tom01 Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 (editace) Motorek spouštěče na řidičovo straně senzor má, tak by mělo stačit vyměnit ten na spolujezdcovo straně za ten z Pola? Nevím tedy jestli kombinace původní motorek vlevo vs. vyměněný za jiný vpravo bude spolu komunikovat... Otázka je s těmi dvoupolohovými spínači - na spolujezdcovo straně je jeden - ten vyměnit. To samé asi na straně řidiče, kde bude potřeba vyměnit celý modul se 4-mi tlačítky? Rozebírat to asi moc nepůjde... Nebo se vše (tj. vč. motorku řidiče) musí vyměnit za systém "Polo" jak píše ferda25?? Předpokládám, že BCM jednotka tedy může zůstat - to by pak nemělo smysl... Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Motorek z Polo 6R má úplně jiné svorkovnice, takže tak jednoduché to nebude. Notabene jsem nepochopil uplně to s těmi dveřními jednotkami, to by byl zásah drahý a kdo ví, jak by to fungovalo. Ale nejspíš by to byla jediná cesta k tomu ovládat okna dálkáčem, což je předmětem tohoto topicu..... Předělat jen pravý motorek na verzi z Anglie vyřeší u MR do 2015 vlastně jen dojezd pravého okna dolů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 18. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2019 Hm, takže vše výše popsané by stejně ovládání obou předních oken dálkově klíčem neřešilo?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 12. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2020 (editace) V 15. 12. 2019 na 19:25, ferda25 napsal: Polo má plnohodnotné jednotky v předních dveří a tím dokáže i sklápěcí zrcátka....není jiná cesta. Se současným vedrem mi nedalo trochu studovat schémata zapojení el. oken u Rapidů před FL, po FL a schémat pro FIII před FL a po FL. V autoelektrice jsem úplný laik, ale i tak jsem ze schémat vyčetl odlišnosti jak je na několika místech na fóru popisuje wirer a Ferda 25. Mám Rapid vyrobený 08/2018 se 4-mi okny v elektrice - tzn. okno řidiče s dojezdem s napojením na BCM přes LIN signál, ostatní bez dojezdu nejsou propojeny s BCM (tedy totožně s FIII před FL). FIII po FL má v každých dveřích svoji řídídcí jedntku dveří s napojením na BCM - otázkou je komunikace BCM s těmoto ŘJ motorků... Ale vrtá mi hlavou myšlenka Ferdy25 - tj. přestavba na Polo 6r, které (pokud správně chápu) má stejnou BCM jako můj Rapid, pak je to o sehnání obou motorků s ŘJ do předních dveří, pospojování a nakódování ponechané BCM. Dokázal by někdo poradit, zda je výše popsané nesmysl, či je něco z toho proveditelné za nějaký rozumný peníz? EDIT: Doplňuji ještě schémata zapojení pro Rapid v angličtině a identické zapojení pro FIII před FL v češtině. S0066110020-Basic_equipment__From_May_2015 (Rapid) - str 401-409.pdf S0068110015-Základní_vybavení__od_srpna_2014 (FIII před FL) - str 251-258.pdf Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 18. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2020 (editace) Nejde mi to nějak z hlavy. Zkoušel jsem porovnávat provedení motorků Rapid: CZE verze LP dveře (je to tedy F III, ale je to stejné): https://www.apk-auto.cz/dil/motorek-stahovacky-do-levych-prednich-dveri ENG verze PP dveře - motorek s vlastní ŘJ umožňující dojezd: https://www.xdalys.lt/en/rapid-13r-window-mechanism-front-right-6v2959802b_window-motor a Polo 6r: CZE verze LP dveře: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac2/detail/49442734-motor-stahovani-okna-vw-polo-6r-levy-predni CZE verze PP dveře: https://www.sbazar.cz/onlinevrakac2/detail/49442366-vw-polo-6r-motor-stahovani-okna-pravy-predni Kódy motorků má Rapid odlišné od Pola (uvedeny na foto v inzerátech) - uchycení 3-mi šrouby do dveří vypadá (snad) stejné a dle DP pro záměnu mototrků stačí jen sundat tapec dveří, ale motorky mají jiné svorkovnice... Ceny komponentů nechme zatím stranou - jde mi o to jestli je to vůbec technicky možné, jak popisuji... Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 18. