Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Koupil jsem si taky na dojetí juniora a už ho mám 5 let, sic jen necelých 200 tis.km, ale kdyby bylo všechno jak převodovka bylo by to super auto. U O1 se olej měnil při 170 tis. ale jen protože si ho bral mladej a četl nějaký chytrý rady. 

  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)

Divam se na skoda-dily podle VIN vozida a mam 3 kandidaty na prevodovy olej:

1) Origo G05 252 7A2 za 74Euro (G05 252 7A2 doporucuje i Sixta)

2) Febi 75W GL4 za14,5Euro

3) a z alternativnich je tam Castrol, Shell a prave SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 za 11,80Euro ma stejny obal jako Originalni olej

 

Takze se rozhoduji mezi Febi a Shell, a vypeda, ze zkusim ten Shell a budu sledovat nejake zmeny.

 

 

Pokud se tedy nepletu, tak Fabie 3 ma MQ200 6 stupnovou prevodovku pro 1.2TSI 81KW

 

Editováno: , autor: nicco
Vloženo (editace)

Originál OK,

Castrlon ani Shell, který postuješ tam nedávej bude to řadit špatně, 75W90 do těch to převodovek už nepatří.

Febi komprosim ale dost lidí tvrdí že pak špatně fungují synchrony za studena.

Někdo tu doporučoval top tec od Liqui a po osobní zkušenosti můžu potvrdit že pro MQ200 funguje perfektně, rozhodně lépe než Spirax, který řadil velmi špatně a lépe než Febi, který sice za tepla už řadí dobře ale za studena a v zimě se mu taky moc nechce.

https://www.motora.cz/autokosmetika/neroztrideno/na-roztrideni/prevodovy-olej-top-tec-mtf-5300-70w-75w-1l-214367029.htm

 

Problém totiž je že u převodovek MQ200 od roku 2016 jsou převodová kolečka z molybdenu a původní oleje které fungovali tj. 75W-90 nefungují dobře.

U originálu není jasné o co přesně jde ale oleje 70/75W zdá se budou originálu velmi blízko. 
Teoreticky bych si tipnul na originál toto:

https://www.motora.cz/oleje/castrol/prevodove-oleje/transmax-manual-v-75w-80-1l-147623941.htm

Editováno: , autor: informator
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ja som olej menil pri 123 000km a z prevodovky vytiekol pekný bordel, použil som olej Febi 21829 75W a prevodovka radí rovnako ako s povodným olejom. Momentálne auto má už 127 000km a stále OK, uvidíme ako bude radiť cez zimu, budúci rok plánujem ešte jeden "preplach" pri 150 000km. V oleji boli aj malé špony - je ich vidno na dne nádoby na poslednej foto. 

Podľa stavu oleja bola výmena na mieste, povedal by som že už aj neskoro. 

 

IMG_4078.JPG

IMG_4079.JPG

IMG_4080.JPG

IMG_4083.JPG

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

2024:

Vyskusal som Shell Spirax S4 G 75W-90, smrdel inak, nez povodny olej z prevodovky, ale podla Sixtu je iny originalny olej od 2020, Fabia je 2016 takze tam bol este povodny typ oleja, ale tazko povedat aky. Radenie nebolo uplne ok, takze nedoporucujem. Menil som po 80tisic km a 8 rokoch, caste kratke trasy a preradovanie rychlosti. Stary olej bol tmavsi, ale nie uplne cierny a boli tam strieborne mikro pilinky.

 

Originalny olej od 10/2020 G 052 527A2 je mineralny, Spirax je syntetika. takze uplne nieco ine. Cena originalu je vyssia, asi aj preto, ze je to special olej pre suche DSG na zaplavenie mechatroniky (nemoze viest el. prud) a v ramci setrenia nakladov, to davaju aj do manualnych.

 

Edit 2025:

Dalsie auto v rodine na vymenu oleja. Neda mi to a v ramci pokusov zvazujem testnut bud Febi 75W, ale pravdepodobne podla recenzii testnem radsej ten LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5300 70W-75W.

Editováno: , autor: nicco

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...