Přejít na obsah

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE


Medino1

Doporučené příspěvky

Patriku mohl by si sem prosím nahrát video podle tebe správně nastaveného běžícího motoru BSE na volnoběh, aby byl vidět i dobře slyšet. Třeba minutové video.

Mě to škube neskutečně málo, jak řikám nikdo si toho ani nevšiml, ale raději to chci případně podchytit ihned, než potom řešit další zbytečně opotřebené díly.

Moc by si tím pomohl, třeba řeším uplnou blbost a to extraminiaturní škubání je vlastnost a já mám halucinace. Otáčkoměr se ani nehne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesledovali ste nahodou niekto dlhodobo kanál 14, 15, 16 - pocitadlo výpadkov horenia. Pre kazdy valec zvlášť. Moze to mať súvis s tym volnobehom. Sleduje to vypadky za urcitu dobu cca minutu a pol , potom sa to vynuluje a pocita odznova . Ja som mal 8 vypadkov horenia  na 3 valci. Nasiel som fotku.  

IMG_20190408_233245.thumb.jpg.de0e0610208e86f465a03bcafcbb92b6.jpg

A teraz poslednou dobou sledujem 2-3 vypadky stale na 3 alebo 4 valci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem proměřil bloky 14, 15, 16.

Ruzne na valcich jsem měl také výpadky zapalování. Maximálně 8 výpadků za periodu, občas žádný, ale většinou to bylo mezi 1 a 4 výoadky celkem. Vzhledem k tomu, že otáčky jsou na volnoběh cca 600. To znamená velmi hrubě 1200 zážehů za minutu (pro všechny 4 válce). Podle mě to je v normě, jinak by to zahlásila ECU.

Taky jsem byl za jedním zkušeným škodovákem, potvrdil mi že to je vlastnost těchto motorů a že ty moje miniminiškubánky nemám řešit. Rysky sedí. Prý kdyby to bylo o zub jinde, tak to je hned na těchto motorech znát, buď by to ztratilo výkon, nebo by hodně kolísaly otáčky.

Prý ať vyčistím klapku a dám jí do základní polohy a ať to neřeším.

 

Základní nastavení jsem našel ve VIS, kdyby to někdo potřeboval.

 

2019-04-10 18_04_48-Vag Info System 4.8  _  verze dat_ 25102013.png

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčistil jsem škrtící klapku, byl tam jenom olejový povlak a v sacím potrubí bylo trochu vysráženého oleje. Žádnej karbon, nebo usazeniny. Kámošovo mekánik to nejspíš jedno za čas vyčistil.

Klapku jsem dal do základní polohy.

Při vypnutém motoru a zapnutém klíčku, není  měřená hodnota v bloku 01, skupina 003, položka 3 rovna 0% jak píšou ve VISu. Je tam nějakých 9-10 %.

Šel jsem do menu Základní nastavení - skupina 060 a spustil adaptaci - vysledek cca 3 vteřiny - na 9 kroků to nastavilo klapku - ADT OK.

Spuštění motoru - téměř žádná změna - pocitivě o malinko lepší - neznatelně.

Miniminiškubánky neodstraněny. 

 

Po konzultaci s kámošem mekánikem ze škodovky, dlouholetý servisman škoda mám teorii a nejspíše i pravdivou.

 

Prý jsou tyhle motory na volnoběh kvůli emisím EU4/5 hnány do velmi nízkých otáček - 640 RPM. Problém je způsoben tím, že při těchto hraničních otáčkách občasnou korekcí škrtící klapky se dostane do sání méně vzduchu, motor má v ten moment "o málo nižšší" podtlak sání, tím pádem to způsobí sporadický výpadek zapalování na některém z válců, protože není ideální směs. Výpadky jsme tady naměřili já i Mino. Špatně nastavené rozvody vylučuji, měření bloku 12 ukázalo 28-87 a někdy 28-86, je to v normě. ECU nehlásí ani ty sporadické výpadky zapalování jako chybu, tudíž jsou na to ve škodovce očividně připraveni nějakou obezličkou v SW ECU. To mini-mini škubnutí zaznamenám právě v době kdy dojde ke korekci šktiící klapkou, následuje výpadek zapalování, následuje pokles otáček z 640 na cca 610, korekce škrtící klapkou, následně pár sekund normál, pak se to opakuje. Považuji to tedy za hloupý vedlejší efekt těchto motorů kvůli normě. Ne že by tam ty výpadky dávali cíleně jak se píše v různých diskuzích jinde, ale je to vedlejší efekt velmi nízkých otáček na volnoběh pro splnění normy EU4/5 a zahřátý motor.

