Přejít na obsah

Elektrické zapojení tažného zařízení


Kajinek213

Doporučené příspěvky

To bude následovat v případě problémů. Do teď jsem letoval, nebo čokoláda, necháme se překvapit jak dlouho to bude fungovat. Koukám jak to člověk udělá tak je každej chytrý jak rádio ale dopředu člověku napsat když se na to ptá ani muk.

Editováno: , autor: stoupa1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Neměl by někdo návod k montáži originál sady pro dodělání elektroinstalace tažného zařízení s kódem 5J1055316D nebo 5J1055316E?
Dodělával jsem elektroinstalaci tažného do své F2 Combi (2014). Bohužel jsem k dodělání použil starší sadu 5J1055316A (pro kombík, 5J1055316 je starší sada pro krátkou). Ta se sice používala po faceliftu, ale jen krátce od 2010 do 2011, od nějakého data 2011 do konce výroby se už má používat sada 5J1055316D (krátká) nebo 5J1055316E (kombi).
Bohužel, vycházel jsem z chyby v českém katalogu příslušenství z roku 2014, kde jsou chybně uvedeny ještě staré kódy (např. v Polském katalogu to ale je správně). Stejně tak Skoda-dily.cz také nerozlišuje změny v kódech bere sady jako ekvivalentní...
Ale proč to řeším - po instalaci mi vše funguje, jen při přepnutí spínače světel do polohy parkovaček mi to vyrazí pojistku SB17 (5A) (před rokem 2013 to byla SB35). Na potkávačky už to funguje a není problém. Dělá mi to jak vozík, tak nosič na kola na tažné, takže problém je opravdu v autě... Prošel jsem schémata zapojení a asi jsem zjistil, kde asi problém je:

  • z pinu 15 na spínači světel (kde se napojuje bypass/odbočka do ŘJ jednotky pro rozpoznání přívěsu a zase jde zpět na původní vedení), totiž až do roku 2011 nebyla žádná pojistka - šlo to napřímo do kabelového spojení B317 a pak rovnou na pojistku akumulátoru... Od roku 2011 přibyla právě ta 5A pojistka navíc (SB17 nebo SB35 - podle ročníku). Viz obrázek.

1425218085_Schemata2010vs2014.thumb.png.af0c8b0943b73c8aa5f3bf5f4b4c1796.png

  • Propočítal jsem odběry žároviček na přívěsu a dospěl k závěru, že tam musí protéct minimálně 2A navíc, a tudíž je logické, že pojistka praská. Takže jsem dal místo 5A pojistky 7,5A a problém ustal. Zdánlivě vyřešno, jen mi to tedy nepřijde jako úplně košer řešení a rád bych nahlédl do návodu k novější elektroinstalaci, jak by to mělo být řešeno správně... Domnívám se, že tento bypass se asi napojuje v jiném místě, než přímo na spínači světel a nebo je to řešeno ještě nějak úplně jinak... Fotku dotyčné stránky z návodu 5J1055316A , na které by to mělo být vidět, přikládám též.

IMG_0477.thumb.jpg.799a36e88a564db8a749898438ce87a8.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, v předchozím příspěvku jsem položil otázku, na kterou si nakonec i sám odpovím. Stručně na úvod - existují dvě "chytré" verze originální montážní sady pro dodělání elektroinstalace pro tažné zařízení na F2/R po faceliftu:

  • první verze: 5J1055316 na krátkou F2 (5J1055316A na kombíkovou F2 a 5J1055316B Roomstera) pro vozy od faceliftu do KT 22/2011.
  • druhá verze: 5J1055316D na krátkou F2 o (5J1055316E na kombíkovou F2 resp. 5J1055316F Roomstera) pro vozy od KT 22/2011 až do konce výroby.

