Jump to content
Medino1

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE

    Recommended Posts

    Viem ze podobna tema tu uz bola, ale nikto nikdy nepomenoval tento problem presne a ani nenavrhol jednoznacne a ucinne riesenie. Jedna sa o Octaviu 2, 1,6 75kW, kod motora BSE. r.v 2005. Problem: kolisanie otačok. Je to odsledovatelne iba na volnobehu a pri zohriatom motore (kedze pri studenom motore sytic navysuje otacky, takze vtedy to samozrejme nieje poznat) Tento problem je trvaly a motor na volnobehu bezi vzdy s takymito kolisavymi otackami. Otackomer toto kolisanie otacok na volnobehu nijako viditelne nezaznamenava, asi preto ze rozmedzie kolisania je male, ale niekedy taktiez na volnobehu sa stava ze na sekundu klesnu otacky az tak, ze az zaklepu ventily ako keby sa motor na sekundu dusil a ako keby chcel zdochnut, ale nezdochne nikdy. To chvilkove pridusenie motora je samozrejme na otackomeri uz vidiet. V ramci beznej udrzby boli vymenene sviecky, palivovy filter, vzduchovy filter, rozvody, klapka precistena a nastavena. Hladam niekoho kto mal presne takyto isty problem s tymto istym motorom na svojej Octavii. Tento problem ma trapi uz niekolko rokov a budem vam velmi vdacny za kazdu dobru radu ktora u vas osvedcene zabrala. Na videu si prosim pridajte zvuk. Dakujem

    VID_20180509_192352.mp4

    Edited by Medino1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mně kolísání otáček na volnoběhu u stejného kódu motoru (BSE 2008) způsobovala vadná lambda sonda před katalyzátorem. Svítila kontrolka emise do dílny a diagnostika hlásila chybu vyhřívání lambda sondy. Pomohla výměna lambda sondy + mechanik ještě preventivně vyčistil klapku. Tobě kontrolka motoru nesvítí?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 19 hodinami, barbuja napsal:

    Mně kolísání otáček na volnoběhu u stejného kódu motoru (BSE 2008) způsobovala vadná lambda sonda před katalyzátorem. Svítila kontrolka emise do dílny a diagnostika hlásila chybu vyhřívání lambda sondy. Pomohla výměna lambda sondy + mechanik ještě preventivně vyčistil klapku. Tobě kontrolka motoru nesvítí?

     

    Nie, ziadna kontrolka mi nikdy nesvietila a diagnostika mi nevyhadzuje ziadnu chybu