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene, není to myšleno, že je to super borec nadčlověk, jenom jsem tím chtěl říct, že se mnou o tom docela dlouho mluvil a mluvil rozumně. Těchto motorů mu za ty léta prošlo rukama stovky, možná tisíce. Koukali jsme přímo na můj motor.

 

Technicky jak to jde po sobě :

Nejprve na "neco" asi na pozadavek na snizeni otacek reaguje skrtici klapka -> vice se uzavre -> snizi se privod vzduchu na hranicnich otackach , uz tak jsou velmi nizko 640 RPM -> tim se vytvori bohatsi smes -> smes nebude tak krasne smisena -> dojde k vypadku zapalovani -> ridici jednotka to ihned zjisti -> zareaguje otevrenim aby zvysila otacky na 640 -> chvili normal -> cyklus se opakuje.

 

Nastaveni rozvodu je v norme. ECU si s tim musi poradit. Elektronicke cidlo otacek hridele muze byt kousek mimo pouze ohmicky, ale i tak bude fungovat. Když bude uplne mimo ohmicke meze - zahlasi to ECU. Když bude v pytli ECU to zahlasi urcite. 

 

Az budes mit chvili a chut, prosim zkus sem nahrat video chodu tveho motoru BSE na volnobehu (jak si myslís ze to ma byt) a druhe video jak se vycitaji hodnoty ve VCDS - bloky 001, 012, 014. Tak minutu a půl, uvidíme jaká je teplota, jestli ti skáče nastavení rozvodů, a jestli dochází k výpadkům zapalování. Možná by se hodil i blok 060 - adaptační hodnoty skrtici klapky a fuel trimy (kratkodobe a dlouhodobe rizeni prizpusobeni smesi) - 032 a 033.

 

Dost nám to pomůže, díky mpatrikm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem či to uz niekto skúšal , ale na našich motoroch sa daju cez VCDS nastavit volnobezne otacky. Keby sa zvysili ,možno sa motor ukludni. Ktovie. 

Teraz som došiel s autom a ostal som prekvapený ako bol motor kludný na volnobehu. Takže to dokaže , ale iba na krátko. Riadiaca jednotka toleruje naozaj velmi veľa. Včera som odpojil tretí valec ,na diag. 90 vypadkov horenia a ziadna chyba , odpojil som snímač vačkového hriadeľa a motor normálne naštartuje , keď som chcel dať motoru falosný vzduch do sania , motor nič - pekne bežal dalej. Skús skontrolovať EPC hodnoty , spojkový a brzdový spínač , snímač na prevodovke, snímač teploty motora. RJ dostáva strašne vela informacii a podla toho musi korigovať. Aj fakt že dobrý diagnostici s tým majú problém. To by sme museli vediet aké mapy má RJ uložené a podľa čoho sa riadi. Ja na diag. vidim ako škrtiaca klapka behá medzi 1.2 a 1.6 %. Takže sa snaži stale korigovať , ale z akého dôvodu to asi nezistíme. 

Ja by som rozmýšlal už aj o oprave hlavy valcov , kedze po 200 000 km ma toho hlava , tesnenie aj ventily už dost . A po oprave hlavy na predchadzajucom aute potom išlo ako vymenené. Všetky problémy zmizli. 

