Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

1,8 TSI je dost. Jsou to stejně referenční vozy jako 2.0Tdi. upustil jsem od této varianty, protože konstrukčně je to složitý motor a servis bude stejně nákladný jako u TDI. Navíc spotřeba bude o dost vyšší než s dieselem, protože moje trasa do práce je hodně kopcovitá, samé zatáčky, města a vesnice a je velký rozdíl jezdit za měsíc do práce za 4000kč nebo za 6500kč...

Před hodinou, rayx napsal:


Já bych šel do BMW, to je etalon kvality i zákaznickýho servisu, mluvčí importéra pan Heidinger to je číman ... :_icon_smich2:

 

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/219452801080117/obsah/669226-auto-nakrivo

 

a kdyby to někdy zmizelo tak tady snad permanentní link

https://uloz.to/!10UO59ckjzXF/auto-nakrivo-cerne-ovce-mp4

to je tak, když si někdo koupí nesmysl typu x6 ještě za 2 míče :o.... bohužel chudák kupec.,

Upraveno od kokta7

To ovšem nesouvisí s kvalitou dodaného zboží a hlavně s přístupem BMW. 

  • Autor

Já jsem teď dočetl článek o motorizaci pro S3, když někdo chce ojeté vozidlo a píšou, že úplně bez chyb je dvoulitr nafta 110 kW bez AD blue. Co nedoporučovali vůbec je 1,6 TDI a 1,8 TSI. U toho dvoulitru tdi píšou, že má slušně našlápnuto na bezproblemovych 500 tis km. Nezlobí vstriky, ani egr. V podstatě prej povedený agregát, jako jeden z mála. Nežere a nezlobí. To potěší Beuticka. Nemáme jediný důvod se ho zbavovat. Nasere to asi Plačku s jeho dětským setrvačníkem, ale jednou si třeba dospělé auto pořídí [emoji38]

Jo já ten článek taky četl. Zatím žádné velké problémy s 2.0TDi 110kw bez adblue.

Je zajímavé, že se negativně vyslovují o 1.8 TSI, přitom o problémech zatím nevím. Asi to berou podle staré generace. Ty články jsou vůbec takové genderově nevyvážené. [emoji23]

U ojetého auta možná - je to opravdu konstrukčně složitý motor, nicméně zatím není nic fatalního co by svedčilo o jejich tvrzení. 

Ostatně když doporučují na Superba 16" kola.... 

 

před 56 minutami, motosman napsal:

Je zajímavé, že se negativně vyslovují o 1.8 TSI, přitom o problémech zatím nevím. Asi to berou podle staré generace. Ty články jsou vůbec takové genderově nevyvážené. emoji23.png

Souhlas.

Naopak Clinte. Jsem rad ze alespon jeden motor se jim za poslednich 10 let zase povedl. [emoji16]

1. Za navigaci přidělanou přísavkou na čelním okně je pokuta 2000kč. (Prý už nestačí aby nebyla ve výhledu, ale nesmí tam být vůbec, na otázku zda tam může být telefon nebude-li ve výhledu řidiče, mi neodpověděli).

 

Viz bod 2.



2. Na předních bočních oknech nesmí být žádné dodatečné fólie, ani bezpečnostní (Bezpečnostní fólie pokud byly čiré tam dříve být mohly)

http://madico.cz/aktuality/stanovisko-ministerstva-dopravy-a-spoju-cr-k-tonovani-skel-vozidel/

 



3. Střídavé řazení v místě končícího jednoho z pruhů je povinné pouze při vyznačení značkou, pokud jízdní pruh končí bez značky, nelze si tzv. zipování vynucovat a řidiči v pokračujícím pruhu Vám nemusí umožnit zařazení.

 

Pravidlo ZIPu je dáno zákonem. Paragraf 12 zákona 361/2000 Sb.

5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.

Problém je první věta. Neomezit/neohrozit versus umožní. Je to o důkazech. Hlavní vina je na tom, kdo ZIPuje  a pak to může být až 50/50.

DZ IP29 (informativní provozní) - není to příkazová.

Střídavé řazení

 Značka označuje nebo zdůrazňuje místo, kde při souběžné jízdě platí střídavé řazení do jízdního proudu průběžného pruhu. Symbol na značce může být vyobrazen obráceně. Ta značka pouze říká a zdůrazňuje, že je to opravdu tady. Nic víc, nic míň.

 

 

4. Řidič je povinnen si od sněhu očistit pouze veškerá výhledová okna (přední, zadní a všechny boční) a zpětná zrcátka. Sníh na střeše není povinnen odstranit pokud není zledovatělý.

Paragraf 5

i) řídit vozidlo, na němž jsou nečistoty, námraza nebo sníh, které zabraňují výhledu z místa řidiče vpřed, vzad a do stran,

j) řídit vozidlo, na němž nebo na jehož nákladu je led, který by při uvolnění mohl ohrozit bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

 

Sníh na střeše by se dal posoudit jako náklad- nezabezpečen, nebo jako ohrožení ostatních ůčastníku silničního provozu.



5. Při tažení druhého nepojízdného vozidla je nutno za zadní okno ustavit výstražný trojúhelník a je zakázáno použít varovných světel.

