovatelných, pak nic moc a najednou náběh brzd skoro do blokování kde už se to moc dobře nedalo dávkovat, tak tady jde ještě mnohem delší dobu poměrně plynule přidávat na brzdném účinku aniž by musela nutně zasahovat ABS a jde to odhadnout a regulovat

Vícepístkové brzdy budou samozřejmě zase jiná liga, ale vzhledem k tomu že tohle byla jenom výměna "kus za kus" bez jakýchkoliv úprav brzd za vše 100% homologované mi ten posun hodně překvapil a že by na tom mohla mít nějaký výraznější podíl lepší brzdová kapalina (než byla původní) si nemyslím

Upraveno od petr_3548

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.