Přejít na obsah

Otřes motoru při startu 1.4 TDI


Doporučené příspěvky

Ahoj, 

je to můj první dotaz tady, tak snad se to smí, nemám úplně Fabii, mám Ibizu s motorem 1.4 TDI BNV, ty auta jsou si dost podobný tak se zkusím zeptat tady, je to tady asi nejaktivnější, jak tak koukám.

 

Při startu mi auto celé fakt hodně škubne, uvnitř to je skoro jak rána. Teď jsem to viděl, s otevřenou kapotou a motor sebou dost škubne. Je to hlavně u studených startů, při teplém ten motor startuje fakt úplně na brnk, takže sebou asi ani škubnout nestihne. Rozvody jsou měněné nedávno. 

Mohly by to být silentbloky motoru? Popř. které? nebo všechny? 

 

Díky moc za každou odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Projevuje se to právěže u studených. Za tepla v pohodě úplně. 
Ještě jsem se tady a různě po internetu dočetl, že by to mohl být starter.. baterka je ok.
Cituji
 

Quote

.....starter je unavenej točí pomalu, až do okamžiku, kdy nabíhající komprese některého válce má větší sílu a přetlačí chod starteru proti směru točení-tedy i proti volnoběžce (te funguje ve směru...)Stalčovaný válec se nepřehoupne přes HÚ, ale jde proti směru točení...., to ho řádně rozběhne vzduch kterej tam je.

Rána je to náramná, jak jsem popsal - vypadá to jakoby se chtěl motor uthnout z uložení.

Vyčistt starter, vyměnit uhlíky, namazat-je po závadě.

 

Přikládám video, když mohlo být tak -5, možná -6 stupňů.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj taky bych řekl, že ti to točí nějak vlažně. Jakej má účel to dvojí žhavení? U svého auta jsem to nikdy nedělal a starty vč. zimních jsou na otočení.

První zimu jsem dokonce jezdil s jen jednou funkční žhavičkou a vůbec jsem to nepoznal - motor chytal nadrc bez kouře a jiných nežádoucích jevů. Zjistil jsem to až na jaře kdy jsem měnil žhavičky na jiném autě a napadlo mě zkontrolovat i ty svoje. Docela jsem čuměl.

Od té doby vím, že pokud jsou tyto motory OK, tak žhavení téměř nepotřebují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsou ty rozvody udělaný nahovno? Tahle závada znamená, že synchronizace klika vačka je mimo toleranci.

Koukni na VAG co je ve skupině 4 na čtvrtém poli. Pak by chtělo demontovat drážkovou řemenici kliky a nasadit na ozubený kolo aretační přípravek 

a pak zaaretovat vačku. Klidně bych si tipl, že to bude o zub vedle. A ano může to souviset s těmi starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je nastavení rozvodů mechanicky OK, tak to, že je čidlo vačky v závadách nebude mít na to zaklepání po stratu vliv.

I kdyby bylo čidlo vačky zcela KO (závada 012295 čidlo vačky žádný signál), tak bude motor za studena startovat normálně, 

Za tepla ale bude dlouho točit. A synchronizace bude ukazovat nulu.

Tady pokud je baterka OK, tak bude chtít udělat repas startéru a zkontrolovat silový kabely od baterky a startéru.

 

Nejsou nějak poškozený ty impulzní jazýčky na vačkovým kole? Patrně to bude chtít někoho kdo s diagnostikou opravdu umí, nebo ještě lépe s osciloskopem,

aby posoudil jestli signál co dává čidlo vačky je OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...