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2020 (editace) BCM ma pre okna vyhradeny 1 LIN vstup Motor F3 je totozny s Rapidom obdobneho roku (2016 a vyssie) Motor je uchyteny troma torx skrutkami Ku BCM sa da dostat. Predna kamera, zekadielko od zeny/milenky/frajerky, a podobne Editováno: 18. Srpen 2020, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 19. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 (editace) Wirer moc děkuji za info a za výcuc z učební pomůcky tady z fóra (FIII - ostatní - Dílenská příručka, učební pomůcky, schémata, TPI pro FIII - str 6 dole). Prostudoval jsem - google překladač přeložil celkem čitelně :-) Zkusil jsem ještě trochu pohledat a našel jsem schéma obsazení konektorů v BCM (velký dík Reesha) - v seznamu jsem označil pozici č. 14 v kap. konektorové spojení -T73c-, kam je zapojen sběrnice LIN pro motorek řidiče -V147-. Zde vidím volné pozice např. č. 16-20. Ale předpokládám, že zapojit někam např. sem ten motorek ENG verze pro PP dveře (6V2959802B) a nakódovat jeho všechny funkcionality v BCM asi jen tak snadno nepůjde... To by to již jistě zdejší klubáci měli na autech udělané :-) řídicí jednotka palubní sítě - J519.pdf Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 (editace) Ak je spomenute "neobsazeno", tak: 1. Chyba tam pin 2. Neplanuje sa so ziadnym pripojenim na danu poziciu. Teda Kazdy pin ma svoju priradenu funkciu/vec/zariadenie ktore dokaze ovladat. Preto aj ked mas zakladnejsiu verziu a chyba ti pin napr. na oblubene dorobenie MF volantu, mas smolu. Musis menit BCM Preco to rovno neprerobis na facelift F3? BCM, motorceky s jednotkami, tlacidla. Uprava zapojenia, kodovanie,... Editováno: 21. Srpen 2020, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 (editace) Tak včera jsem vyfotil štítek na BCM. A celkem překvapení - čekal jsem skoro na jisto dle info tady z fóra BCM s kódem 6C0 (identická s Polo 6r)... A ejhle co bylo na fotkách - BCM s kódem 2Q0 (identická s Polo 6c a O3 FL/Scala). Dle webu už to dávali i do posleních Rapidů NH 5JA. https://www.auto-martin.cz/index.php?route=product/product&product_id=2189 Kód BCM tedy vím na jisto, otázka je co mám tedy vůbec ze dveřní jednotky motorků stahovaček. Nejspíš tam bude ještě sestava s motorkem 6V1959801B jako FIII před FL (dveře řidiče), která bude napojena do BCM dle schémat pro Rapid od 05/2015. Je nějaká možnost zjistit, co tam v reálu může být, aniž bych jen kvůli tomu sundaval tapec na dveřích? Nicméně pro zprovoznění dojezdů předních oken s ovládáním dálkou bude asi nejlepší přestrojit všechny dveře na systém FIII facelift (motorky, kabeláž, svorkovnice i tlačítka). Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 Motor vodica zistis diagnostikou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 (editace) Wirer k přestavbě na FIII po FL - jen hledám nějakou finančně schůdnou a nejsnazší cestu, ale když vidím BCM totožnou s FIII po FL, tak asi bude nejsnazší to přestrojit na komponenty z FIII fl, jak píšeš. Měl bys ještě chvilku sepsat mi kódy všech potřebných komponent z FIII fl, pokud můžeš nějak snadno zjistit? Tj. BCM (pokud je nutné ji měnit), motorky s jednotkami, tlacidla, kabeláž, svorkovnice atd, abych si udělal představu o ceně toho všeho a případně to začal shánět. Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 21. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2020 Nemam. Google funguje predpokladam i tebe. Jedine skusit VIN z F3 FL do autorizaku nech to vytiahnu zo systemu. Alebo na fore je tema na zistovanie dielov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 18. Září 2020 Sdílet Vloženo 18. Září 2020 (editace) Po chvilkách dělám opravdu od píky malé slepičí krůčky v teoretické rovině studia problému. Kód mojí BCM mám ověřený a BCM by měla přestavbu všech 4 oken na FIII FL podporovat (dle info od Ferda 25, psli jsme si přes SZ). Kódy motorků pro FIII FL nasdílel wirer v sekci o