Publikováno Prosinec 6, 20186 r Ahoj, je to můj první dotaz tady, tak snad se to smí, nemám úplně Fabii, mám Ibizu s motorem 1.4 TDI BNV, ty auta jsou si dost podobný tak se zkusím zeptat tady, je to tady asi nejaktivnější, jak tak koukám. Při startu mi auto celé fakt hodně škubne, uvnitř to je skoro jak rána. Teď jsem to viděl, s otevřenou kapotou a motor sebou dost škubne. Je to hlavně u studených startů, při teplém ten motor startuje fakt úplně na brnk, takže sebou asi ani škubnout nestihne. Rozvody jsou měněné nedávno. Mohly by to být silentbloky motoru? Popř. které? nebo všechny? Díky moc za každou odpověď.
Prosinec 6, 20186 r Těmi silentbloky motoru asi budeš muset začít. Jaký jsou studený starty? Tyhle motory pokud jsou OK, tak na brnk startují jak teplé, tak studené. Bez nějakého znatelného škubnutí.
Prosinec 6, 20186 r Autor Projevuje se to právěže u studených. Za tepla v pohodě úplně. Ještě jsem se tady a různě po internetu dočetl, že by to mohl být starter.. baterka je ok. Cituji Quote .....starter je unavenej točí pomalu, až do okamžiku, kdy nabíhající komprese některého válce má větší sílu a přetlačí chod starteru proti směru točení-tedy i proti volnoběžce (te funguje ve směru...)Stalčovaný válec se nepřehoupne přes HÚ, ale jde proti směru točení...., to ho řádně rozběhne vzduch kterej tam je.Rána je to náramná, jak jsem popsal - vypadá to jakoby se chtěl motor uthnout z uložení.Vyčistt starter, vyměnit uhlíky, namazat-je po závadě. Přikládám video, když mohlo být tak -5, možná -6 stupňů.
Prosinec 6, 20186 r Jj taky bych řekl, že ti to točí nějak vlažně. Jakej má účel to dvojí žhavení? U svého auta jsem to nikdy nedělal a starty vč. zimních jsou na otočení. První zimu jsem dokonce jezdil s jen jednou funkční žhavičkou a vůbec jsem to nepoznal - motor chytal nadrc bez kouře a jiných nežádoucích jevů. Zjistil jsem to až na jaře kdy jsem měnil žhavičky na jiném autě a napadlo mě zkontrolovat i ty svoje. Docela jsem čuměl. Od té doby vím, že pokud jsou tyto motory OK, tak žhavení téměř nepotřebují.
Prosinec 6, 20186 r Autor No zkoušel jsem, jestli se tím situace nezlepší. Nezlepšila. Asi začnem od toho starteru, pokud někdo něco ještě neporadí. díky :)
Prosinec 6, 20186 r Autor Tak jsem zkoušel VAG a mám tam čidlo VAČky 19464 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range P3008 - 00-00 - - mohlo by to s tím souviset?
Prosinec 6, 20186 r Nejsou ty rozvody udělaný nahovno? Tahle závada znamená, že synchronizace klika vačka je mimo toleranci. Koukni na VAG co je ve skupině 4 na čtvrtém poli. Pak by chtělo demontovat drážkovou řemenici kliky a nasadit na ozubený kolo aretační přípravek a pak zaaretovat vačku. Klidně bych si tipl, že to bude o zub vedle. A ano může to souviset s těmi starty.
Prosinec 6, 20186 r Autor Tady je screen z VCDS Psal mi to i ten co mi to dělal, ať se na to podívám a a že jim to tam někdy mám nechat. Ale ta hodnota je v pohodě ne?
Prosinec 6, 20186 r Jj ta hodnota je v pohodě. Pak je ale divný, že je čidlo vačky v závadách. Když to smažeš, skočí tam znova?
Prosinec 6, 20186 r Autor To jsem teď zkusil. Už to tam před pár měsícema bylo ale to tam byl tuším že inaplausible signal nebo něco takovýho pak tam dlouho nic nebylo a teď jsem to tam viděl. Podívám se zítra až s tím pojedu. Může to být tím čidlem?
Prosinec 6, 20186 r Pokud je nastavení rozvodů mechanicky OK, tak to, že je čidlo vačky v závadách nebude mít na to zaklepání po stratu vliv. I kdyby bylo čidlo vačky zcela KO (závada 012295 čidlo vačky žádný signál), tak bude motor za studena startovat normálně, Za tepla ale bude dlouho točit. A synchronizace bude ukazovat nulu. Tady pokud je baterka OK, tak bude chtít udělat repas startéru a zkontrolovat silový kabely od baterky a startéru. Nejsou nějak poškozený ty impulzní jazýčky na vačkovým kole? Patrně to bude chtít někoho kdo s diagnostikou opravdu umí, nebo ještě lépe s osciloskopem, aby posoudil jestli signál co dává čidlo vačky je OK.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.