Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Ahoj mam O2FL 1.9 tdi 77kw BXE (chip). Aktualne najeto 180tis km. Pri 160tis km vymeneno nove original turbo Garrett. Stare jsem nechal v Turbocaru, kde mechanik rikal, je hodne zaolejovane,vule nejsou tak velike, muze byt problem i v motoru (pistni krouzky, propousti u ventilu) Neresil jsem to, asi chyba. Po namontovani noveho turba ujeto cca 5 tis km a nouzovy rezim. Mechanik zkontroloval vsechny souvisejici veci, hadice, blok magn. ventilu, cidlo tlaku,regulace turba jestli neni zatuhla..... vse ok..zbyva uz jen turbo. Sundal jsem vyfuk cast od turba a je tam dost speceneho oleje (viz priloha). Auto kdyz stoji dele na volnobeh(5min), tak pri rozjezdu trochu zakouri (modro sedy dym). Pri jizde nekouri.Spotreba oleje cca 1l na 8-10tis km. Otazka, co muze zpusobovat ten unik oleje a zapricinit to zaolejovani turba ve vyfukove casti?? Vadnemu turbu moc neverim. Pistni krouzky?? Nechce se mi verit, ze ve 180tis km je motor na GO. K autu se chova slusne, vymeny oleje po 10 tis km, za studena nehonene, turbo dochlazovani atd... Jede to naprosto normalne, zadna ztrata vykonu nic, chyta to super, teple, studene. Nechci vyhodit prachy za vycisteni turba a za par tis km to bude stejny.

Pokud nekdo mate podobnou zkusenost nebo jakykoliv napad, dejte prosim vedet. Popr, jestli nekdo znate dobreho motorare,servis kde jen nevymenuji,ale resi problem, budu rad za jakoukoliv info.

Dekuji za Vas cas.

IMG_20180510_173820.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze moznosti jsou jenom ty, ktere uz jsi napsal. Tedy turbo, pistni krouzky nebo ventily. Muzes zkusit odpojit i hadici u mezichladice vzduchu, jestli je olej i tam. Pokud ano, tak tam se vetsinou olej dostava z netesniciho turba. Zaroven to muze byt dost nebezpecne, protoze az se tam nastrada tolik oleje, ze si ho motor nasaje, muze se pretocit a znicit. Trocha oleje tam samozrejme byt muze, ale pokud ti z tama vytece nekolik dcl, je to spatne. Ja kdyz hadici u mezichladice odpojim, vykape jen nekolik kapek oleje. Motor mam starsi BJB a najeto 267 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dekuji za postreh a reakci.vazim si toho.odpojit hadici od mezichladice k turbu jsem zkousel.je tam jan hooodne tenka vrstvicka oleje.temer odsud nespadla ani kapka.tam je to podle me v poradku.jeden ziskany postreh, ktery muze "napovedet".az sundam turbo, pokud bude vyfukove potrubi mezi motorem a turbem od oleje, pak to bude asi na tuty problem v motoru.pokud to bude suche, odhaduji turbo.jen zkratka porad mi nejde do hlavy, ze ve 180 je motor pri slusnem zachaseni ko.jeste jednik dik za nazor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, dík za příspěvek. Žádný diletantský nápad. Je to dobrý postřeh.Když se měnilo turbo v tech 160tis, tak na to take nekolik lidi upozornovalo.Zkontrolovat pruchod trubky, ktera odvadi olej zpet do motoru. V tech 160tis se to zdalo byt ok, ale urcite az ted vyndam turbo na to mrknu.

Dik.

btw: mate chlapi nekdo predstavu, na kolik muze vyjit vymena tech pistnich krouzku a zda se to fin. vyplati?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než budeš řešit generálku motoru za 50k, zkus nalít do oleje BG EPR (proplach, cca 3 kila), nechat to hoďku bublat a vyměnit olej. Spoustě lidí to od zapečených kroužků pomohlo.

Pak bych tam nalil ještě to aditivum od nich na dekarbonizaci do nádrže (možná i dvě), protože to turbo je dost kekel, a jestli vypadá takhle, tak podobně budou vypadat sací trubky, válce a celej výfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.mazdaklan.cz/threads/obnova-vykonu-motoru-cisteni-dekarbonizace.521/
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=5&t=49425
https://www.facebook.com/1715721745374925/photos/a.1715933928687040.1073741830.1715721745374925/1976039942676436/?type=3&theater

 

Já si ho nechal dělat před koncem roku, a zdá se mi že spotřeba oleje se snížila, ale mně to nijak extra předtím nežralo, a ještě nemám najeto dost aby to bylo nějak objektivní (teď jsem moc nejezdil). A stejně se mi zdá, že mi to žere olej jen když to drtím do omezovače, což je asi normální...

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za odkazy, také jsem už googlil :-) Souhlas, když to drtíš do omezovače, něco malinko si vezme. To je myslim ok. Osobne bych ani moc neresil tu moji spotrebu 1l na cca 8-10tis km. Vim neni to nejmene, ale da se s tim "zit". BTW skodovka udava 1l na 1000km. To uz ale neni 4takt ale 2takt :-) Vazne jsem zvedavy az sundam to turbo, jak budou vypadat trubky mezi turbem a motorem. Jestli tam bude speceny olej, tak urcite zkusim tu dekarbonizaci a uvidim. Rozhodit motor se muze vzdycky. To uz vidim jako posledni moznost. Bylo by fajn, kdyby to tam bylo suche a problem by byl v turbu. Furt mi nejde do hlavy, ze ve 180tis km  pri vymenach oleje po 10tis km a slusnem zachazeni (zadne praseciny) by byl motor KO, resp pistni krouzky.

Ale jeste jednou dik za napad s tou dekarbonizaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...