Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pěkný večer všem,

 

tento tip třeba někomu zachrání bezesné noci a klení nad blikajícími kontrolkami ve Fabii 1. Vše je většinou závislé na venkovní teplotě díky teplotní dilataci.


Typické projevy závady (nemusí být současně):

---------------------------------------------------
- Pověstná náhodně blikající kontrolka hladiny kapaliny v závislosti na venkovní teplotě (u mne blikala rok, hlavně když bylo teplo)
- Náhodně padající ručička palivoměru, došel benzín, i když je plná nádrž (spadla tak pětkrát před pár měsíci)
- Náhodné zprávy o nefunkčním imobilizéru (stalo se dvakrát před měsícem)

 

S časem a teplotou v létě se četnost poruch zvyšovala. Hlavně když se ohřála na sluníčku víc palubní deska.

 

Story: proč to nakonec nefungovalo?

-----------------------------------------

Předem: Hlavu jsem brousil dvakrát, nádobku na kapalinu měnil pětkrát. Docela dost peněz a nepomohlo. Vítejte v klubu...

 

Kde byl problém: Přišel jsem na to úplnou náhodou. Jel jsem od známých v horku a po přejetí mého oblíbeného kopce zase ječící ikonka chladiva. "Už na to kašlu" říkám si, to je furt dokola. Zastavil jsem abych se porozhlédl po okolí a po návratu do svého miláčka pustil motor. Ujel jsem sotva dvacet metrů a zase chladivo, no a k tomu došel benzín a spadla ručička palivoměru, to je zase den. Auto mělo ale plnou nádrž. Kabely? nepravděpodobné. Konektory? I po 15 letech jsou jak nové. Kontroloval jsem je snad stokrát. Co když je ale někde v autě místo kde je to vše pěkně vedle sebe?

 

Řešení: Každý drát má konec a začátek. U Fabie 1 vše končí na precizních zapouzdřených konektorech zamknutých na jednotlivých čidlech, které pokud neupadne drát, přežijí auto. Bohužel ten druhý konec je u většiny vodičů protažen přes solidní spojovací svorkovnici a zakončen poněkud těžkým svazkem s konektorem v přístrojové desce. Konektor vypadá robustně, horší je to již s jeho uchycením na vlastním plošném spoji tachometru. Celou váhu roky vibrujícího svazku drátů nesou jen jemné piny, které jsou do desky pouze lehce pájeny.

 

Jak problém ověřit ? Mě pomohlo po odpojení autobaterky, následně odpojit hlavní dlouhý konektor na tachometru zezadu a pak jej připojit. Prasklé spoje se díky zámku na konektoru na nějaký čas přitáhnou a zase to chvíli funguje, u mne tak dva týdny než jsem vlítl do prohlubně na silnici a rázem se konektor pohnul.

 

Aby toho nebylo dost, nakonec před měsícem přestal reagovat imobilizér. Pájený spoj pinů konektoru odcházel několik let pěkně jeden za druhým z obou stran konektoru. Nakonec bylo vlasově odtržených 9 pinů.

 

Po opravě auto konečně po dvou letech jezdí jak má. Nedoporučuji ale opravu v žádném případě nadšencům s trafopájkou v ruce. Vše přenechte odborníkům.

 

Upraveno od Pepernicka

  • 2 týdny později...
  • Autor

Ahoj všem, podařilo se mi dneska dostat z foťáku ještě pár fotek. Vyklepané piny lze opravit i bez demontáže ciferníku, nemusí se díky tomu rozebírat a kalibrovat ručičky a dělat podobné vylomeniny ohrožující funkčnost a přesnost přístrojovky. Jedinou podmínkou je zásah někoho kdo tomu rozumí a nezničí půlku obvodu kolem a všechny plasty. Udělal jsem před pájením i detail vyklepaných pinů. Auto jezdí již dva týdny naprosto v pohodě bez blikající kontrolky chladicí kapaliny, padající ručičky palivoměru, imobilizéru a dalších hlášek. První obrázek je opraveno, druhý poškozené spoje.

fabia1_1_oprava.jpg

fabia1_2_oprava.jpg

  • 2 měsíce později...
  • Autor

Ahoj, tak mohu po dvou měsících cestování a tak 2000 km najetých, že oprava opravdu zafungovala. Pokud máte starší Fabii a řešíte podobné problémy, zkuste napřed prohlédnout tuto část elektriky, možná to ušetří hromadu peněz.

  • 1 rok později...

Super rada a návod. V servise si nevěděli rady a já si to opravil sám a zadarmo. Díky moc.

  • 1 měsíc později...

Ďakujem za radu, s týmto problémom (kontrolka vody, palivomer) bojujem možno 4 roky, pred dvoma rokmi som vyčítal, že je to v budíkoch. Vedeli by ste mi s tým pomôcť? 

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Ta oprava je triviální, chce to jen jisté ruce, pořádnou mikropájku a lupu. plasty se dají chránit. Není na tom nic složitého. Jen se hlavně uzemnit a sundat věci co dělají statický náboj. Hlavně ne trafopájku. Už to nezlobilo dva roky zatím.

  • 4 měsíce později...

Ahojte, vyskytol sa mi na Fabii 1.4MPI tento istý problém, svieti chladiaca kvapalina, ručička paliva padne na nulu a čo je najhoršie pridáva sa k tomu imobilizer a nejde naštartovať, keď  vytiahnem konektory z palubovky a dám späť tak to istý čas funguje. Našiel by sa niekto čo to vie prepajkovať ?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.