Přejít na obsah

Neznámá chyba motoru


Doporučené příspěvky

Pánové a dámy,potřeboval bych nyní pomoct.Tchán vlastní roomster,1.2 TDI,kod motoru CFWA a dnes se mu stalo že se mu rozsvítilo žhavení,vrtulník a motor šel do nouzáku.Tak jsem mu to napíchnul na diagnostiku a vypsalo to dole uvedenou chybu. VIS kod chyby nezná,na internetu jsem bohužel taky nic nenašel a ani na stránkách ross-tech chyba není k nalezení. Došel jsem k tomu že to je nějaká regulace tlaku turba,ale na co se zaměřit,to fakt nevím. Prosím o pomoc.

 


                Address 01: Engine       Labels: 03P-906-021-CFW.clb
Control Module Part Number: 03P 906 021 H    HW: 03P 906 021 AQ
  Component and/or Version: R3 1.2 DCM3.7 H06 8405
           Software Coding: 00114014000400080000
            Work Shop Code: WSC 13765 031 00125
              ASAM Dataset: EV_ECM12TDI03103P906021H 001006 (SK25)
                       ROD: EV_ECM12TDI03103P906021.rod
                      VCID: 2D508AB77C7D222972-8078
1 Fault Found:

16251 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [216] - Control Range Not Reached
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 118049 km
                    Date: 2080.14.20
                    Time: 08:45:12

                    Engine speed: 2331.50 /min
                    Normed load value: 98.4 %
                    Vehicle speed: 106 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 25 °C
                    Ambient air pressure: 970 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.039 V
                    Unlearning counter according OBD: 251
                    Crankshaft speed (RPM): 2304 /min
                    Normed load value: 98.4 %
                    EGR solenoid valve: actual value-PWM rate: 50.2 %
                    OBD EGR position control-Position: 50.2 %
                    Engine torque: 200 Nm
                    Outside air temperature: 20 °C
                    Coolant temperature at radiator outlet: actual value: 96 °C
                    Fuel temperature: 34 °C
                    Outside air temperature: 20 °C


Readiness: 0000 0000

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to asi vidíš sám, že je nízký plnící tlak.

Takže zkontrolovat je třeba asi podtlakové hadičky k regulačnímu ventilu plnícího tlaku, a taky samozřejmě trubky vedení vzduchu od turba k sacímu potrubí.

Může být i prasklý nebo děravý intercooler.

Pokud neodešlo turbo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň,v turbu se nevyznám,nevím jaký plnící tlak tam má být. Mě spíš zarazila ta chyba 16251,že to nikdo nezná,ross-tech,VIS.... Po těch trubkách se podívám,jestli nenajdu nějakou netěsnost. Jedinný co jsem si včera všiml když jsem koukal na turbo,tak že ta silná trubka co vede od filtru vzduchu,tak byla u turba docela špinavá,mastná od oleje.

Editováno: , autor: Albín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netěsnosti mezi turbem a sáním jsou za chodu obvykle slyšet - to syčení. A stejně tak i intercooler.

Nebo se rozjeď a s otevřeným okénkem to uslyšíš - pokud to tam je.

Většinou to uslyšíš i na volnoběh nebo když přidáš na místě.

Hodně oleje kolem turba, v intercooleru a pod. - není dobrá známka - obvykle to znamená nové turbo a to je dost drahá věc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za rady. Zavolal jsem to tchánovi na co se má mechanik zaměřit,zítra mu to prý veze,takže já se na to už nepodívám. Tak snad to turbo nebude. Tchán je z toho celkem paf,je to invalida a má to předělaný na ruční řízení (plyn a brzdu),je bez 1 nohy. Roomster má najeto 116000 a nečekal že mu to bude takhle zlobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj Markoplus,byla to prasklá spojovací hadice nasávaného vzduchu z intercooleru. Po výměně vše ok. Na téhle stránce by to měla být hadice s číslem 9. 

 

https://skoda.7zap.com/cz/cz/roomster/ro/2013-699/1/145-145085/

 

Tady jí mají. Sice je tam napsáno že to je pro 1.6 Tdi ale je to to samé jako pro 1.2.

https://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-volkswagen/polo/filtry/23394-tlakova-hadice-chladic-nasavaneho-vzduchu.html

Editováno: , autor: Albín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to trubka kousek od turba,jakoby za motorem když na něj koukáš z předu. Syčení nebylo slyšet a u nás se to projevilo tak,že když šel motor do tahu,tak ztratil výkon a kontrolka taky svítila. Já taky nejdřív myslel že to bude turbo,ale pak jsem zjistil tu prasklou trubku,vyměnil a po problému. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...