Publikováno Září 23, 20186 r Zdravím, mám octavii na LPG instalováno před 10 lety, nyní najeto 260000( z toho na LPG posledních 110000). Všechno šlapalo, až měsíc zpátky začala blbě držet volnoběh na benzín a reakce na plynový pedál byl do 1/2 tupý a pak až vystřelil a asi 2x mi blbě ukázala ručička benzínu(vyjela nahoru a pak se pomalu vracela ale ukazovala nepřesně). Na LPG bez problému( i ručička benzínu se vrátila tam kam měla). Postupně se zhoršovalo startovaní, chcípalo na volnoběh a během pár dní už nenastartovala vůbec. VAG nic extra neukázal. Měnilo se palivové čerpadlo + hadičky od čerpadla k motoru (bylo zanesené a byla dírka na hadičce), relé čerpadla, svíčky, teplotní čidlo, lambda, komplet rozdělovač včetně snímače otáček, kabel k imobilizéru, teď jsme zkusili novou řídící jednotku a pořád nic. Přijde mi, že něco nechce pustit vstřiky. Cívka, vstřiky, svíčky jsou proměřené(měly by být ok), jen na vstřikovače nedojde impuls( měřák na impulsy na octavce neukazeje nic, odzkoušeno na 4kolce kde ukazuje časy impulsů). Pojistky a relé jsem procházel. Jediné co bylo před tou poruchou bylo hlasité cvakání na aktivním uhlí( píše se, že to není na závadu) a jednou se mi přehříval vypínač výstražných světel, když byly 15 min zapnuté tak hřál moc a jak kdyby jiskřil 2x zapnutí vypnutí a byl zas ok.
Září 23, 20186 r Můžeš mít i jiné závady ale problém volnoběhu a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité většinou trpí stejnou závadou. Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Aliexpres, stojí asi 650,- i s dopravou. Závada klapky se neobjeví na Vagu a má vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Mluvím z vlastní zkušenosti, AEE mám 20 let a klapku jsem opravoval 3x, stále je tam původní.
Září 24, 20186 r Autor Zapomněl jsem napsat, že klapka byla vyměněná před 2roky a před rokem byla čištěna a nastavena. Díval jsem se na ni a je čistá a pracuje dobře. Právě problém byl, že na LPG nebyl problém s ničím ani s volnoběhem.
Květen 25, 20196 r Autor Prý byly zapečené vstřiky. Ikdyž se mi to nezdá, že by byly všechny 4 naráz. Pravdu asi nezjistím. Dělal to takový hajzlik autoelektrikář co rád okrádá lidi.
Květen 26, 20196 r Dobře. A tak ti vstřiky vyměnil, nebo je čistil? A motor byl po opravě v pořádku? Problémy s volnoběhem přestaly?
Září 21, 2024Zář 21 Zdravím při startu motor točí ale z čerpadla nejde palivo vyměnil jsem čerpadlo a pořád nejede nevím jsi rady za každou radu budu rád děkuji
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.