Přejít na obsah

Zimní clona chladiče,používáte někdo?


David Čech

Doporučené příspěvky

A naco to ma byt akoze dobre? :)

 

Podla mna su tie to clony cista past na peniaze.... Uplne zjednoduseny popis (kdesi by som mozno aj vyhrabal schemu...) takato clona mala zmysel u starych skodoviek, kde bolo kurenie napojene na velky okruh. V podstate naporovy vzduch chladil vodu, ktora kurila v aute. Vsetky nove motory maju vsak kurenie sucastou maleho okruhu. Takze to "topi" zaroven s tym, ako sa ohrieva voda v motore bez toho, aby prechadzala chladicom. Ked voda dosiahne urcitu teplotu, otvori sa velky okruh (voda ide cez chladic) a udrziava sa stanovena teplota. Na to su tam termostaty, cize ak tam das nejaku clonu, tak maximalne ti to bude menej chladit vodu v chladici, ale na samotnu vodu v motore to vplyv nema, lebo akonahle teplota poklesne pod stanovenu uroven, tak termostat zatvara velky okruh, aby pokial mozno neklesala teplota v malom okruhu, cize motore. Takze ked tam das tu clonu, tak tym maxinalne docielis neskorsie zatvorenie termostatu pri poklese teploty, ale neovplyvnis, ako rychlo sa otvori, cize ako rychlo ti to zacne naozaj kurit :)

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše kolega @Martttin je to v dnešní době k ničemu. Mělo to smysl u aut, kde bylo topení napojené ve velkém okruhu, tudíž trvalo v mrazech třeba 20km než to topilo a běžně se v autech jezdilo i přesto v zimním oblečení (kromě žigula, ten topil perfektně), ale třeba wartburg je na topení naprosto katastrofální i kolem 0° už má problém. Tam je to zase dané tím, že motor má volnoběžku a tudíž půlku cesty jedeš na volnoběžné otáčky a chladný vzduch ti všechnu vodu ochladí, včetně topení.

Dneska to má akorát ten vliv, že třeba na superbu s tím budeš vypadat jako exot. Jinak v dnešní době ti to k lepšímu topení nepomůže, maximálně ti to rychleji ohřeje komplet vodu v motoru, ale podle mě to je tak nepatrný rozdíl, že nemá smysl kvůli tomu tam takovou ozdobu vozit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7 hours ago, David Čech said:

Proč pořát řešíte topení? Co třeba  ochrana chladiče klimatizace? Známej dával noví chladič a po zimě se nestačil divit,a nebo menší proudění ledového vzduchu do motorového prostoru na kratší vzdálenosti. 

 

Pretoze na ten chladic nejaky vzduch prudit musi, preto je ta original ochrana taka aka je. A topeni riesim(e) preto, lebo aj sam ho riesis, vid. "prudenie studeneho vzduchu pri kratkych zviadelnostiach". Mozem ta len ubezpecit, ze pokial mas spravne fungujuci termostat, tak ta clona ti nepomoze. 

 

Otazka znela, ci ho pouzivame, ja som napisal, ze nie, pretoze si myslim, ze je to past na peniaze a suhlasim s tym, ze je to kazdeho vec, ci si ju da alebo nie. A hlavne som poukazoval nato, ze v drvivej vacsine pripadov si to ludia daju prave kvoli zazitemu nazoru z ciach minulych, kedy to naozaj vplyv malo (vid casy skoda 105 atd. :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zime to mám na hornej maske, pozri do mojej témy. Ani nie kvôli kúreniu, Superb hreje veľmi dobre a rýchlo. Jazdím 99% diaľnice a tak si nahováram, že aspoň časť tej sračky z posypovej soli a štrku netriafa masku a chladič.

Či to tak ozaj je neriešim, keď sa mi to prestane páčiť dám to preč.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...