Publikováno Květen 21, 20196 r Pěkný večer všem, tento tip třeba někomu zachrání bezesné noci a klení nad blikajícími kontrolkami ve Fabii 1. Vše je většinou závislé na venkovní teplotě díky teplotní dilataci. Typické projevy závady (nemusí být současně): --------------------------------------------------- - Pověstná náhodně blikající kontrolka hladiny kapaliny v závislosti na venkovní teplotě (u mne blikala rok, hlavně když bylo teplo) - Náhodně padající ručička palivoměru, došel benzín, i když je plná nádrž (spadla tak pětkrát před pár měsíci) - Náhodné zprávy o nefunkčním imobilizéru (stalo se dvakrát před měsícem) S časem a teplotou v létě se četnost poruch zvyšovala. Hlavně když se ohřála na sluníčku víc palubní deska. Story: proč to nakonec nefungovalo? ----------------------------------------- Předem: Hlavu jsem brousil dvakrát, nádobku na kapalinu měnil pětkrát. Docela dost peněz a nepomohlo. Vítejte v klubu... Kde byl problém: Přišel jsem na to úplnou náhodou. Jel jsem od známých v horku a po přejetí mého oblíbeného kopce zase ječící ikonka chladiva. "Už na to kašlu" říkám si, to je furt dokola. Zastavil jsem abych se porozhlédl po okolí a po návratu do svého miláčka pustil motor. Ujel jsem sotva dvacet metrů a zase chladivo, no a k tomu došel benzín a spadla ručička palivoměru, to je zase den. Auto mělo ale plnou nádrž. Kabely? nepravděpodobné. Konektory? I po 15 letech jsou jak nové. Kontroloval jsem je snad stokrát. Co když je ale někde v autě místo kde je to vše pěkně vedle sebe? Řešení: Každý drát má konec a začátek. U Fabie 1 vše končí na precizních zapouzdřených konektorech zamknutých na jednotlivých čidlech, které pokud neupadne drát, přežijí auto. Bohužel ten druhý konec je u většiny vodičů protažen přes solidní spojovací svorkovnici a zakončen poněkud těžkým svazkem s konektorem v přístrojové desce. Konektor vypadá robustně, horší je to již s jeho uchycením na vlastním plošném spoji tachometru. Celou váhu roky vibrujícího svazku drátů nesou jen jemné piny, které jsou do desky pouze lehce pájeny. Jak problém ověřit ? Mě pomohlo po odpojení autobaterky, následně odpojit hlavní dlouhý konektor na tachometru zezadu a pak jej připojit. Prasklé spoje se díky zámku na konektoru na nějaký čas přitáhnou a zase to chvíli funguje, u mne tak dva týdny než jsem vlítl do prohlubně na silnici a rázem se konektor pohnul. Aby toho nebylo dost, nakonec před měsícem přestal reagovat imobilizér. Pájený spoj pinů konektoru odcházel několik let pěkně jeden za druhým z obou stran konektoru. Nakonec bylo vlasově odtržených 9 pinů. Po opravě auto konečně po dvou letech jezdí jak má. Nedoporučuji ale opravu v žádném případě nadšencům s trafopájkou v ruce. Vše přenechte odborníkům. Upraveno Květen 21, 20196 r od Pepernicka
Červen 4, 20196 r Autor Ahoj všem, podařilo se mi dneska dostat z foťáku ještě pár fotek. Vyklepané piny lze opravit i bez demontáže ciferníku, nemusí se díky tomu rozebírat a kalibrovat ručičky a dělat podobné vylomeniny ohrožující funkčnost a přesnost přístrojovky. Jedinou podmínkou je zásah někoho kdo tomu rozumí a nezničí půlku obvodu kolem a všechny plasty. Udělal jsem před pájením i detail vyklepaných pinů. Auto jezdí již dva týdny naprosto v pohodě bez blikající kontrolky chladicí kapaliny, padající ručičky palivoměru, imobilizéru a dalších hlášek. První obrázek je opraveno, druhý poškozené spoje.
Srpen 6, 20196 r Autor Ahoj, tak mohu po dvou měsících cestování a tak 2000 km najetých, že oprava opravdu zafungovala. Pokud máte starší Fabii a řešíte podobné problémy, zkuste napřed prohlédnout tuto část elektriky, možná to ušetří hromadu peněz.
Srpen 24, 20205 r Super rada a návod. V servise si nevěděli rady a já si to opravil sám a zadarmo. Díky moc.
Říjen 6, 20204 r Ďakujem za radu, s týmto problémom (kontrolka vody, palivomer) bojujem možno 4 roky, pred dvoma rokmi som vyčítal, že je to v budíkoch. Vedeli by ste mi s tým pomôcť?
Březen 21, 20214 r Autor Ta oprava je triviální, chce to jen jisté ruce, pořádnou mikropájku a lupu. plasty se dají chránit. Není na tom nic složitého. Jen se hlavně uzemnit a sundat věci co dělají statický náboj. Hlavně ne trafopájku. Už to nezlobilo dva roky zatím.
Červenec 31, 20214 r Ahojte, vyskytol sa mi na Fabii 1.4MPI tento istý problém, svieti chladiaca kvapalina, ručička paliva padne na nulu a čo je najhoršie pridáva sa k tomu imobilizer a nejde naštartovať, keď vytiahnem konektory z palubovky a dám späť tak to istý čas funguje. Našiel by sa niekto čo to vie prepajkovať ?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.