    Edited by Medino1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na Vagu sa pozri ako mas nastavene rozvody.Ak sa to pravidelne opakuje mozu byt dost mimo a nasava menej vzduchu a tym padom ide bohato.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Diag. ti ukaze aj toleranciu zubov , tusim 2- 3 zuby. Ja to mam v norme. Viem ze som to pozeral predtym , ale nepamätám kolko bolo. Dnes som to chcel pozriet , nestihol som. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podla mojich skusenosti nemozes mat 28-86,jedine 26-85....Nasiel si si asi chybu skus vymenit cidlo na kluke asi uz zle rata.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ako zle ráta ..však buď ide alebo nejde.Chybu mám 16804 po určitej dobe naskočí . Keď budem mať čas tak to skúsim pozret či sa nezmenilo niečo  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Od vyroby maju BSE BFQ  BGU nastavene rozvody na 28-87.Ak ich posunies co i len o zub mimo musi odcitat z jednej hodnoty 1 a z druhej 2.A tebe to neukazuje tak.Tak si myslim bud mas zle nastavene rozvody alebo zle cidlo.vstrekovanie a zapalovanie ti doladi RJ ale nie je to ono lebo nenasava dost vzduchu.Po nastartovani musi na 12.kanali byt stala hodnota 28-87.Nesmie skakat .Tak skus vymenit cidlo na kluke na skusku a ak sa nezmeni hodnota nastav este dokladnejsie rozvody.To je ten zub ktory sa malokomu chce vracat naspat ked sa dotiahne kladka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Značky sú presne na ryskach..a hodnota mi neskakala trvale ..aj som prešiel nabehal km a furt rovnako . Auto ide normálne nič sa nezmenilo 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja som bol v tom ze ty si zakladatel temy a mas problem so studenym motorom.To ze mas taku hodnotu nie je v poriadku.RJ doladi vstrekovanie a zapalovanie a tebe sa zda ze motor ide.Ale moze to byt lepsie.Jedna z moznosti je ze senzor na kluke ma uz dost za sebou.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Musim napisat ze teraz som mal tu hodnotu stalu , ale predtym som videl ze ta hodnota skakala-menila sa. Mozno unava čidla. Napriek tomu diag. je čistá a studeny aj teply motor je o.k. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Koupil jsem od kímoše plně servisovanou O2 (BSE 2012). O původu a všech zásahů není absolutní pochyb. Oktávka je 10 tisic po rozvodech (v 90 tis si je nechal pro jistotu dělat i přestože ještě nemusel). Narazil jsem na toto téma, protože mi to na volnoběh velmi ale opravdu velmi jemně jakoby poškubává. Nikdo jinej (ani kámoš) by si toho asi nevšimli Je to opravdu velmi jemné poškubování do volantu. Napojil jsem to na VAG a zkontroloval nastavení rozvodů. Při studeném motoru mi to hlásí na bloku 12 hodnoty 28 - 87(86). Jakmile se motor ohřeje, drží to stabilně na 28-86, otáčky kolísají v rozmezí 20-50 mezi 650 až 700. To bych je řekl v pořádku. Chci se pouze ujistit, že toto poškubávání je v pořádku, protože jsem se někde dočetl, že tam ECU (řídící jednotka) kvůli emisím na volnoběh vypíná vstřikování v krátkých intervalech a to je právě to velmi jemné škubání do volantu. Je to opravdu pravda a je to tedy v pořádku, nebo bych to měl řešit ? Opakuji je to opravdu velmi ale opravdu velmi jemné poškubávání. Když pozoruji motor, tak je to vidět, že si velmi ale velmi jemně v krátkých interval brumlá. Lajk by to ani nepoznal, ale trochu se v tom pohybuji, tak se chci jenom ujistit, že máte ty samé informace.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Servisujem sest  1.6 (BGU,BFQ, a 4x BSE) vdaka tomu viem kedykolvek vymenit diel a laborovat.BSE maju inu vacku  a a na volnobeh su citlivejsie na zmeny.Ci uz v nastaveni rozvodov, nasavani vzduchu,alebo predstihu.Preto menim na tychto motoroch cidlo otacek motora castejsie. Jedna BSE je od nova(115 000km) a tam ziadne vynechavanie nie je.Na dalsej som pred mesiacom pretesnil motor(nasavanie) nove rozvody na 28-87,vymenil cidlo na kluke (FEBI) nove sviecky kable a naozaj prestala vynechavat na volnobehu (2004 ma 220 000km).Som zvedavy dokedy.BFQ a BGU nevynechavaju na volnobeh.Som sam zvedavy ako dlho to vydrzi.Tlaky maju medzi 11 az 12.5.Je ale pravda ze to je vlastnost tychto motorov.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    1. Mám to tedy řešit nebo zatím ne ? Na palubce to jemný kolísání není absolutně postřehnutelný. Mám jenom velmi citlivé vjemy 😀.

    2. Mám tedy pro jistotu vyměnit to čidlo na klice ?

    3. Už se to tady probíralo nahoře - je těch 28-87(86) za studena a 28-86 za tepla normální ?

    4. Opravdu je pravda, že u BSE se na volnoběh intervalově vypíná vstřikování kvůli emisní normě EU4/5 ?

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to na tebe pre mna je to otazka troch styroch hodin prestavenie rozvodov zo skuskou.Ja by som upravil. kedze ta hodnota nesmie skakat.Ale je pravda ze to mas v norme a RJ si to prisposobi je to v jej medziach.Ked mas VCDS sleduj rozne hodnoty ked je to nove auto ,potom sa rozhodnes.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Podarilo sa mi to zachytiť na video to preskakovanie zubov. Ten nekludny volnobeh je vdaka malo paliva v nadrži a svietiacej rezerve. 

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Tak tohle mi to přesně dělá ale jenom za studena (na motoru BSE, koukám ty máš BGU). Jakmile se motor zahřeje - vypne se automatický sitič . otáčky poklesnou na něco kolem 670, tak mi to drží stabilně na 28-86.

    Je to v normě a už více lidí mi řeklo, že je to v normě, mám si změřit a uložit co nejvíce bloků (odkaz viz výše) a až to začně dělat neplechu, tak začít měnit díly. Je pravda, že teď mám to cukáničko do volantu velmi velmi velmi jemné, poznám to akorát já.

    Asi se zatím spokojím s tím, že to není úplně funglovka, jakmile se to trochu zhorší začnu to ihned řešit a začnu kontrolou rozvodů a výměnou snímače klikové hřídele. 

     

    Edited by endru81

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Otec ma BSE 2012 a ziadne cukanie som po vymene rozvodov nepostrehol hodnota je stale pevna.Ale je pravda ze som na jeho aute isiel len na skusobnu jazdu.Neviem ci tomu rozumiete ale ak aj snimac otacok motora dava pevny a dokonaly signal tak ta skakajuca hodnota svedci o tom ze rozvody nie su presne nastavene a tym padom nasava menej a na vilnobehu je to najviditelnejsie,lebo BSE maju inu vacku .ale zase je to v norme .Mame dva octavie od nova a od zaciatku vsetko sledujem a viem ze 28-87 davaju od vyroby.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×