Vyčistenie škrtiacej klapky som ešte nerobil , ale keďže nemáme EGR , tak ju mám čistú. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teraz mi napadlo ,či to nieje spôsob(možné navýšenie voľnobežnych otáčok) ako odstraniť ten nekľudný volnobeh. Tu je návod. 

IMG_20190411_210336.thumb.jpg.1c627f15fa74f1fda33e195e890b9f51.jpg

Výrobca vlastne dal možnosť tento problém odstrániť  : ) pre zákaznikov ktorý by boli extra citlivý na tento problém a neviem ale toto sa u iných motorov asi nedá nastaviť. 

No ale ja som zatial nemal odvahu to skúsiť . 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přes víkend ještě schválně zkusim vyčistit čidlo podtlaku v sání.

Nejprve vyčtu 002 - tlak v sání a hmotnost vzduchu 077 - uvidim co tam je a co bude po vyčištění.

Viz zde https://forum.skodahome.cz/topic/85775-16-mpi-nízké-volnoběžné-otáčky/

 

Potom asi ještě zkusim nastavit vyšší otáčky na volnoběh. Pokud to nebude dělat dobrotu tak to vrátim zpátky na 640.

Uvidim jestli to bude nějak lítat - hlavně na tu požadovanou. Jestli tam nebude nikdy méně než 640, tak je to jasný a zkusim zvýšit na 720.

Nejprve vyčtu blok 056 - aktuální a požadované otáčky na volnoběh. Podle mě tam budu mít 640. Nechápu proč tam je zrovna toto číslo - proč to není 660 nebo lépe 720. Sice bude na volnoběh větší spotřeba, ale kolik reálně času trávim volnoběhem.

 

To budou moje posledni 2 pokusy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyčistenie snímača podtlaku nepomôže. Bol od oleja, ale čistenie  nepomohlo. Pozri potom aj skupinu 221 , je tam údaj váhy vzduchu. 

Som zvedavý či to pomôže

( to navýšenie otačok ). Logicky , keďže nemame EGR , inzinieri niekde museli ošetriť emisie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To čidlo vyčistím tak jako tak. Ale jak píšeš věřim že to nepmůže, leda že by bylo v háji. Určitě neni, to by se projevovalo jinak. Olej tomu nevadí, spíš usazeniny typu karbon a spečený olej, ale vzhledem k tomu, že nemáme EGR ventil tak není kudy by se to tam dostalo, jedině skrze starý vyjetý olej, ale ten mám jak zrcadlo. Měnim ho po 10-15 longlife 5W-30.

 

Takže to vidim na ty otáčky - 640 je strašně málo. Všechny ostatní motory to mají kolem 680 - 720. I nové TSI (4 válce) mají kolem 800 na volnoběh.

Tady bude zakopaný pes, všechno to dává smysl. Od mojí dedukce pár příspěvku nahoru po tvůj nápad na zvýšení volnoběhu. A pokud tam ještě přímo škodováci udělali tuhle možnost nastavení, tak moc dobře vědí proč to povolili. Když to vezmu laicky tak snížením volnoběhu z 720 na 640 docílili velmi zhruba na volnoběh o 10 procent nižší emise a to je dost. Škrtící klapka už prostě není nová a tam jsou mechanické současti, ten motorek pohybující klapkou už nebude úplně přesný. Takže za nova se to neprojeví a po čase zkušení škodováci v servisech nastaví vyšší volnoběh.

 

Podle tvého obrazku (bohužel mám starý VIS a náš motor tam nevidím) lze nastavit otáčky od 640 do 800. Jenom tak přemýšlím jestli je jedno jaké tam dám číslo. 

Asi zkusím 680 a případně 720 a uvidíme co se stane řekl slepej a spad do kanálu. 

