Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte,

 

mám Octaviu 1.6 74 kW AKL. Dátum výroby 04/2001. Najazdené 204 500 km. Generálka motora robená pri 177 819 km (prebrúsenie hlavy, nové piesty, piestne krúžky, ojničné ložiská, sviečky atď., v podstate nový motor...).

 

Posledných 2000 km sa mi sem-tam v nepravidelných intervaloch pri rôznom počasí (počasie ani teplota nemá vplyv) začína objavovať klepot/búchanie (laicky ťuk-ťuk-ťuk-ťuk-ťuk v relatívne vysokej frekvencii) z priestoru pred spolujazdcom, niekde medzi motorom a pravým kolesom. Nepravidelnými intervalmi myslím to, že niekedy to začne robiť po 300 km, niekedy po 70 km. Na krátkych trasách to nerobí. Po prejdení cca 50-70 km to prestane.

 

Teraz k samotnému buchotu. Výlučne sa to prejavuje, keď je prevodovka s kolesami spojená s motorom (t.j. spojkový pedál nie je stlačený), a teda brzdím motorom, či už na rovine, alebo dolu kopcom. Pri pridávaní to zmizne. Takisto to okamžite zmizne, keď stlačím spojku, prípadne vyradím na neutrál. Kvalita cesty na to nemá vplyv, ani pri najväčších dierach sa to nezačne prejavovať. Ako vravím, minule to začalo robiť po 300 km.

 

Pre lepšiu ilustráciu pridávam videá (To šuchnutie každé 3 sekundy sú stierače).

Otázkou je, zda nemáš v tomto autě tu slavnou převodovku DUU, které trpěly na praskání nýtů na difereciálu. To by pak znamenalo udělat revizi i převodovky - instalace šroubů namísto nýtů.
Další věcí by mohla být napínací kladka pro vícedrážkový řemen. V případě zátěže bude více tlačit na řemen. Nepozoruješ chování při sepnuté klimatizaci (climatronic on), kdy je větší zatížení?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk

Ja tam DUU. Taky ji mám [emoji6]

  • Autor

To, či je tam DUU alebo DLP asi človek spozná, až keď to rozmontuje. Tuším priamo na tomto fóre niekto písal, že mal ročník 2004 a stále prevodovku DUU, takže je to asi o náhode. Každopádne to by asi robilo hlavne pri prudkom pridávaní, ak by to bolo prevodovkou... To isté s tou kladkou, to by asi robilo aj pri akcelerácii, nie? A keď zapnem klímu (mám manuál), tak nič, žiadny rozdiel.

 

Uvidím, či sa to bude zhoršovať alebo nie. Asi to tu teraz takto nezistíme.

Je to VYRAŽENO na převodovce, píšeš nesmysly.

 

A stříhání nýtů: mělo by se to týkat prevodovek DUU do roku 06/2000, pak jsou nýty zesílené.

 

Kdp nechce poradit, není mu radno.

Já se do své koukal, mám najeto 180tis, a vypadá jako nová.

  • Autor

Ako si zistil, že si nechcem dať poradiť? :) A čo je prosím ťa TO, čo je vyrazené? (Je to VYRAŽENO na převodovce...) Navyše ja mám 04/2001, takže by som mal byť v suchu, nie?

 

Ďakujem.

Upraveno od Majko6664

  • Autor

OK, takže ak budem mať DUU z roku napr. 2001, tak je problém inde? Alebo čo potom odporúčate? Ak kúpim inú prevodovku, môže sa stať o 500 km to isté :) Je toto vôbec opraviteľné?

Prvně by to chtělo vědět, JAKOU máš převodovku, aby mohla diskuze pokračovat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.