FIII, za což mu velmi děkuji. Po inzerátech na webu se ty motorky dají sehnat od nějakých cca 500Kč za zadní + cca 700-900Kč za přední + doprava. Pak bych vyměnil čtyřspínač dveří řidiče 5E0 959 857 A WHS (škoda díly - cca 900Kč). V ostatních dveřích bych ty jednopolohy klidně nechal, ale dle schémat zapojení je nutné je vyměnit také (původní jednopolohý má k ovládání motorku dva vodiče, kdežto ten dvoupolohový má vodič jen jeden). Dále bude nutné vyměnit také část konektorů - pro oba přední motorky (T24b, T24c), konektor nového čtyřspínače (T10x) i konektory nových jednoduchých spínačů (T4a). Mohl by mi prosím někdo poradit kde zjistit objednací kódy těchto konektorů? Zbývá mi ještě podrobněji prostudovat úpravu kabeláže, ale jeví se mi, že by mělo jít využít stávající kabeláž bez zásahů v průchodkách dveří. prazích a sloupcích. Bude potřeba sundat všechny 4 tapece dveří a dostat se nad pedály k příslušným vodičům u pojistek a BCM. Už jsem si byl jistý, že technicky je přestavba možná, ale když jsem si psal s Ferda25 přes SZ ohledně záměny motorků, tak mě postrašil tímto tvrzením: "jiná dráha okna je obrovský problém, pokud chceš funkční dorazy". K nastavení nového motorku píší v dílenské příručce poznámku: "U nového namontovaného motoru spouštěče skla (řídící jednotka dveří) se musí nakódovat přídavné funkce." Nevím, Ferda je mistr v oboru, ale měl jsem za to, že u nového motorku se musí akorát nastavit jeho dojezdy přidržením ovl. tlačítka v koncové pozici cca 3 sec?? Nebo se jedná o složitější problém?? Díky všem za podporu a trpělivost :-) Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 18. Září 2020 Sdílet Vloženo 18. Září 2020 Jsi průkopník v tomto ohledu a dávám palec nahoru. Třeba se ti to podaří vymyslet a udělat. Zkus prolézt fóra drive.ru, britskoda.net, skodacommunity.de a rapidklub.pl. Třeba tam neěco bude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 22. Září 2020 Sdílet Vloženo 22. Září 2020 (editace) miklisek díky za uznání. V současné době už to mám celkem teoreticky prokoumané vč. rozasahu úprav kabeláže (půjdou využít stávající vodiče a jen je správně přepinovat, další se ani doplňovat nemusí), ale stojím nad problémem jak sehnat správné výše popsané konektory pro motorky a správná tlačítka ve dveřích z FIII po FL. Na netu se nikde nemůžu dopídit jejich OEM... Neví někdo, kde lze toto získat ? Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 22. Září 2020 Sdílet Vloženo 22. Září 2020 Tak konektory pro motorky se dají lehce zjistit v Etce a koupit třeba právě v autorizáku. Nebo aliexpress nebo třeba allegro.pl. Tlačítka teoreticky to samé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 24. Září 2020 Sdílet Vloženo 24. Září 2020 (editace) Miklisek, díky za tip - probrouzdal jsem online Etku zde: https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 Dle konkrétního VIN mi to nešlo, ale dle modelů a jejich MR už celkem v pohodě. Kódy motorků stahovaček se mi jen potrdily s výpisem od Wirera zde na fóru v sekci FIII. Rovněž 4-spínač do LP dveří jsem si rovněž potvrdil. Trošku horší je to s jednoduchými spínači do ostatních dveří - zde uvedený 6V0 959 855 WHS není skoro možné po netu dohledat. Možná jako alternativa by šel 5G0 959 855 D WHS - na foto vypadá že by do misky mohl pasovat. Nemá někdo bližší zkušenost s podobnými záměnami? No a pak konektory - zde už jsem trochu vařil z vody a různě porovnával foto všudemožně na netu. Pro motorky LP a PP dveří je asi chybně uvedený 10-pinový konektor 5K0 972 708 i pro FIII fl :-(. Pro zadní motorky by snad měl jít použít konektor co tam mám, jen přepinovat. No a konektory spínačů co jsem dohledal snad budou pasovat... Celkově mám v tom bádání pořád ještě dost pojmů "asi", "snad". Ale to hlavní, tj. motorky a spínače, mám asi správně. Konektory a zapojení už mám postavené dosti na vodě :-/ V příloze doplňuji moje poznámky do výpisu z ETKY, budu