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ze nemate EGR je riesene inou vackou.Ta podrzi otvoreny nasavaci ventil a napusti do sania spaliny a tymto systemom maju BSE inu charakteristiku hlavne na volnobeh a v nizkych otackach.Toto ovplyvnuje hlavne volnobeh kedze do valca sa nenasava 100% vzduchu ma motor tu dieru vykonu v nizkych otackach.A za dalsie je haklivy na to ake spaliny boli napustene do obehu na volnobeh kedze percentualne tu nasava najmenej vzduchu a tym je to najvacsi podiel k celkovemu nasavaniu.Preto apelujem na dokonale nastavenie rozvodvov pri BSE kedze aj to zhorsi volnobeh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento návod som už niekomu posielal , ale neozval sa ako to dopadlo. 

Skús ešte potom pri bežiacom motore poklepkať skrutkovačom po tom senzore vzduchu . Videl som video kde pri otrasoch snímač vypadaval. A nemal by. 

To nastavenie otáčok neviem či je možné následne aj znížiť . Ale asi áno . 

Kvôli tomu som kupoval VIS že tam už bol aj môj motor. Inak si to pekne zhrnul. :kol-142:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mpatrik : ano, zpetne vedeni spalin se u BSE resi zpozdenim na vacce, ale jde o to ze nemame zakakanou celou saci cestu az do valce od karbonu a jinych nesmyslu.

 

Verim tomu ze zvyseni volnobeznych otecek pomuze a proto to skodovaci zpristupnili.

 

Poslu video pred a po s co nejvice hodnotami z VCDS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem chtěl otestovat změnu volnoběžných otáček ale nejde mi to.

 

Motor 01, Adaptace 10, Kanál 01 - číst

- ve 4 informačních políčkách mi to napíše N/A = not availlable

- když dám číst tak mi to vyčte hodnotu 128

 

Takže buď to je tim že mám čínskej HEX-CAN a starou VCDS, který to neumí dekódovat, nebo to ten motor prostě nepodporuje, nebo se musim přihlísit k immobilizeru.

 

Mino nebo patrik můžete to někdo zkusit aspoň vyčíst, abych věděl jestli mám konečně koupit originál kabel.

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nezabralo - 12233 jsem taky našel ale to je pro řídící jednotky některých dieslů.

Volnoběh u našich motorů nejspíš nebude chráněn žádným PINem, v dílenské příručce ani servisním manuálu ani zmínka.

Nejspíš to bude asi mojí neorigo verzí kabelu a staré verzi VCDS, takže je to na tobě MINO ?. Když ti to bude vyčítat rozumné hodnoty, tak si konečně koupim origo kabel. Jak to někde někdo psal, všichni jsme začínali u číny, ale je s tím víc problémů než užitku.

 

Tady jsou moje naměřené hodnoty, je toho více - tak ať to tu je pro někoho, kdyby sem někdo v budoucnu přišel, případně pro řešení našeho problému s miniminiškubánkama. Prostě nevěřim tomu, že nové auto tohle dělá, ale zase chápu že u staršího, když si to všechno sedne, tak jsou úplně jiné hodnoty prostředí, než v laborce.

 

2019-04-13 10_34_07-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_34_20-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_34_26-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_34_32-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_34_44-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_34_53-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_01-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_09-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_14-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_20-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_29-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_32-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_35_54-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_36_09-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_36_13-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_37_10-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_37_16-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_37_22-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_39_21-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_40_23-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Measuring Blocks _ Basic Settings.png

2019-04-13 10_48_12-VCDS Release 11.11.3_ 01-Engine,  Adaptation.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozrel som sa nato narychlo. Idem z garáže a mam dobrú a zlú správu. 

Tie otačky som dokázal nastaviť . Tak som skusil najprv 736 otačok (mal som predtym 640) 

IMG_20190415_213443.thumb.jpg.9dab76661efd13fcb413863252a9f730.jpg

A potom aj 832 otáčok. 

IMG_20190415_213524.thumb.jpg.10321d296ec7cf05e025012fba3006cc.jpg

Tie otáčky je možne potom vrátiť späť. 

A ta zlá správa je že podla mňa sa to aj tak správa rovnako. Ale upozorňujem že mám poškodený zapalovací kabel . 

Endru81 tie otáčky si podla tvojho obrázka dokážeš tiež nastaviť s tvojim VCDS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...