 

Fólie.doc

Super, takže debilismus ve formě následných možnosti kličkovat v zákoně jako je tomu v mnohých dalších zákonech naší republiky...

Co ta navigace, mobily, kamery na čelním skle?

Pokud se nepletu, tak v zorném poli řidiče by nemělo být nic. Samozřejmě vyjma zpětného zrcátka.

Koukni na odkaz bodu 2.

Nesmí být nic v zorném poli řidiče. A i to je věc ryze indivindy.

 

Ale před ksichtem můžeš mít i tablet, pokud se to bude jmenovat a fungovat jako výběr mýta.

Nedávno jsem měl debatu s příslušníkem dopravní policie a co se týče toho zipu/střídavé jízdy u končícího pruhu říkal, že tam, kde není značka úravující tuto skutečnost nelze tyto pravidla uplatňovat.

 

Teď hodně známá cesta Nový Jičín - Rybí - Příbor je tomu příkladem. Dvouproudá silnice sbíhající se do jednoho pruhu. Původně bez značky ZIPu a byl tam, dá se říci hodně velký binec. PČR školila řidiče o skutečnosti, že se zde nejedná o ZIP. Nakonec to zřejmě vzdali, jelikož už je tam značka upravující zipování.

 

Tak, teď babo raď.

 

U ZIPu je problém jeho definice. Platí jen za určitých podmínek.
-Musí končit "průběžný pruh".
-Musí být souběžná jízda.
99% řidičů nepozná jízdní pruh a většina neví ani co je vůbec ten ZIP.

To nezpochybňuji. Narážím na to, zda-li tam nebyl v poslední době změněn předpis, co se týče této věci, jelikož to tam vážně vyučovali DPČR a to po dlouhou dobu. Poté se tam objevila značka ZIPu.

Co vím, tak od vzniku tohoto pravidla žádná změna neproběhla.
Trochu se změnil výklad značky IP29 po změně vyhlášky. Pro zajímavost dnes už neplatné znění.
) "Střídavé řazení" (č. IP 29), která označuje (zdůrazňuje) místo, kde při souběžné jízdě platí střídavé řazení do jízdního proudu průběžného pruhu; její symbol může být obrácen

Ale stále je to informativní. Pokud by měla nařizovat povinnost musela by být příkazová a pak by toto pravidlo nemuselo být v zákoně 361.

A ty se divis pokud je to takto? Jednou je jednou neni a neni v doprave cas si nechat delat znalecke posudek z oboru dopravy jestli dane misto v dany okamzik je zipovaci nebo ne.

To je tak, když do toho začli kecat nový inženýři a ovce jim ještě fandí. Pak se stane průser a ovčani se můžou pos....t.

  • Autor

Takže na palubce navigace být může i s přísavkou. To platí i pro kamery jo...

  • Autor

A to jako už platí? Že to nikde nepsali?

Pro umístění autokamery platí stanovisko Ministerstva dopravy ČR: 

Umístění navigačních systémů přísavkou na čelní sklo vozidla lze připustit, avšak za splnění všech zákonných podmínek. Z legislativně-technického hlediska řeší umístění navigačních systémů ustanovení § 34 odst. 3 vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb., v posledním znění, tj. textem „v zorném poli řidiče nesmí být umístěny žádné předměty, které by omezovaly výhled řidiče všemi směry...“. Vlastní navigační systém musí mít schváleno odrušení a elektromagnetickou kompatibilitu, dle předpisu podle EHK/OSN č. 10.02 nebo dle směrnice ES č. 72/245, v posledním znění. Informaci o plnění této podmínky je povinen sdělit ten, kdo uvádí dané zařízení na trh. Na předmětnou výbavu se vztahují i požadavky na bezpečnost interiéru vozidel dle předpisu EHK/OSN č. 21 nebo směrnice ES č. 74/60, v platném znění, při použití v osobních automobilech (kategorie M1).

 

Obecné určení míst, kde je možné umístit navigační systém připevněný přísavkou na čelní sklo není možné, protože zorné pole řidiče, tj. pole výhledu řidiče, je nutno posuzovat pro každý typ vozidla individuálně, protože plocha čelního skla není u všech silničních vozidel totožná se zorným polem řidiče. V důsledku konkrétních konstrukcí čelních skel a předních částí vozidla dochází v některých případech například k tomu, že řidič čelním sklem vidí na části karoserie a ne na vozovku a okolí vozidla (např. výhled je i na kryt motoru) a tato plocha čelního skla tedy není zorným polem řidiče. Další plocha čelního skla, která není zornou plochou řidiče, je horní část plochy čelního skla se sníženou propustností (horní ztemňovací pás). Tyto plochy čelního skla jsou uvedeny jako příklady, kdy celá plocha čelního skla není zorným polem řidiče, neznamená to však, že jde o schválení možnosti montovat předmětná zařízení do těchto míst, bez kontroly plnění všech požadavků v konkrétním případě. Při silniční kontrole může policie např. ověřit, zda navigační systém je v konkrétním případě umístěn tak, že nezakrývá výhled řidiče.

Děkuji..... [emoji28]

  • Autor

Takže se nic nemění. Navigaci můžeš dát na sklo [emoji23]

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.