rád za každou radu, abych nešlápl zbytečně vedle. Dík SKMBT_C22020092417040.pdf Editováno: 9. Říjen 2020, autor: tom01 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 25. Září 2020 Sdílet Vloženo 25. Září 2020 (editace) F3 predface: - tlacidla vzadu, tlacidla spolujazdec - 8R0 973 605 (5pin) - motor okien vzadu, motor okna vodic - 5K0 972 708 (10pin) - tlacidla vodic - 1Z0 972 725 (12pin) Editováno: 25. Září 2020, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wirer Vloženo 25. Září 2020 Sdílet Vloženo 25. Září 2020 (editace) Motor okien vodica V147 ma pri F3 face 24pinovy konektor. Nie je to totiz len motor, ale je v tom aj samostatna riadiaca jednotka J387. To iste i spolujazdec V148 a jednotka J388. Zadne okna na F3 face maju 10 pinovy konektor motora, ale iba 4pinovy konektor lre tlacidla (predface 5pin) Editováno: 25. Září 2020, autor: wirer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 25. Září 2020 Sdílet Vloženo 25. Září 2020 (editace) Wirer, ano přesně takto jsem to také vyčetl ve schématech el. zapojení pro F3 po FL a myslel jsem si, že v tom mám jasno. Hledal jsem ten 24-pólový konektor v Etce pro F3 MR2020 a neúspěšně (je tam jen 10-pólová). Tak jsem začal hledat po netu a studovat fotky motorků LP dveří (2Q2959881C). Pak jsem ještě zkusil jiné modely koncernu s obdobnými motorky stahovaček a ejhle - u modelu TCross MR2021 jsem to potvoru našel - je to 2Q0972724. Ona fakt zvenčí vypadá úplně stejně jako 10-pólová, ale zevnitř už ne :-)) Takže tu jsem taky ulovil... Editováno: 25. Září 2020, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 25. Září 2020 Sdílet Vloženo 25. Září 2020 Tak po dlouhém studiu fotek na webu mám po kupě motorky + odpovídající konektory: LP dveře - motorek 2Q2959881C + konektor 2Q0972724 PP dveře - motorek 2Q2959882 + konektor 2Q0972724 LZ dveře - motorek 5Q0959812E + konektor 5K0972708 PZ dveře - motorek 5Q0959811E + konektor 5K0972708 Spínače a jejich konektory se mi nedaří na 100% rozlousknout :-/ Zde trochu tápu, jaký je např. rozdíl mezi díly 5E0959857AWHS a 5E0959857? Resp. je pro můj záměr všech oken s dojezdy a s ovládáním zvenčí přes DO použitelný ten spínač 5E0959857 nebo musím dát ten s příponou WHS?? Poradí někdo prosím co vlastně ta přípona WHS znamená?? Vídám ji i u alternativních kódů spínačů. Ke 4-spínači 5E0959857 patří konektor 5C0971974, kdežto 4-spínač 5E0959857AWHS má už konektor jiný s více piny. Díkes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jaroslavbielicky Vloženo 25. Září 2020 Sdílet Vloženo 25. Září 2020 (editace) tom01 malo by to byť takto: 5E0959857 WHS - sa používal v oktávii do 25.5.2015 bol nahradený 5E0959857A WHS 5E0959857A WHS - sa používa aj vo Fábii od 30.7.2018 to WHS znemená povrchová úprava satin black/white podla mna k 5E0959857A WHS patri tiež konektor 5C0971974 v etke je písaný tento 1z0972726 ale to je 12 pin a vyzera inak ako otvor v tlačidlách. Editováno: 25. Září 2020, autor: jaroslavbielicky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 26. Září 2020 Sdílet Vloženo 26. Září 2020 jaroslavbielicky, díky za informaci. Podrobněji jsem studoval obsazené piny a porovnával se schématem zapojení pro FIII po FL a myslím, že to mám. Ano, pro většinu spínačů je určen konektor 5C0971974, ale třeba tento 5E0959857AWHS má konektor jiný - nechápu :-) https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5e0959857awhs-spinac-ovladani-oken-skoda-26138.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zavoznik Vloženo 27. Září 2020 Sdílet Vloženo 27. Září 2020 A kdybys to chtěl mít taky tak hezké jako to má @wirer tak bys třeba mohl použít něco takového Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kvetosm Vloženo 27. Září 2020 Sdílet Vloženo 27. Září 2020 jen pro porovnani , ze ten ovladc oken u ridice ma z aliku jiny konektor vlevo original, vpravo z aliku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.