Liší se zapojením, protože samotná auta se liší schématem zapojení elektroinstalace - viz předchozí příspěvek. Pozdější montážní sady (316D, 316E a 316F) lze bez úprav instalovat i na vozy vyrobené před 22/2011 - v manuálu mají séparé popis zapojení pro starší vozy vč. vozů se start-stop systémem. Mě se povedlo rozklíčovat, jak použít starší sadu na můj novější vůz, bylo to relativně snadné, ale vyžadovalo to drobné úpravy - musí na dvou drátech předělat dva piny za jiné typy - ideální je mít jeden nový pin 2,8x0,8mm a jeden nový pin 4,8x0,8mm a hlavně je třeba znalost, kudy do toho... A o tuto zkušenost bych se rád podělil. Popisuji pouze zapojení pro můj vůz vyrobený v březnu 2014, bez start-stop systému.
Takže mám starší sadu (316, 316A nebo 316B) a chci ji na novější vůz vyrobený po KT22/2011 bez strat-stopu. Předně - pokud ji zapojíte na novější vůz dle starého manuálu, nebude Vám to fungovat - bude Vám věčně hořet 5A pojistka SB17 při přepnutí spínače světel na parkovačky...
Jaké zapojení zůstává stejné (viz schéma z manuálu 316/316A):

  • zapojení šedého drátu (gr) do pinu 13 budíků, starý drát nechat zaizolovaný
  • zapojení pojistek ATO
  • zapojení drátů do BCM jednotky
  • kabel ro/ge zapojit do volného slotu pojistky 12 a nově doplnit pojistku 5A

Co je potřeba zapojit jinak:

  • do spínače světel se vůbec nezasahuje, zapojení ponechat jak je z výroby
  • z pojistky SB19A vyjmout vstupní drát RO - červený o průřezu 2,5mm2, tedy ten tlustší a blíže k podlaze
  • zapojit jej do prázdné pozice 2 svorkovnice C (která je součástí montážní sady)
  • místo něj dát na pojistku SB19A drát bl/br (modro/hnědý), který měl původně vést na pin 15 spínače světel
  • z pojistky SB37B vyjmout výstupní drát gr/ws (šedo-bílý, je to ve skutečnosti to dvojice drátů)
  • tyto drátky mají velkou pinovou koncovku 4,8x0,8mm, kterou bude třeba odstranit a nahradit ji menší 2,8x0,8mm, poté přijde zapojit do prázdné pozice 1 svorkovnice C
  • na drátu sw/ro (červeno-černý), který měl původně vést na pin 9 spínače světel, je třeba odstranit menší 2,8x0,8mm pinovou koncovku a nahradit ji větší 4,8x0,8mm, poté zapojit na uvolněnou pojistku SB37B (místo té dvojice šedo-bílých drátků).

Toť vše, nyní je elektroinstalace z hlediska zapojení totožná, jako kdyby byla nainstalována pozdější, správná verze 316D/316E/316F.
Přijít na to, jak toto udělat, byla docela fuška, posloužila mi druhá, správná sada a její manuál, kterážto půjde na jiné auto v rodině. Dále spousta procházení schémat zapojení, propípávání kabelů a srovnávání obou sad... Nicméně se mi to povedlo, mám to již odzkoušeno a zdá se, že vše funguje jak má...

Schéma z manuálu 316/316A:

IMG_0477.thumb.jpg.76159592dd666dc7b5ccec306723d36a.jpg

Editováno: , autor: Miro F.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den, mám škodu Roomster a mám problém s elektrikou. Ve chvíli, kdy zapojím vozík (zásuvka je 13pol., dávám 7pol.redukci, tažné originál z výroby), rozsvítím světla, tak obrysové a brzdové fungují, ale směrovky nefungují ani na vozíku, ani na autě. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Zkoušel jsem připojit i k autu se 7pol. zásuvkou, bez redukce, a tam je vše v pořádku. Redukce jsem zkoušel dvě a problém je u obou. 

Neporadite někdo?

Díky Ondra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...